skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké brzdy, 4p nebo 2p?
22:34:52
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> havlik: Pak teda nevim o co te jde...
22:33:55
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> petr s: nepotrebuju, ale nebavi me menit kotouce po roce, prtoze se skrivaly... Navic si myslim, ze je uplne jedno co dam na auto, jestli 4 nebo 2p, ale dulezity je, ze ani jedno neodsuzuju... 4p jsou lepsi, to nepopiram, ale 2p dokazou brzdit naprosto paradne a uplne dostatecne - takze to neni tak jak tady nekteri stale tvrdi, ze 4p jedina a kdo jezdi na 2p je sebevrah...
22:33:40
25.12.2008
25.12.2008

David29
-> Crestik: O znalostech fyziky by si měl pomlčet… promin, ale když někdo napíše, že
- …takže jinak, 4p nebrzdí líp, jelikož maj větší plochu, ale díky té větší ploše pístků potřebuješ na vyvinutí stejného tlaku v soustavě jako u 2p menší sílu na pedál…
…tak to vážně nemá chybu… Když sešlápneš pedál o 5cm, tak tam naroste tlak vždycky stejně… ať jsou tam 2p nebo 8p. Velikost tlaku po sešlápnutí pedálu o 5cm, snad záleží na tom, jak jsou sjetý kotouče a destičky (zda-li vůbec)
Shrnutí: Tlak je 2p a 4p stejný, ale díky větší ploše na 4p brzdí učinněji - tohle mi někdo vyvratťe
- …takže jinak, 4p nebrzdí líp, jelikož maj větší plochu, ale díky té větší ploše pístků potřebuješ na vyvinutí stejného tlaku v soustavě jako u 2p menší sílu na pedál…
…tak to vážně nemá chybu… Když sešlápneš pedál o 5cm, tak tam naroste tlak vždycky stejně… ať jsou tam 2p nebo 8p. Velikost tlaku po sešlápnutí pedálu o 5cm, snad záleží na tom, jak jsou sjetý kotouče a destičky (zda-li vůbec)
Shrnutí: Tlak je 2p a 4p stejný, ale díky větší ploše na 4p brzdí učinněji - tohle mi někdo vyvratťe
22:33:16
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Syny: tak vidíš tak k čemu chladáky k čemu 4 písty když to všechno stačilo? a těch pár koní navíc to taky ubrzdí
RSa taky měla 2 písty sice girling s větši plochou pístku ale to nevadí ne? 2pístek jako dvoupístek. Nikdy sem nikde nepsal že 2 pístky brzdí špatně.
RSa taky měla 2 písty sice girling s větši plochou pístku ale to nevadí ne? 2pístek jako dvoupístek. Nikdy sem nikde nepsal že 2 pístky brzdí špatně.22:29:24
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> havlik: Kdyz ty 2p nemaj v sobe tunu rezu, pistky si nechodi jak chtej a cely brzdy nejsou 20let netknuty, tak ty 2p dokazou brzdit taky slusne... Sam sem se o tom presvedcil, kdyz sem natahnul kompet novy brzdy... Bohuzel sem na tom jezdil jen tyden, ale i tak to brzdilo naprosto luxusne...
22:28:40
25.12.2008
25.12.2008

petr s
-> Syny: A tak nutně potřebuješ chladáky?
22:27:40
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> havlik: traba v tom, ze se blbe davaj na ty chladaky...
22:25:31
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Syny: ale 2pístky sou dobrý stačí i na lepší motor jak 120ka a máš tam mín možností na to že se to někde posere tak včem je problém?
22:24:25
25.12.2008
25.12.2008

Syny
Kecam - 4q stoji za hovno 

22:22:56
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> havlik: 4p mam protoze sem je mohl vyhodne koupit. Taky treba mam maticovou napravu a budu davat hreben. Taky mam 4q prevodovku a budu davat 5q, mam sedacky ze sedana a budu davat sedacky z rapida. Ale nikdy sem nerekl, ze predchozi varianta stoji za hovno... Na 2p jezdim od doby co mam ridicak a nikdy sem v tom nevidel problem... To ze na svetlusi dam 4p neznamena ze chci bejt nejak in, ale ze treba tam nebude stale motor 120 a nebudou tam stale jednoduchy brzdovy kotouce, tak prosimte ty svoje soudy si nech ;)
22:22:36
25.12.2008
25.12.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> havlik: Dobře

22:19:42
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Syny: a proto budeš dávát 4 pístky ty seš taky kam vítr tam plášť
22:17:50
25.12.2008
25.12.2008

Syny
-> Crestik: asi tak...
22:15:33
25.12.2008
25.12.2008

Crestik
...no dle mě mi příjde celkem úsměvné u tak "úžasných" brzd jako seriové 120tkové, řešit detaily jako roztažnost hadic, rychlost nástupu apod...No a jak vidno v tématu Dnešní nákup, tak někteří nemaj moc ani potuchy o znalostech fyziky 6.třídy.
Za mě si myslím, že na normální jezdění s občasným svezením je při rekonstrukci brzd uplně jedno, jaké, jestli 2p nebo 4p. Vůbec bych se nebál použít znova 2p, případně nechat vytočit pístky z inteligentnějšího matroše, použít nové gumičky, hadice (apropo, brzdové hadice maj omezenou životnost, i ty, co jsou od roku 1970 nepoužité) a tak podobně. Bude to brzdit dostatečně, mám víc než o polovinu méně dílů, než u 4p, podstatně méně míst potenciálních netěsností, rychlejší a jednodušší odvzdušnění, úspora 500 za kusy rzi 4p před renovací :-)
Za mě si myslím, že na normální jezdění s občasným svezením je při rekonstrukci brzd uplně jedno, jaké, jestli 2p nebo 4p. Vůbec bych se nebál použít znova 2p, případně nechat vytočit pístky z inteligentnějšího matroše, použít nové gumičky, hadice (apropo, brzdové hadice maj omezenou životnost, i ty, co jsou od roku 1970 nepoužité) a tak podobně. Bude to brzdit dostatečně, mám víc než o polovinu méně dílů, než u 4p, podstatně méně míst potenciálních netěsností, rychlejší a jednodušší odvzdušnění, úspora 500 za kusy rzi 4p před renovací :-)
21:36:26
25.12.2008
25.12.2008

