skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
řezání pruzin...
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 12.05.2003 do 10.06.2003, založil/a
20:45:47
10.06.2003
10.06.2003

VOJTA ATC 175
NO vidíte, tenhle problém řešim taky. Řezat nechci, protože už to zpátky nezakalim a tak sem se v Příbrami ptal každýho škodovkáře jak to snížil a výsledek.........???? Až to budu mít, tak se podělim....
09:38:54
02.06.2003
02.06.2003
tom
no já bych tam nedal jen tak obyč. spony ale nějaké z lepšího matroše. Stejně pochybuju že by to prasklo (to by museli prosknou obě spony) a i kdyby tak co se stane - pružina se narovná do původní pozice. Ono se to tím stažením setjně moc nesníží.
08:51:00
02.06.2003
02.06.2003

Marko
Nemáte někdo foto těch spon??? ¨Nebo odkaz na nějaký web, kde je mají. Ä kdyby jste je někdo sehnali, taky bych je bral.

00:08:08
02.06.2003
02.06.2003

R@ZOR
Ty spony by na 99% neměli vylítnout, když budou dobře udělaný a ne nějakej na rychlo udělanej home made, to by už dřív praskla pružina. Jo a ty závity musí bejt stáhlí úplně na sebe, jinak to bude mlátit.
19:40:21
01.06.2003
01.06.2003

Filip Ráž
no predstav si ze ty spony vylítnou v nejakych 120km/hod v nejaky zatačce... co se asi stane??? Nedej buh aby jeste proti tobe neco jelo... treba TIR

13:15:13
01.06.2003
01.06.2003
Tom
Nevím proč bych si měl rozbít hubu?
09:52:33
01.06.2003
01.06.2003
nigga
to *1137* : no to je prave to ceho se bojim, ze to bude vohubu nebo spis vozivot.
16:35:53
31.05.2003
31.05.2003

Filip Ráž
2tom: dej pak vedet jestli sis rozbil hubu

11:01:32
31.05.2003
31.05.2003
tom
No já jsem podobné spony viděl prodávat v železářství , takže asi to vyzkouším
08:46:45
31.05.2003
31.05.2003

rOMAN
2Tom: Jo videl jsem to v polskym katalogu,,,ve sve podstate to jsou jen 2 plechy a 2 srouby co stahnou tu pruzinu.
08:33:22
31.05.2003
31.05.2003
Tom
Já mám dojem že říkal že se to prodává v polsku, a cena je okolo 300 na celou káru. jak jsem se na to tak díval tak se nemusí ta pružina vyndat, stačí sundat kolo (alespoň u té mazdy).
20:19:29
30.05.2003
30.05.2003
nigga
to *1138* : presne tak, vono v mym pripade trasa Praha - Olomóc by se resila odendáním (4 osoby, plnej kufr blbosti a nejaka ta uzitecna vec) a naopak denodenni dojizdeni 2km do obchodu po klikatejch ulickach by bylo stahnuty.
19:56:40
30.05.2003
30.05.2003

rOMAN
Ja jsem to taky uz vydel v jednom katalogu jen nevim kolik to stoji..Neptal jsi se?...ja to mam snizeny o 1 a 3/4 ale jeste by to sneslo ale jak bych nalozil tak jsem v prdeli a tohle by byla dobra varianta

19:08:11
30.05.2003
30.05.2003
nigga
Tom: to je docela dobry, na dalnici stahnout, na vesnici odsroubovat. Jenam asi nebude jednoduchy to tam implementovat, kazdejch 30 minut
ale napad je do dobrej, az na to ze tim ze tam urcitej pocet zavitu zustane se zkrati draha (od dorazu po max) po ktery to muze litat. Myslim jako ze kdyz se to urizen tak tam je min zeleza. Nevim asi bude nejdulezitejsi nazor nekoho, kdo materialum rozumi.

18:46:54
30.05.2003
30.05.2003
Tom
Tak jsem byl dneska v jednom auto bazaru. Jeden z prodavačů tam měl
mazdu kterou měl v předu sníženou takovým podivným způsobem - a to že dva ze závitů na pružině měl k sobě na těsno stáhlé takovými svorkami - říkal že se to normálně prodává k tomuto účelu. Co vy na to? Tom
mazdu kterou měl v předu sníženou takovým podivným způsobem - a to že dva ze závitů na pružině měl k sobě na těsno stáhlé takovými svorkami - říkal že se to normálně prodává k tomuto účelu. Co vy na to? Tom
20:37:15
23.05.2003
23.05.2003
Jirka
2wekky: No primo dynamiku jako predmet jsem nikdy nemel, ale nejak se mi nezda, ze by pri mensi delce dratu se stacila pri stejne sile o mensi vzdalenost. Ale zkusim se zeptat nejakeho strojare aby me to vysvetlil.
13:23:25
21.05.2003
21.05.2003

wekky
2Jirka: Ty jsi asi chyběl na hodinách dynamiky, jinak bys věděl, že stlačování vinuté pružiny je jako bys drát, ze kterého je vyrobena namáhal krutem. Z toho je jasné, že při kratší pružině se při stejné síle stlačí celkově o menší délku.

