
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> isti: Těsnění kufru pasuje na sedan - ten má hranu odtokového žlábku pod sklem rovnou. Ale coupé ji má zahnutou (stejně, jako je zahnutá hrana odtokového žlábku na bocích), právě kvůli tomuto těsnicímu profilu...

-> Bukaj: Nevedel som,a ani to tam nepasuje?(myslím tesnenie kufra)
-> isti: Těsnění kufru tam nepatří, má tam být gumový profil - viz foto ten vpravo. Ten, na který se ptám (na foto vlevo), je podobný, ale není to on. Navíc není z gumy, ale měkčeného plastu...
-> peter13789 19.12.20 05:01:48: To právě není. to je jiný profil...
-> peter13789: OK
-> Bukaj: tak ako pise Peter . Malo by to byt tesnenie na rapid
-> isti: tesnenie kufra tam 100% nepatri 

-> peter13789: Si si tým istý?Nepatrí tam tesnenie kufra?
-> Bukaj: To je na rapida pod zadnu kapotu, na hranu zliabku pod oknom
-> Pavel P..: presne takovy :-)
Přivezl jsem bednu různých těsnicích profilů na škodovky a mezi nimi jsem našel 2 ks "gumy" (on je to tedy měkčený plast - stejný materiál, jako těsnění trojúhelníkového skla ve sloupku).
Profil viz foto, délka je 110 cm. Pozná někdo ten profil?
Profil viz foto, délka je 110 cm. Pozná někdo ten profil?
-> Bukaj: jj byl to jedne kus ta barva tam dost míchaně přecházela z červenýho so oranžový .. bud cosi z noční směny nebo nevím ..
Nějak mi to furt vrtá hlavou a dobobá literatura píše:
"U původních typů je v horní části světlo směrové, v dolní části brzdové a uprostřed koncové. Tato střední část krytu je zároveň vytvořena i jako odrazová plocha. Celý kryt je z plastické hmoty červené barvy.
U nových typů nemají svítilny stření část a koncové světlo je sloučeno se směrovým světlem, které je v dolní části svítilny a má s nim i společnou žárovku. Sklo pro brzdové světlo je oranžové, pro koncové a směrové světlo červené."
Hádám že tam asi trochu úřadoval tiskařský šotek, ale teď jestli je to myšleno jako octávia = nový typ a nebo poslední spartaky nebo jako náhradní díl?
Je to z kihy:
Osobní automobily Škoda
Z. Mauermann
vydání z roku 1964
"U původních typů je v horní části světlo směrové, v dolní části brzdové a uprostřed koncové. Tato střední část krytu je zároveň vytvořena i jako odrazová plocha. Celý kryt je z plastické hmoty červené barvy.
U nových typů nemají svítilny stření část a koncové světlo je sloučeno se směrovým světlem, které je v dolní části svítilny a má s nim i společnou žárovku. Sklo pro brzdové světlo je oranžové, pro koncové a směrové světlo červené."
Hádám že tam asi trochu úřadoval tiskařský šotek, ale teď jestli je to myšleno jako octávia = nový typ a nebo poslední spartaky nebo jako náhradní díl?
Je to z kihy:
Osobní automobily Škoda
Z. Mauermann
vydání z roku 1964
-> Bukaj 17.12.20 10:04:59: Takhle z rána mi to moc nemyslelo, máš pravdu.
-> Tomaso435: A byly to škodovácký světla? Nebylo to něco zahraničního? Spartaky (440-450) to měly z jednoho kusu plastu, tedy ani nemohly být dvoubarevné. Leda, že by vršek byl nadměrně šislý

-> Eidy: já je taky viděl jen jednou, ale právě mě to zaujalo
-> Tomaso435: Takový neznám.
-> Eidy: celočervený s odrazkou uprostřed jen vršek byl oranžový
-> Tomaso435: Nevím, jaký světlo myslíš.
-> Bukaj: 445 byla pouze 440 se silnějším motorem a to jak značení napovída a pět koní. Octavie přichází v lednu 59.
-> Eidy: a ty které zminuješ s odražkou uprotřed, jen s oranžovým vrškem mělo co ? nevíš ?
-> Bukaj 17.12.20 10:04:59: máš pravdu. Spartak resp. Škoda 440 měl celočervený s odrazkou uprostřed. Viz. -> Luky 17.12.20 10:36:24:
-> Skili: Spartak má uprostřed kulatou odrazku
-> Skili: Jenže Spartak tato světla nikdy neměl, ne? Spartak měl celočervené kryty a až když se ze "spartaka" (440) stala Octavia (445), dostal tento vůz faceliftová světla. Nebo se pletu a 445 byl stále "Spartak" a název "Octavia" přišel až v šedesátých letech?
-> ZdrubT: Bukaj zapoměl na Spartaka, ten byl asi hlavní zdroj těhle světel.
-> ZdrubT: Však jsem Ti říkal - Octavia, Velorex a různé náklaďáky a přívěsy od konce padesátých let, často se to vyskytovalo i na vozidlech domácí výroby, nebo "povinný upgrade" osvětlení vozů staršího data výroby...

