
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Forman 1.3 karburátor nebo 1.3bmm ?
21:00:40
27.11.2017
27.11.2017

castrol
-> Milan 136: 

20:54:39
27.11.2017
27.11.2017

Milan 136
-> Tomaso435 27.11.17 20:24:41: nene, karbec je v dnesni dobe pro veteranisty

20:24:41
27.11.2017
27.11.2017

Tomaso435
karbec je pro řidiče motoristu, BMM pro uživatele 

20:10:55
27.11.2017
27.11.2017

Jumbo
-> Domajz: Tak ja se zimnima startama na Formanovi problem nikdy nemel, dvakrat slapnout na plyn pred startem a sup...
Ale uznavam, ze BMM je urcite uzivatelsky min narocne...
Ale uznavam, ze BMM je urcite uzivatelsky min narocne...
11:02:07
27.11.2017
27.11.2017

Domajz
-> rsvancara: Jojo, hlavně jet potom za nějakým takovým "tosiseřídímsámvgará
ži" karburátorem, je lahoda.... Něco jako za Avii...
Jo a k výčtu výhod BMM oproti karburátorovými sráči přidám další - starty v zimě opět jak s normálním autem, poloviční ekozlodějna...
Jo a k výčtu výhod BMM oproti karburátorovými sráči přidám další - starty v zimě opět jak s normálním autem, poloviční ekozlodějna...
08:54:36
27.11.2017
27.11.2017

minno
-> Milan 136: 

10:13:25
26.11.2017
26.11.2017

Milan 136
-> rsvancara 26.11.17 05:49:59: to je jasný. Když tomu nerozumím, tak na to nadávám a vyhodím to

05:49:59
26.11.2017
26.11.2017

rsvancara
-> Domajz: To máš jako 135tky GLi čka... ze stejnýho důvodu to místo výměny teplotního čidla (které když exne, tak to jezdí za 12 litrů na 100) překopali na karbec (protože to známe a je to "spolehlivý" :-D).
22:49:42
25.11.2017
25.11.2017

Domajz
-> TechniX 18.11.17 15:19:16: Jako auto na neděli Forman BMM super.... Jako daily car, když nejezdíš jen po městě bych to nechtěl ani zadarmo. Přesně jak píše -> havlik 18.11.17 15:43:43: . Nehledě, na to, že v dnešním provozu je to fakt o hubu. Lidi jezdí jak kreténi a mít kolizi ve Formanu = poukaz na dřevěný spacák.
A jestli BMM nebo karbec? Tak jedině BMM. Jednoho pořád ještě mám. Svého času jezdil každý týden po dálnici 200 km tam a zpátky a nic krom benzínu to nechtělo. Jediný co, tak blbnul termostat, ale oprava asi za 70 Kč. Emise nikdy problém. Spotřeba normální, chod motoru jak u normálního auta....
Mám i Fávo na karbec a ten se pořád sere. Výměna karburátoru pomohla, jen na nějakou dobu. Žere to, smrdí to, nejede to a sehnat slušný karburátor je dneska taky kumšt. Teď naposledy čištění, stroboskop, stejně to jede na hovno. Emise pokaždý s kecama a kdyby byli svině, tak bych neprošel už před 5 rokama.... To na tom motoru není původní nic, všechno komplet vyměněné, ale karbec furt blbne.
Takové ty řeči dědků z garáže, že zlatej karbec, že si to člověk opraví sám a že stříkačky se serou jsou urban legends nasranejch kutilů, kteří se už šroubovákem mohou dloubat akorát v nose.... Jo možná ty první předpotopní stříkačky co měly systém z Renaulta či z čeho.... ale BMM bez problémů...
A jestli BMM nebo karbec? Tak jedině BMM. Jednoho pořád ještě mám. Svého času jezdil každý týden po dálnici 200 km tam a zpátky a nic krom benzínu to nechtělo. Jediný co, tak blbnul termostat, ale oprava asi za 70 Kč. Emise nikdy problém. Spotřeba normální, chod motoru jak u normálního auta....
Mám i Fávo na karbec a ten se pořád sere. Výměna karburátoru pomohla, jen na nějakou dobu. Žere to, smrdí to, nejede to a sehnat slušný karburátor je dneska taky kumšt. Teď naposledy čištění, stroboskop, stejně to jede na hovno. Emise pokaždý s kecama a kdyby byli svině, tak bych neprošel už před 5 rokama.... To na tom motoru není původní nic, všechno komplet vyměněné, ale karbec furt blbne.
Takové ty řeči dědků z garáže, že zlatej karbec, že si to člověk opraví sám a že stříkačky se serou jsou urban legends nasranejch kutilů, kteří se už šroubovákem mohou dloubat akorát v nose.... Jo možná ty první předpotopní stříkačky co měly systém z Renaulta či z čeho.... ale BMM bez problémů...
21:26:31
25.11.2017
25.11.2017