13:16:38
21.05.2003
21.05.2003
Jirka
Seriznutim delsich pruzin si moc nepomuzete. Pruzina se pri stejne velikosti sily stlaci o stejnou vzdalenosta at je delsi nebi kratsi A kdyz je nekdo brutalne ureze tak tim si akorat nici napravu. Resenim je pouziti nizsich ale tuzsich pruzin.
10:26:02
20.05.2003
20.05.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Kratší dorazy nejsou - upravíš standartní uříznutím anejlépe na brusce ho zas uděláš do špičky a misku na spodním ramenu odřízneš, otočíš a navaříš obráceně.
08:41:51
20.05.2003
20.05.2003

Marko
To Vojta: To by mě taky zajímalo. Snad někdo poradí
22:35:56
19.05.2003
19.05.2003

Vojta - zrušená registrace
Kde se daj sehnat kratsi dorazy a jak je to s otocenim te misky dorazu, resp. jak to tam drzi na tom ramenu a jak se to otaci!dik
17:51:34
19.05.2003
19.05.2003

Engi
2Marko - ne,ale ted jak o tom premyslim, taki je mel asi vic unaveny a po seriznuti mu sedli vic

16:52:58
19.05.2003
19.05.2003

Simi
2 Tomas Cerny: Ja si naopak myslim, ze davat tam ty pruziny bez nahrati a zarovnani je svinstvo.
2 marko: myslim, ze to je jedno, akorat kdyz je riznes nahore i dole, musis je nahore i dole zarovnat = 2x vic prace a 2x vetsi pravdepodobnost zmrveni pruziny
2 marko: myslim, ze to je jedno, akorat kdyz je riznes nahore i dole, musis je nahore i dole zarovnat = 2x vic prace a 2x vetsi pravdepodobnost zmrveni pruziny
16:50:20
19.05.2003
19.05.2003

Palic - zrušená registrace
ja pridam dementni dotaz: slo by pouzit na predek pruziny co sou na zadku a jen je seriznout na pozadovanou delku??? plus poradny tlumice a vyvarena napravnice a ramena.... dik jeden tipek mi tohle radil a nevim jestli to mam skusit......

16:30:43
19.05.2003
19.05.2003

Marko
Někdo tady v sekci auta seřízl pružinu o 1/2 závitu nahoře a 1/2 dole. Co vy na to?? Je to dobré řezat z obou konců nebo jenom ze spodu??
16:17:31
19.05.2003
19.05.2003

Marko
To Engi: Takže pokud to dobře chápu, není pružina jako pružina. Když jste to oba seřízli o 1 otáčku měli jste to oba jinak vysoko. Nebo jste to měli jinak vysoko už před snižováním?

15:51:41
19.05.2003
19.05.2003

Engi
co kus to original - pred snizenim sme to s kamosem meli nastejno - po 1 zavitu byl niz, taxem sel na 1.25 - byli sme srovnany, nicmene me to bylo malo taxem fiknul 1.75 a musel jsem otocit misky dorazu - vyplnil jsem ji silikonem a tvrzenou gumou a je to ok - maximalni spokojenost - jinak od 2 zavitu to chce snizit i vzadu, aby se nestala pretaciva skudka

23:11:25
15.05.2003
15.05.2003

Jarda
Dají se někde sehnat kratší gumy dorazů, u nás nejsou k sehnání ani ty originální.
23:07:10
15.05.2003
15.05.2003
nigga
kdepak tohle mi rozmluvi leda vodbornik
23:02:48
15.05.2003
15.05.2003

U-Geen
Neřek bych. Nesmíš to pak ale pustit do studený vody :-) Já to mám vepředu a no problem
22:58:47
15.05.2003
15.05.2003
nigga
nevodpustim si poznamku, ze nahrivat pruzinu je svinstvo! nevim co se v ni deje, z ceho je a jaky ma vlastnosti, natoz abych vedel jak se zachova, proto bych si to nikdy nedovolil
22:48:33
15.05.2003
15.05.2003

Algol
Já sem říz nový o 1 závit a úplně to stačí, mám to na fotkách. Řezal jsem nový a dal tam nový tlumiče Sachs. Sedí to good, nedá se to srovnat a taky to vypadá mnohem líp.
14:46:04
15.05.2003
15.05.2003

