skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Změna tolerance uložení ložiska na vlečce
-> minno: Asi jen 20 tkm, problémy provozní žádné. Jen ta lehká axialni vůle na jedné straně (kde bylo ložisko bez přesahu) viz toto téma, ale to bylo od počátku. Teď jsem revidoval ty Kalmar hřídele, tak jsem koukal i na ložiska a ok.
-> COL: A ako sa zatiaľ osvedčili alternatívne ložiská / koľko km?
-> Dieter Bonrath: Teplo to vnese, ale domeček pro ložisko je k trubce beztak přivařený, takže.
-> COL 08.07.25 12:50:08: To samozřejmě může, proto bych si to rozměřil a udělal svary rovnoměrně po obvodu.
-> COL 08.07.25 12:53:47: Nástřiky kovem se používají, ale má to svoje postupy a pak se to musí samozřejmě obrobit.
-> COL 08.07.25 12:50:08: To samozřejmě může, proto bych si to rozměřil a udělal svary rovnoměrně po obvodu.
-> COL 08.07.25 12:53:47: Nástřiky kovem se používají, ale má to svoje postupy a pak se to musí samozřejmě obrobit.
-> vhml: A zkusit to delat s nasazenym starym loziskem?
-> COL 08.07.25 12:50:08: no vznikne, ale pak se to vytvaruje podle loziska drží ho to, ta trubka je relativně tenkostěná. Teoreticky, kdyby se to přehnalo, tak ti to bude bodově namáhat ložisko, ale z toho bych neměl strach.
-> Dieter Bonrath: Jak myslíš to "nastříkat práškem". V kontextu C2H2, pokud ho chápu jako acetylen, mne napadá akorát možnost šopování, což mi udělá asi dost náhodný povrch, který bude potřeba dolícovat.
-> Eidy: A nevznikne z toho takhle náhodný šišoid? Nevím, jak bych pak to lícování v rameni upravoval... ale je to zajímavé.
Já bych doporučil nástřik práškem (C2H2), standardní postup MAG/TIG zbytečně vnese teplo. Cenově o něco dražší varianta, ale prášky pod ložisko fungují z dlouhodobého hlediska velmi dobře.
Napadá mě celkem jednoduchá varianta pomocí svaru. Samozřejmě zvenku trubky. Třeba několika krátkými housenkami MAGem, MIGem nebo TIGem. Případný svar pak obrousit kvůli víčku, ale stažený to zůstane i potom.
Pak se nabízí ještě zemědělská varianta pomocí kladiva a důlčíku. Ale do toho bych šel jen v opravdové nouzi.
Pak se nabízí ještě zemědělská varianta pomocí kladiva a důlčíku. Ale do toho bych šel jen v opravdové nouzi.
Má někdo rozumnou/rozumnější metodu, jak zvětšit přesah uložení velkého ložiska v šikmém rameni?
Potřeboval jsem zvětšit přesah uložení. Ložisko šlo na můj vkus moc lehce a nešlo zalepit, protože jsem přesahem potřeboval regulovat i jeho axiální vůli (nemám tam 2306), jinak loctite 638 funguje dobře. Zkusil jsem to teda chemicky nakovit niklem. Niklování namontovaného ramena na autě, kdy je potřeba vyřešit, jak zaplavit jen prostor ložiska, udržovat lázeň teplou, ale ne(vy)vařit jí, je docela lahůdka - takže výsledná tloušťka vrstvy je náhodná. U mne vznikla vrstva příliš tlustá, takže při první montáži ji ložisko část strhlo a vygenerovalo šupinky niklu, takže se muselo vyprat, na podruhé už to bylo ok. Cíl to nakonec splnilo, ale je to opičárna, navíc je otázka, kolik dalších montážních cyklů to vydrží 1, 2 ? Takže by to chtělo něco lepšího...
Potřeboval jsem zvětšit přesah uložení. Ložisko šlo na můj vkus moc lehce a nešlo zalepit, protože jsem přesahem potřeboval regulovat i jeho axiální vůli (nemám tam 2306), jinak loctite 638 funguje dobře. Zkusil jsem to teda chemicky nakovit niklem. Niklování namontovaného ramena na autě, kdy je potřeba vyřešit, jak zaplavit jen prostor ložiska, udržovat lázeň teplou, ale ne(vy)vařit jí, je docela lahůdka - takže výsledná tloušťka vrstvy je náhodná. U mne vznikla vrstva příliš tlustá, takže při první montáži ji ložisko část strhlo a vygenerovalo šupinky niklu, takže se muselo vyprat, na podruhé už to bylo ok. Cíl to nakonec splnilo, ale je to opičárna, navíc je otázka, kolik dalších montážních cyklů to vydrží 1, 2 ? Takže by to chtělo něco lepšího...