Chali
-> michael: Pokud nemáš spotřebák,tak to tě chápu,s toho by se zbláznil kdokoliv.Potom nechápu že sem píšeš protože o tom víš kulový.
23:43:05
20.11.2017
20.11.2017

King
-> StepaNoFUN: Tak na cca 40km/den by i ten fofrman stacil, ale hodlam se zenou po boku i zestarnout, takze tech cca 800 kilo navic zvysuje sanci toho dosahnout.
22:32:38
20.11.2017
20.11.2017

StepaNoFUN
-> King: Tak ono jde o to, co kdo jezdí za trasy... Například mámě na dojíždění 3x v tejdnu do krámu vzdálenýho 1km a max. 1x v tejdnu do okresního města (asi 10km) ta fóbie v holobytu či forman opravdu stačí... U fóbie (která nemá ani centrál) si nemůže vynachválit servo. :-D
09:53:54
19.11.2017
19.11.2017

King
-> saskyn2:
ono neni treba chodit az tak daleko - v sobotu jsem chvili sedel na zadnim sedadle brachovy novy sluzebni fobii 1,4 v turbospine a taky bych to radsi vytesnil z pameti:-)

09:50:20
19.11.2017
19.11.2017

King
-> Milan 136: Pred 11 lety jsem resil, co koupit zene na dojizdeni do prace a ve hre byla i nabidka jednoho kolegy-cepicare na formana BMM "ve vuni " - srdce skodivkare bylo skoro i pro, ale chtel za to pade a navic tohle bych zene preci neudelal :-)
23:39:28
18.11.2017
18.11.2017

Milan 136
Nejaký kolega ze Svět Neúspěšných? 

23:38:45
18.11.2017
18.11.2017

michael
-> Chali: Já žádný spotřebák nemám a laminát je horší ještě než plast.
23:35:02
18.11.2017
18.11.2017

Chali
-> michael: Normální člověk používá spotřebák k tomu k čenu je určenej a ne aby řešil jaký je počasí
.Jo a u Formana to neni jen hromada plastu je tam i laminát
-> TechniX: sorry za offtopic za mně jdi do karbecu a vyser se na servo,u Formana je zbytečný.




-> TechniX: sorry za offtopic za mně jdi do karbecu a vyser se na servo,u Formana je zbytečný.
22:38:24
18.11.2017
18.11.2017

Bukaj
-> saskyn2: Nojo, protože Felicie je moc moderní auto (pokud se nebavíme o Felicii z přelomu 50. a 60. let
...a to ostatní:


...a to ostatní:


22:30:39
18.11.2017
18.11.2017

saskyn2
-> miguelias 18.11.17 22:03:47: Proč jo? Minulý týden jsem jel ve felicii na stk a ten kousek cesty byl zážitek. Z představy že bych něco takového sedlal denně se mi ježí chlupy i na prdeli
Ale každý jsme nějaký
-> Bukaj 18.11.17 22:20:10: A tak určitě, to bych si nikdy nedovolil, znám spoustu lidí co chodí v létě na boso, jezdí v pracovní š130 s vozejkem a má radost z toho že to žlutý na kole co na zkoušku olíznul byly psí chcanky a ne brzdovka
Ale jo, díky za takový lidi, protože jinak by auta na silnici byli jen šed, když vidím v provozu š120, tak se hned ohlídnu. Ten faktor kdy ti to u lídlu obhlíží víc lidí, než vedle zaparkovaný porsche za 3m tam prostě je


-> Bukaj 18.11.17 22:20:10: A tak určitě, to bych si nikdy nedovolil, znám spoustu lidí co chodí v létě na boso, jezdí v pracovní š130 s vozejkem a má radost z toho že to žlutý na kole co na zkoušku olíznul byly psí chcanky a ne brzdovka



22:28:24
18.11.2017
18.11.2017

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bukaj: já bych se k vám s dovolenim přidal

22:20:10
18.11.2017
18.11.2017

Bukaj
-> miguelias: Žejo?
A ať někdo zkusí říct, že nejsme normální...
(...a já mu to s úsměvem podepíši)


(...a já mu to s úsměvem podepíši)

22:03:47
18.11.2017
18.11.2017

miguelias
-> saskyn2 18.11.17 21:50:52: Proč ne ? Někdo moderní auto nechce.
Jako například já

21:52:29
18.11.2017
18.11.2017

michael
-> Chali: Normální člověk nemůže na auto nasadit hromadu plastu...
21:50:52
18.11.2017
18.11.2017

saskyn2
Kdokoliv kdo chce v dnešní době kupovat fávo na běžný ježdění nemůže být normální
Nejlíp to napsal -> havlik 18.11.17 15:43:43:

