-> King 03.04.18 17:39:11: Já zase nejsem elektrikář, ani blbej ani jinej, ale tak trochu mě živí globálně distribuovaný systémy a zpracování masivních objemů dat v reálným čase, takže v tomhle ohledu strach fakt moc nemám. On ten celkovej nárůst spotřeby nebude nijak dramatickej, jen se docela zásadně promění směry těch toků a bude to zase o docela značnej kus decentralizovanější. "Smart grid" je sice strašněj buzzword, ale na tej myšlence není v zásadě nic špatnýho a cena těch technologií, který jsou na to potřeba, klesá neuvěřitelným tempem.
Jo, nějaký přizpůsobení tý rozvodný sítě určitě bude potřeba - ale to snad není argument proti, ne? Je to nějakej náklad, se kterým je potřeba kalkulovat a až začne dávat smysl, no tak se ty investice rozjedou.
-> Luky 03.04.18 19:39:00: Díky.
-> palinator 03.04.18 22:27:40: Více méně podepisuju v celým rozsahu, snad krom životnosti těch baterek, tam mám asi podstatně pozitivnější zkušenost než ty. Jen nevím, proč máš takovou potřebu dobývat se do otevřených dvěří? Já samozřejmě netvrdím, že doba uzrála pro to, aby každej šel sešrotovat auto se spalovacím motorem a koupil si elektromobil. Shodou okolností momentálně řeším nákup novýho familienwagenu a v českých (asi relativně tržních, protože dotace na nákup aut takových nebo onakých se tu moc nevedou) poměrech ani EV ani PHEV prostě nedává ekonomický smysl.
Ale zároveň vidím tu proměnu od situace před čtyřma rokama, kdy ve firmě EV jezdilo jediný (tehdejší Model S, majitel pochopitelně z vyššího managementu). Dneska už má ten člověk to eSko druhý (asi s ním byl relativně spokojený?), Eda má i8 - OK, oba to jsou lidi, co jsou to pro ně drobný. Ale zároveň už tam jezdí co vím dvě i3 u řadovejch zaměstnanců, další kolega čeká na Model 3, další plánuje e-Golf... stačilo pár let a z kategorie sakra drahých lifestyle doplňků pro elitu se to posunulo do kategorie
"běžný slušně vydělávající smrtelník si to může koupit, pokud chce a nejde mu o vyloženě nejlevnější řešení".