-> Tuner#2: u tech novych motoru to ani jinak, nez polomotorem koncit nemuze. Uz u htp se nesmi rozdelit kartery a vyndat klika. Ale dela se to. Horsi je to u novych EA 211. Tam se na lince utahuje klika nekolika krokama, nekolik sroubu soucasne, pak zas jiny atd. A nikdo neporozradi jak. Hlavne to je v dilenskych podminkach absolutne nerealizovatelny. Takze kdyz to vyndas,tak to slozis se staryma sroubama a nebude to predepnuty jak ma a zadre se to...
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
20:58:47
05.07.2016
05.07.2016

Milan 136
20:45:13
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 09:21:00: No jen aby to nestalo vic nez jiny motor z bouracky...
20:41:04
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> vhml: Zjišťoval jsi kolik cca? Já když jsem to kdysi nadhodil v jednom rozhovoru, tak mi bylo řečeno, že je to dost raketa, nehledě na výběr vhodné kompozice (ale to by asi někdo poradit dokázal).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem
Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.
Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem
Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
18:44:26
05.07.2016
05.07.2016

Matsoft
Vcera prekrocil s favem 100000km
18:33:48
05.07.2016
05.07.2016

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 05.07.16 08:09:31: Ano, současníci 742, ale my se tu bavíme o šedesátých letech 
Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

09:21:00
05.07.2016
05.07.2016

vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:27:54: Nezná, tak je pozná :-) A stejně jako na jednořádkovou 130 se můžou nechat vyrobit. Ani to nestojí moc.
08:27:54
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 08:23:18: Tak ono to pry jinak neslo, vybrusovy panve to nezna, ojnice to ma lamane, atd. Nic si namluvit nenechal, skoncilo to jinym motorem z vraku.
08:25:34
05.07.2016
05.07.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: v Peugeotu prijel pan ze mu nejde zaradit trojka, no ona sla ale kolecko bylo bez zubu:-) tak jsme ji rozdelali, ve francii objednali dily do prevodovky, tam nechapaly ale poslaly. Prevodovka se slozila a auto jezdi dal. Sranda byla kdyz se objednavala nova karoserie 107ky ktera nejdriv putovala nekde z ciny do francie a tam to poslali do cr jakoze to je od nich...
08:23:18
05.07.2016
05.07.2016

vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:14:53: tak když si za mazlou kliku nechaji nabulíkovat celej polomotor... Pro servis je to samozřejmě nejsnažší.
08:14:53
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dneska kdyz se to chyti na klice, tak musis koupit za kilo cely polomotor
, kdyz odejde gufero v prevodovce, tak cela skrin za nesmysl apod. hovadiny. Prikladu od znamych je dost a dost 
, kdyz odejde gufero v prevodovce, tak cela skrin za nesmysl apod. hovadiny. Prikladu od znamych je dost a dost 
08:09:31
05.07.2016
05.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dovolím si nesouhlasit. Současníci 120tek ze zahraničí prostě najezdili mnohem více bezbolestně narozdíl od Škodovky. Stačí vzít v potaz už jen Peugeot a Citroen.
06:58:38
05.07.2016
05.07.2016

Bukaj
-> dragon_cb_cz: ...pro vozy dané třídy to byla životnost motoru i "na západ" od nás - jen v té době nebylo auto až tak spotřební zboží, takže se zánovní vozy s velkým nájezdem neházely do šrotu, ale dělaly se GO motoru, výměny karoserií atd
Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...

Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...
00:57:06
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> Bukaj: To si spíš jen namlouváš, spousta aut (služebáky nebo i aktivnější soukromí řidiči) běžně najezdili víc... a běžná životnost to možná byla pro AZNP, ne pro slušné automobilky...
22:41:18
04.07.2016
04.07.2016

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: V šedesátých letech byla hranice 100 tisíc běžnou životností vozu - takový nájezd v našich končinách byl tak za 15-20 let