Na jaké vozy se montovala tato světla?
-> RoboSK: OK,vďaka.
-> isti: 110L
Do ktorého auta sa montovali motory s číslom /5?
-> Enggik: Tak ono v těch Mkových (souhrnných) katalozích je spousta nepřesností, takže na to bych moc nekoukal...
...každopádně Mka to z výroby neměla - bude to asi nějak jako s pomocným držákem výfuku...
...každopádně Mka to z výroby neměla - bude to asi nějak jako s pomocným držákem výfuku...

-> Bukaj: hele já popravdě taky úplně nevím. Jak jsem psal, narazil jsem na to asi jen jednou při rozebíračce, tak si to schoval. A tuším, že to byla ta 120GLS. Ale v nějakým katalogu jsem to viděl i psaný pro eMka. Až někdy do roku 89.
Takže zatím opravdu netuším. Každopádně, kdyby se přišlo na to že je to ouží záležitost, tak tě ho klidně zbavím
Takže zatím opravdu netuším. Každopádně, kdyby se přišlo na to že je to ouží záležitost, tak tě ho klidně zbavím

-> Enggik 13.12.20 22:14:38: Díky, zase jsem o něco chytřejší
To je nějaká užovková specialita, že? Naše ani dědova ouža neměla posilovač a na M1 ani žádném novějším emku jsem se s tím nesetkal...

To je nějaká užovková specialita, že? Naše ani dědova ouža neměla posilovač a na M1 ani žádném novějším emku jsem se s tím nesetkal...
-> Enggik: Když na to tak koukám, tak takovejhle bazmek byl skoro jistě v bordelu po švárovi..
-> Bukaj: na škodovce
Pozice 21
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../69-brzdova-so ustava-p3
Ale na moc autech jsem se s tím nesetkal. Nejsem si jist, zda to vůbec na nějakém svém mám. Ale jednu starší jsem z nějakého auta ukořistil. Tuším GLSa 79.



Pozice 21

skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../69-brzdova-so ustava-p3
Ale na moc autech jsem se s tím nesetkal. Nejsem si jist, zda to vůbec na nějakém svém mám. Ale jednu starší jsem z nějakého auta ukořistil. Tuším GLSa 79.
...nebo to měla v sérii nějaká škodovka?

-> Enggik 13.12.20 21:42:16: Na Ávii? :-D
-> Bukaj 13.12.20 21:08:12: Ten stříbrnej plíšek vlevo, je k přichycení hadice od posilovače brzd k bloku motoru (na přírubě převodovky).
-> Bukaj: Jo sorry, tak to není
-> Nwkt: -> Nwkt: Jsi si jist? Měl jsem za to, že držák blinkru na Prepreg je tohle (nahoře) a ne to spodní:
-> Bukaj: To nahoře vpravo je držák blinkru na prepreg
-> stepan 13.12.20 20:24:29: Horní je k vodní pumpě na kilo/MB
-> stepan 13.12.20 20:25:53: Tohle bude na Fa jedna z hadic k topení...
Taky mám pár nejasností:
Ten černý plech uprostřed je dle mého názoru podložka k PP držáku prepreg nárazníku, ale naživo jsem se s ní ještě nesetkal, u ostatního nemám tušení...
-> stepan 13.12.20 20:25:53: Tohle bude na Fa jedna z hadic k topení...
Taky mám pár nejasností:
Ten černý plech uprostřed je dle mého názoru podložka k PP držáku prepreg nárazníku, ale naživo jsem se s ní ještě nesetkal, u ostatního nemám tušení...
-> stepan 13.12.20 20:24:29: Dneska jsem je přehazoval a taky se pozastavil = horní bych řekl, že MB / kilo od chladiče k čerpadlu.
-> isti: Asi jo, dík.
-> stepan 13.12.20 20:24:29: nie je to to isté ako -> xerox422 02.11.20 12:18:21: ?
-> stepan: podla mňa favorit či felicia
-> stepan: podla mňa favorit či felicia
Tak dělám inventuru hadic.
Horní?
Prostřední k termostatu 742
Dolní k vodní pumpě 742
Horní?
Prostřední k termostatu 742
Dolní k vodní pumpě 742
-> Bukaj: Jsem dodatečně po napsání příspěvku vzpomněl, že jsem viděl taky několik šedých cívek a určitě nejmíň jednu černou.. Ale nevím, zda byly 12V všechny.
Může být i tak, že "akú mala, takú dala" - a khaki odstínu měl bolševik vždycky dost..
Může být i tak, že "akú mala, takú dala" - a khaki odstínu měl bolševik vždycky dost..

-> Jozka: Jo, modrý cívky si pamatuju z těch rámových aut, ale tahle "khaki" vojenská zeleň mne překvapila - jestli to nebude (podobně, jako v jiné elektronice) něco s vyšší spolehlivostí a odolností
To s tou gumou mne též napadlo - podobně, jako "univerzální trychtýř" z hadice termostatu MB/kilo

To s tou gumou mne též napadlo - podobně, jako "univerzální trychtýř" z hadice termostatu MB/kilo