21:46:35
18.11.2017
18.11.2017

Chali
-> michael: Tak teď jsi mi to teda nandal
.Ano mám otuzenýho Formana,ale pořád jsem narozdíl od tebe normální 



21:38:03
18.11.2017
18.11.2017

michael
-> Chali: Zbláznit bych se musel, když bych měl votuzingovanýho Formana plastama.
21:29:50
18.11.2017
18.11.2017

Chali
-> michael: Cejtit se můžeš,ale nejseš 

16:33:54
18.11.2017
18.11.2017

miguelias
16:03:42
18.11.2017
18.11.2017

michael
-> Chali: Já se cítím zcela normálně.
15:52:52
18.11.2017
18.11.2017

Chali
-> michael: Proto píšu pro normální lidi,to ty nejseš 

15:51:55
18.11.2017
18.11.2017

castrol
-> Tomaso435: voe
ale k teme, asi by som tam nechal to co tam namonovala fabrika za krmitko
ale k teme, asi by som tam nechal to co tam namonovala fabrika za krmitko
15:49:01
18.11.2017
18.11.2017

michael
-> Chali: Za 30 - 40 to krásný rozhodně nebude jedíny co, tak to nebude schnilé.
15:48:32
18.11.2017
18.11.2017

Tomaso435
-> castrol: ale ty si ze slovenska 

15:48:19
18.11.2017
18.11.2017

Tomaso435
-> Chali: není to tak dlouho co byl v praze za 5 .. pěknej červenej chycený jen dveře. jeden majitel... to byla rozumná nabídka. a máš 25 - 30 tis na to abys tomu udělal udržbu a upravy...
15:46:50
18.11.2017
18.11.2017

castrol
-> Tomaso435: zas ja by som nechcel karbec

15:44:17
18.11.2017
18.11.2017

Chali
-> michael: Za 30-40 se dá koupit krásnej Forman na běžný ježdění,samozřejmně pro normální lidi.Pro lidi jako ty je to jinak



15:43:43
18.11.2017
18.11.2017

havlik
Kup si vylitanou mrdku tdi a budeš si jezdit jak pan díly na oktavky a pod jsou taky za hovno a nebudeš muset řešit picoviny typu lepší motor posilovač a bůh vi co este, který ty nový auta mají. Beztak bys do toho s tim vším nasypal vic než koupit oktavku( cokoliv) za 30 a udělat tomu základní údržbu. A budeš mi roadlegal auto.
15:38:54
18.11.2017
18.11.2017

michael
Za 30 - 40 tis. ten Forman nebude žádná slavá při dněšních vzrůstajících cenách.
Pokud vůz hodláš předělat tím, že do něj namontuješ servo a jiné el. věci, tak bych spíše volil právě tu Felici, nebo Fabii, kde již potřebnou výbavu můžeš najít.
A jenom taková zajímavost na starší Mercedesy třeba ze šedesátých a sedmdesátých let nejsou náhradní díly zase, tak moc drahé v porovnání ze škodovkami a hlavně přijdeš k Mercedesu a odejdeš s orig.dílem.
Pokud vůz hodláš předělat tím, že do něj namontuješ servo a jiné el. věci, tak bych spíše volil právě tu Felici, nebo Fabii, kde již potřebnou výbavu můžeš najít.
A jenom taková zajímavost na starší Mercedesy třeba ze šedesátých a sedmdesátých let nejsou náhradní díly zase, tak moc drahé v porovnání ze škodovkami a hlavně přijdeš k Mercedesu a odejdeš s orig.dílem.
15:38:48
18.11.2017
18.11.2017

TechniX
-> Tomaso435: Taťka má i jednoho Favorita sice 135 BMM, rok 1994 .. a jezdí to taky spolehlivě. Jediné co jsme na motoru kdy řešily bylo výměna termostatu, repas rozdělovače (vůle v dolním ozubeném kolečku), svíčky, seřízení ventilů, olej + filtr a jednou odešla zapalovací cívka Telefunken.. Jezdí to dobře, jen jedinou připomínku bych měl je že karbecový favorit se ohřeje rychleji než BMM u toho BMM to trvá trošku déle .. řešily jsme to i u více aut, zarostlé radiátory a chladící soustavy nebyly.. Nevím co je tam jinak, nebo jestli je to ovlivněno směsí že karbec to palivo tolik nerozpráší a moc to "žere" ...
15:29:43
18.11.2017
18.11.2017

Tomaso435
za mě jako někoho kdo nikdy BMM neměl a ted má MPi jedině karbec
Ale je fakt že BMM umělo v serii jezdit za dost málo.