Simi
1,5 je uz az moc. Ve dvou to uz dost skrta... a pokud nechcete kazdych crtnact dni menit nebo vyklepavat predni spojler, tak je 1,5maximalni hranice. A rozhodne bych to pak autogenem nahral a zarovnal. Je potreba pomalu, aby nehrozilo pripadne prasknuti. Opatrne to pomalu nahrat a pak s tim potukat (rozumej poradne) o zem tak, aby se pruzina primackla k ostatnim. Spravne by to melo byt udelane tak, ze ta pruzina na te urizle strane vydrzi stat. Tim ze se to zarovna se samozrejme taky trochu smackne, takze je mozne ze to pak bude jako 1,75 bez zarovnani. Ale aspon se netrhaji misky.
10:58:08
15.05.2003
15.05.2003

Žaky
2 mm je tip top,hlavne zkracovat muzes furt ale obracene...

10:55:58
15.05.2003
15.05.2003

Žaky
Mam 1,5 zavitu,kratsi dorazy s mekci gumou na konci zdibet tuzsi tlumice. Musim se vyhybat vetsim diram ale mensi nerovnosti v pohode properuje.ale bacha,nejni brko jako brko co se tyce dylky.
08:25:56
15.05.2003
15.05.2003

Marko
Když budu chtít zkrátit o 1,75 závitu, bude stačit, když zkrátím doraz a dám tvrdší tlumiče nebo budu muset otočit i tu misku dorazů??
13:20:05
14.05.2003
14.05.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Podle mě o 2 je moc. Já to mám o 1 závit, ale znova ukončení přihnutím závitu a je to tak jak vidíte na fotkách. Když se to veme o 1,5 závitu, tak už to leží i na zkrácenejch dorazech, když v autě někdo sedí a tím dostává náprava pěkně zabrat. Je ale fakt, že na každý Škodovce se to projeví jinak a záleží taky z jaký pružiny to řežeš - my jsme dělaly vždy z novejch. Těď to budu ještě malinko snižovat, ale budou předělaný (obrácený) misky na spodním rameni a zmenšená miska pro doraz - tím vznikne větší místo pro volný pohyb ramene a bude to jezdit na pružinách a tlumičích a né na dorazech ze kterých to pak odskakuje...
12:44:20
14.05.2003
14.05.2003

Marek
to Mafi: tak este dalsi zavit uz bych nedaval, max 2. kamos ma 2,25 zavitu a sedi mu to skoro na dorazecha to je uz ma asi o 2 cm skracene. MAX 2 vic asi ne!
12:37:22
14.05.2003
14.05.2003

Mafi
Na Š 120 mám přední nápravu ze 130 a zadní nový pružiny. Předek jsem uříznul o 1,5 závitu a stejně je to málo. V létě plánuju ještě o jeden. Jo to zarovnání autogenem jen doporučuju. Měj jsem tam říznutý bez zarovnání a chovalo se dost jinak než teď.
12:31:39
14.05.2003
14.05.2003

Marek
ja mam 1,75 a je to podleme lepsi. mam to na fotO Marek/š130GL
09:15:22
14.05.2003
14.05.2003

Vojta - zrušená registrace
Pry se to autogenem zarovnava, trochu nahreje a zarovna, to jsem akorat slyse. Po mature to chci taky riznout, takze uvidime. Rikate ze 1,5 zavitu je tak akorat??
19:35:35
13.05.2003
13.05.2003

Filip Ráž
díky....

21:37:14
12.05.2003
12.05.2003

Komár
No, chytneš jí do svěráku co nejblíž k tomu řezanýmu místu (aby moc nepružila). A řízneš rozbruskou. Nejdřív ten závit a pak ještě půlku. Někdy to jde blbě protože pružina pruží
a hází to s rozbruskou. Pak jsem to ještě na brusce malinko zarovnal do vodorovna po dílce asi 5 cm. A snížení bylo asi o 8 cm (pružina je kratší o 4cm) a předek je stejně vysoko jako zadek, ale zdá se mi to moc málo. I když kdybych to říz víc, tak nepůjde vyndat rezerva. Ale stejně je mi to všechno k hovnu, když mi netáhne motor (můžu jezdit akorát z kopce).

21:02:37
12.05.2003
12.05.2003

Filip Ráž
Jak na to??? Prosím napsal byste mi nekdo navod jakym zpusobem se maj rezat predni pružiny + zabroušení na rovno aby to nikoho nezabilo
???
A jeste o kolik se to asníži kdybych ufik 1,5 závitu...
diky...

A jeste o kolik se to asníži kdybych ufik 1,5 závitu...

diky...
