
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zimní problém
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 24.10.2003 do 29.10.2003, založil/a
21:05:57
29.10.2003
29.10.2003

Filip Ráž
-> King: diky konknu na nej, co tam vubec dela hajzlík jeden vubec nic peknej...

20:05:50
29.10.2003
29.10.2003
Koči
Jo, díky za vysvětlení, zo mě vůbec nenapadlo. Letos jsem poprvé přemýšlel nad tím, jestli nemám na zimu vyměnit olej ( mám na tam klasicky 15W 40), protože dřív jsem pokládal výměnu "zimního" oleje za "letní" za přežitek. Po zkušenostech z loňska jsem trošku názor změnil, ale k jeho realizaci jsem se nedostal.
Co se týče volnoběhu - mám nastavené spíš vyšší otáčky cca 1000 ot./min., ale když to protáhnu nějakou větší rychlostí a pak vyřadím, drží to chvíli třeba i 1500, aniž by to ovšem bylo přidřenou klapkou 2. fáze.
Co se týče volnoběhu - mám nastavené spíš vyšší otáčky cca 1000 ot./min., ale když to protáhnu nějakou větší rychlostí a pak vyřadím, drží to chvíli třeba i 1500, aniž by to ovšem bylo přidřenou klapkou 2. fáze.
21:54:01
28.10.2003
28.10.2003
King
2 Filip: když to nedrží teplotu, pak je buď termostat spatně namontovanej, netěsní v přírubě a nebo je v řiti. Přesvědčit se lze testem v hrnci s vařící vodou. Favotermostat by se měl začít otevírat při 88C, což je kousek před započetím varu. Zároveň by měl vydržet přetlak tuším 0,05Mpa, ale to se dost špatně testuje. Čili bych zkontroloval, jestli dobře sedí v přírubě, jestli je za studena talířek pevně zašpuntovanej v sedle a povařit ho, třeba jestli se nezasekává...
21:48:07
28.10.2003
28.10.2003
King
2 Koči: Problém chcípání při mrazíku má prozaické vysvětlení. Voda se od vložek ohřeje na 40C, ale zbytek motoru, olej, převodovka atd. jsou studené = větší odpory. Výsledkem je chcípání motoru. Pomoct by měl "zimnější" olej (třreba 10w40) a přidání volnoběžných otáček šroubem přídavnýho airu - to ostatně ocení i celá dobíjecí soustava...
22:32:34
25.10.2003
25.10.2003

BlackSUN
co odvzušnění?
20:18:21
25.10.2003
25.10.2003

Filip Ráž
-> Tomáš: to mi obcas taky dela... kouknu na to zitra... ale stejne mi to netopi jak by melo, topeni je na max a jde mi vlazny vzduch, mam male otacky atd... rpitom tahla topeni sou v poho...

08:29:13
25.10.2003
25.10.2003
Koči
To Filip: Já mám termostat sériový a taky tam mám s bídou 70°C, ale s tím Fa termostatem je to zvláštní.
00:55:01
25.10.2003
25.10.2003

Tomáš SK
-> Filip Ráž: A vieš, čo robieva mne ? Nadskočím na nejakej jame na ceste a zrazu mám z 80°C nejakých 110°C !!! A ked vojdem do zákruty, tak mám už len 70 a toto mi chvíľku zostane.... a problém je (resp. bol) v tom, že ten faston budíku teplomera, čo je za karburátorom, bol uvoľnený a občas vyskakoval... a ako sa menil odpor v pripojení, menila sa aj hodnota na budíku...

20:01:18
24.10.2003
24.10.2003

Filip Ráž
mě zase auto drží teplotu 70°C a nižší i když jedu treba 40minut!!! A netopí mi to...!!! Co s tim??? Mam ten termostat favo, ale nevim jestli je poslkej nebo ceskej (je cca 2mesice starej)...
diky...
diky...

18:18:52
24.10.2003
24.10.2003
Koči
Mám problém s tím, že je-li venku teplo (=nemrzne), drží mi auto volnoběh spolehlivě už od 40°C, ale jak jsou teď ty mrazíky, chcípá i když už je tam třeba 70°C. Tedy ne pořád, ale tak do jednoho až dvou otevření termostatu. Nevíte někdo čím to je a co s tím? Strašně mě to štve.