22:21:27
04.07.2016
04.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 04.07.16 21:19:54: Ta poslední věta by neměla končit tečkou, ale čárkou. Pokračovala by pak ....."což je tragédie".
Ale co se taky v té době najezdilo, že....
Ale co se taky v té době najezdilo, že....21:19:54
04.07.2016
04.07.2016

Bukaj
Na 130LPG mám najeto 173 000 (z toho cca 130 000 na LPG) a kdybych ve 130 000 neměnil preventivně hlavu (kvůli zaklepaným sedlům výfukových ventilů), tak je tam dodnes původní těsnění.
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně
Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží
Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně
Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží

Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
21:15:54
04.07.2016
04.07.2016

castrol
-> Tomaso435:


21:11:07
04.07.2016
04.07.2016

Tomaso435
-> castrol: dííííííídoprdeléééééééééé


21:07:13
04.07.2016
04.07.2016

castrol
-> Jirik_Tuňák1983: suhlasim, vsetko zacalo az feliciou 

13:02:35
04.07.2016
04.07.2016

minno
-> Jirik_Tuňák1983: práve si urazil Tomasoooooo

23:07:40
03.07.2016
03.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 03.07.16 17:37:21: Neznám škodováckej motor, který by vydržel totéž co tehdejší zahraniční produkce. Děda na staré Octávce 4x protočil tacho, ale i tak se v polovině dělala GO výměnou motoru za jiný po poloGO. Pak to byla dlouho bída, většinou po přelezení 100 tkm. a dřív to byly mrtvoly s XY problémy od hlav, těsnění hlav, benzínu v oleji až po všechno nač si člověk vzpomene. Prostě auta pro kutily. O nějakých NÁJEZDECH se dá mluvit až od Felicie. Do tohoto modelu je to v porovnání se zahr. produkcí, jak jsem už psal, spíše taková srandička. 

17:37:21
03.07.2016
03.07.2016

palinator
-> minno 01.07.16 13:40:57:
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
14:59:35
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> dragon_cb_cz: Jak si motor zajedeš, tak ti slouží. U škodovky s dobře zajetým motorem, kvalitním olejem a vhodným stylem jízdy motor klidně tento nájezd zvládne.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.

14:49:34
01.07.2016
01.07.2016

dragon_cb_cz
-> minno: Vím, ale motory přes 200 tisíc už jsem taky viděl... asi otázka štěstí, dobrýho oleje, shody náhod... těžko říct. Přeci jen je rozdíl, jestli s tím někdo jezdil dlouhý trasy, nebo krátký postrk a ještě k tomu třeba často s vlekem...
14:37:02
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> Kocvin: Tenhle fakt ne.
Akorát myslím jednou měnil hlavu.
Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)
Akorát myslím jednou měnil hlavu.Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)

14:25:48
01.07.2016
01.07.2016

Kocvin
-> miguelias: Jestli vás ten mistr trošku nevodil za nos..

14:11:17
01.07.2016
01.07.2016

orlando1
Fabia 1.4 tdi 410 000 km
13:53:21
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> minno: Jak jsem chodil do školy, tak mistr měl kdysi 105ku, a s motorem bez GO najeli 350 000km. Pak ho oddělal jeho syn tím, že nenalel chladící kapalinu. 

13:40:57
01.07.2016
01.07.2016

minno
-> dragon_cb_cz: No ale 320 tis. km je takmer 2x toľko :) Motory do 200 tis. km poznám aj ja, že ešte tak nejako s božou pomocou fungovali :)
13:31:29
01.07.2016
01.07.2016

dragon_cb_cz
-> minno: 120kový motor se skoro 180 tisícema na hrbu jsem měl a fungoval vcelku obstojně - speciálně když vezmu v úvahu chybějící ségrovku na pístním čepu a díky tomu vydřenou drážku ve vložce
Olej nežral, neměl moc síly, ale to bylo asi spíš karburátorem (nefunkční druhý stupeň).
Olej nežral, neměl moc síly, ale to bylo asi spíš karburátorem (nefunkční druhý stupeň).10:43:09
01.07.2016
01.07.2016

