Omlouvam se predem za dva dotazy. Jeden je otravnej a druhej hloupej, pricina obojiho je, ze jsem naprosta fotograficka (a asi i fyzikalni-opticka) lama:
1. Otravnej: manzelka pred nejakym casem ztratila rodinnej kompakt Nikon Coolpix P310 (parametry treba zde
www.megapixel.cz/nikon-co
olpix-p310-cerny a chtela by koupit neco misto toho. Byli jsme s tim docela spokojeni, hlavne co se vernosti barev tyce a schopnosti fotit v interierech a za zhorsenych svetelnych podminek. Chtel bych koupit neco, co foti aspon stejne, ale nechci do toho moc investovat, ten Nikon stal myslim 6000... Hlavni duvod je, ze si to kazdej pujcuje, a nezachazi se s tim uplne idealne (viz to, ze se ztratil nekde v Londyne...). Taky mi docela vyhovovalo, ze se tam strkala SD karta a melo to dobijeci akumulator (nechci zadnej specialni SW (typicky pro Windows) na prenos dat do PC, ani kupovat tuzkovy baterie)... Nedokazal byste mi nekdo poradit, treba od Nikonu nebo Canonu, kterou radu jejich aparatu sledovat?
2. hloupy (lamersky): mam takovej obecnej problem s fotkama aut, domu a obecne "kvadrovitych teles" fotoaparatama, co jsem kdy mel v ruce (mobily plus nejakej Ixus a ten Nikon zmineny odstavci 1). Jde o zkresleni tvaru focenych objektu. Sice jsem studoval pocitacovou grafiku a mam nejaky poneti o problematice zobrazovani 3D teles na 2D zarizenich, ale to sem ted nechci tahat, takze naprosto laicky o co mi jde: Napriklad stojim cca 10 metru od auta a libi se mi ten pohled, ta scena, poloha, proporce, tvary, atd. Vytahnu z kapsy aparat, udelam foto a neda se na to divat. Proporce auta jsou jiny, cely je to zkriveny, zadni partie zuzena nebo ustreleny, cely to utika nekam jinam nez to vidim ocima. Obcas delam to, ze si stoupnu dal, trochu se skrcim a "pritahnu" si objekt zoomem, to mi pak prijde vysledek lepsi, ale porad to neni zdaleka ono. Zkratka se zkresluje "hloubka", zhruba jako kdyz se na objekty divam se zakrytym jednim okem.