Ale je fakt že BMM umělo v serii jezdit za dost málo.
15:19:16
18.11.2017
18.11.2017

TechniX
Ahoj, přemýšlím že bych si pořídil jako normální obyčejné auto pro normální lidi a to Škoda Forman. Rodiče mají 2 favority a 2 formany a slouží jim dodnes, vše hezký a udržovaný stav, spolehlivé i v zimě. Přemýšlel jsem o nějakým normálním autě do své sbírky na co je velká dostupnost dílů za babku jak nový tak i starých a bylo to praktické auto s nízkou spotřebou. Nechtěl sem vůbec pomýšlet nad odjetou slupkou typu golf s 200 - 300 tis na tacháči a jiné jebky v naftě. Jelikož mám rád staré hranaté auta tak volba byla jednoznačně kolem roku 80´s a 90´s léta. Jelikož například moje oblíbené auta Ford Taunus, Granada a nebo Mercedes W123, W126, W201 v benzínu ve slušnémstavu jsou už těžko sehnatelné, spotřeba vysoká a dostupnost dílů tragická a jezdit s tím v normální provozu už je škoda, to už jsou spíše výstavní kousky, tak padl návrh na Škodu Forman do mé sbírky aut. Je to levný, dostupnost dílů taky dobrá a teď jsou ty auta na docela nízké pořizovací ceně. Co jsem koukal na inzercích už se ukazují i verze typu Excelent, Solitaire atd ... Potřebuji to i na nějaké to odvážení věcí, takže verze kombi je pro mě ideální. Škoda 120 a jiné druhy z řad 720 sem zavrhl, jednak jsou s tím už problémy, kastle na kompletní vyvaření, dostupnost dílů klesá a poslední dobou každej žid rejžuje na dílech na inzercích. A felicie se mi nikdy nelíbila.
Takže bych to tak viděl na Formana už nějaký ten lepší model, modernější interiér, "gaučové" sedačky, rozteč už aby to mělo 4x100, klidně koupit nějakého hezkého za 30 - 40 tis, ne shnilou slupku za 5000kč.
Asi bych to viděl na nějaké úpravy do budoucna, motor 1.4 z fábie 8 ventil, posilovač řízení z feldy a přední stabilizátor z felicie, elektrické naklápění světel a jiné drobnosti, žádný přihlouplý tesco tuning..
Jde mi o to že bych tam chtěl ten motor 1.4 a teď jakou zvolit verzi jestli karburátorovou a nebo bmm ?
Motor bude kompletně po g.o., hlava jen srovnaná nijak velký k.p. se konat nebude, vačka možná z feldy MPi kvůli velkému uložení, slícované potrubí s hlavou. Takže "skoro" sériovka.
Teď otázka zní ten motor osadit karburátorem klasika co je ve fáčku a rozdělovačem například 880 ? Nebo sehnat verzi s BMM a dodělat to tam ? Zkoušel to někdo ?
Já sem zatím pro verzi s karburátorem, jsem na něj zvyklí. Všechny auta co jezdím jsou motory s karburátorem, žádné elektrické počítačové kokotiny = žádné problémy.
Nevím jestli bude vhodné to dávat na sladěný BMM systém, mapu předstihu a bohatost směsi neovlivním.
Zkoušel někdo ten motor 1.4 v BMM a nebo radši sehnat auto s karburátorem ? tam si to doladit sám a hlavně na emisích auta s karbem mají dost velkou emisní rezervu.
Takže bych to tak viděl na Formana už nějaký ten lepší model, modernější interiér, "gaučové" sedačky, rozteč už aby to mělo 4x100, klidně koupit nějakého hezkého za 30 - 40 tis, ne shnilou slupku za 5000kč.
Asi bych to viděl na nějaké úpravy do budoucna, motor 1.4 z fábie 8 ventil, posilovač řízení z feldy a přední stabilizátor z felicie, elektrické naklápění světel a jiné drobnosti, žádný přihlouplý tesco tuning..
Jde mi o to že bych tam chtěl ten motor 1.4 a teď jakou zvolit verzi jestli karburátorovou a nebo bmm ?
Motor bude kompletně po g.o., hlava jen srovnaná nijak velký k.p. se konat nebude, vačka možná z feldy MPi kvůli velkému uložení, slícované potrubí s hlavou. Takže "skoro" sériovka.
Teď otázka zní ten motor osadit karburátorem klasika co je ve fáčku a rozdělovačem například 880 ? Nebo sehnat verzi s BMM a dodělat to tam ? Zkoušel to někdo ?
Já sem zatím pro verzi s karburátorem, jsem na něj zvyklí. Všechny auta co jezdím jsou motory s karburátorem, žádné elektrické počítačové kokotiny = žádné problémy.
Nevím jestli bude vhodné to dávat na sladěný BMM systém, mapu předstihu a bohatost směsi neovlivním.
Zkoušel někdo ten motor 1.4 v BMM a nebo radši sehnat auto s karburátorem ? tam si to doladit sám a hlavně na emisích auta s karbem mají dost velkou emisní rezervu.