minno
-> K1NYO#2: Prvý majiteľ (resp. auto celý čas v rodine)? 320 tis. km na motore 105/120 bez GO sa mi nechce veriť, nech sa akokoľvek snažím. Resp. nechcem si predstaviť, ako ten motor už posledných 100-200 tis. km fungoval a koľko čoho všetkého žral :)
16:49:00
30.06.2016
30.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983:
Ty tam taky nejsou
Že bych začal udržovat stav poníků v motoru na +- stejné hodnotě jako tisíce na tachometru? U 9-5 by to celkem šlo (na tacho je jen 270 a nějaký drobný, při dovozu to bylo o 50 stočený) a u 900NG možná taky - tam je na tachu 224 tisíc, tak když pořídím Maptun stage 1, tak budu mít ještě tisíc km rezervu 
Ty tam taky nejsou
Že bych začal udržovat stav poníků v motoru na +- stejné hodnotě jako tisíce na tachometru? U 9-5 by to celkem šlo (na tacho je jen 270 a nějaký drobný, při dovozu to bylo o 50 stočený) a u 900NG možná taky - tam je na tachu 224 tisíc, tak když pořídím Maptun stage 1, tak budu mít ještě tisíc km rezervu 
16:36:55
30.06.2016
30.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 30.06.16 15:38:04: Jako koňý? 

15:52:47
30.06.2016
30.06.2016

K1NYO#2
Pri 350 000 km som to prestal ratat :D povodny motor bol do 320 000 a bol bez GO :D akoze rozvody menene a stelovane ventile a olej meneny.... Inak nic :D a dodnes je origo motor funkcny a idlozeny v garazi, potom bol tam upraveny motor 120LS a nejak sa zacal varit.... A teraz je tam motor z favoritu :D
15:41:57
30.06.2016
30.06.2016

Kocvin
-> minno: Nené, přesně 83 tisíc.. teda teď už zas o něco víc..

15:38:04
30.06.2016
30.06.2016

dragon_cb_cz
-> Sejki: Moc nestárnou co? Zvenku vůbec... já bych těch 310 tomu svýmu taky netipoval...
12:48:28
30.06.2016
30.06.2016

Sejki - zrušená registrace
Co mam ted pujceneho Saaba ma najety 414 tisic a kdybych ho stocil na 200 tak si reknes ze tolik snad ani nemuze mit najeto :)
11:49:17
30.06.2016
30.06.2016

minno
-> Kocvin: takže tak 483 tisíc? :)
15:16:20
26.06.2016
26.06.2016

Kocvin
Dnes o půl třetí ráno první tisíc s šedou.. :)
20:52:12
09.06.2016
09.06.2016

david 105
-> palinator: FAP filter má
ale to neviem koľký, ja som 2. majiteľ a auto mám cca rok 
ale to neviem koľký, ja som 2. majiteľ a auto mám cca rok 
20:39:01
09.06.2016
09.06.2016

palinator
-> david 105:
Kolikátej to má FAP jestli ho ještě vůbec má?
Kolikátej to má FAP jestli ho ještě vůbec má?

20:10:27
09.06.2016
09.06.2016

david 105
-> palinator: je to Citroen C5 2.2hdi rok 2002
-> Sejki: presne
-> haso: je to vlastne ako predfacelift
-> Sejki: presne

-> haso: je to vlastne ako predfacelift

21:27:18
08.06.2016
08.06.2016

haso
-> palinator: c5 pred tou generaciou, ktoru stretnut na cestach dnes
21:25:09
08.06.2016
08.06.2016

Sejki - zrušená registrace
-> palinator: to bude nějakej Francouz...
21:23:33
08.06.2016
08.06.2016

palinator
-> david 105:
Co je to za vozeň?
Co je to za vozeň?
18:14:04
08.06.2016
08.06.2016

david 105
Cesta do školy na maturity
hádam dáme 500 000km 
hádam dáme 500 000km 
21:55:43
23.04.2016
23.04.2016

Radza
21:55:01
23.04.2016
23.04.2016

Radza
21:54:13
23.04.2016
23.04.2016

Radza
21:53:58
23.04.2016
23.04.2016

Radza
Z práce..