Bagrr- máma mele Emu
A vůbec co mě je do toho:D Vepředu budou plovoucí 2p a vzadu plovoucí 1p oboje z audi 100 2.2T quatro

21:35:32
25.12.2008
25.12.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> havlik: dobrý dobrý už to chápu

21:30:18
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Bagrr- máma mele Emu: no dyt jo ty woe:) ale vem si to tak že u 130tky máš zadní okruh společnej s pulkou 4 pístů

21:28:08
25.12.2008
25.12.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> petr s: ne jde mi o to že propojky se dávali i na jeden hlavní brzdovej válec...
21:22:04
25.12.2008
25.12.2008

petr s
-> Bagrr- máma mele Emu: Jak chceš jinak rozdělit brzdy aby šly regulovat co bude brzdit více
21:19:09
25.12.2008
25.12.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Kapřík faster: proč teda továrna dávala propojky? Něco do sebe to bude mít:D Neberu v potaz to že je to většinou kvůli dvoum hlavním brzdovejm válcům:D
19:46:03
25.12.2008
25.12.2008

Zdeněk.
a co se týče chlazených kotoučů tak co na ně říkají na STK?
19:45:14
25.12.2008
25.12.2008

Zdeněk.
-> ondie: trubky na autě nemám a budu asi tahat nový, takže je jedno, jestli koupím o trubku navíc a dám jí tam nebo ne
A vlečku? Mno, možná by se mi líbila, podélný ramena nepotřebuju, ale všechno ostatní ano (poloosy, příčka převodovky atd.) Kolik bys za ní chtěl?

A vlečku? Mno, možná by se mi líbila, podélný ramena nepotřebuju, ale všechno ostatní ano (poloosy, příčka převodovky atd.) Kolik bys za ní chtěl?
19:09:03
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> m8rinek: ale asi joo..ta 2plášťovka je jasná volba ;-)
-> Zdeněk.: jasný no...pokud máš 2p ty propojky bys měl jednodušší,ale je dost možný že by sis s tim moh zadělat na problémy u STK chlapců..
Zdravá vlečka neni problém..céš ? :-)
-> Zdeněk.: jasný no...pokud máš 2p ty propojky bys měl jednodušší,ale je dost možný že by sis s tim moh zadělat na problémy u STK chlapců..
Zdravá vlečka neni problém..céš ? :-)
19:04:56
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> m8rinek: Ja Ja...jen sem musel zapátrat v paměti-já věděl že je to něco s hospodou a kartama,hystorie mi nějak nazafungovala + se tady dovim názory (snad) 

19:03:11
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> petr s: a proč se přestalo ?
18:44:34
25.12.2008
25.12.2008

m8rinek
-> ondie: objev ameriky, šak jsem o nich mluvil ne? :))
18:39:05
25.12.2008
25.12.2008

Zdeněk.
fíhá, tady se to rozjelo
-> ondie: je mi to jasný, origo chci mít hlavně vzhledově a podvozek prostě lepší, vlečku asi dávat nebudu, protože se mi zdravá vlečka vyyhýbá obloukem a nemůžu na zdravou narazit. Všechny co jsem zatím doma měl byly zrezlý na padrť a než tam dávat něco takovýho, to radši nechám svojí kyvku, která je korozí netknutá + navíc jí teďka repasuju.
Tak jsem myslel, že na předek dám 4p přes propojky, protože se mi nechce zbytečně vařit do karoserie držáky a tahat další hadice a trubky (když mi někdo dokážete nějak vysvětlit, že zapojení 4p je lepší, případně bezpečnější než přes propojky, tak to tak samozřejmě udělám, protože stejně je auto komplet rozebraný a je jedno, když budu tahat nový trubky, tak těch pár trubek navíc natahat mi nevadí) a pak, protože nemám žádný kotouče na 4p, tak bych koupil kvalitní chlazený BREMBA

-> ondie: je mi to jasný, origo chci mít hlavně vzhledově a podvozek prostě lepší, vlečku asi dávat nebudu, protože se mi zdravá vlečka vyyhýbá obloukem a nemůžu na zdravou narazit. Všechny co jsem zatím doma měl byly zrezlý na padrť a než tam dávat něco takovýho, to radši nechám svojí kyvku, která je korozí netknutá + navíc jí teďka repasuju.

Tak jsem myslel, že na předek dám 4p přes propojky, protože se mi nechce zbytečně vařit do karoserie držáky a tahat další hadice a trubky (když mi někdo dokážete nějak vysvětlit, že zapojení 4p je lepší, případně bezpečnější než přes propojky, tak to tak samozřejmě udělám, protože stejně je auto komplet rozebraný a je jedno, když budu tahat nový trubky, tak těch pár trubek navíc natahat mi nevadí) a pak, protože nemám žádný kotouče na 4p, tak bych koupil kvalitní chlazený BREMBA

18:38:37
25.12.2008
25.12.2008

petr s
-> ondie: A proč se dříve dělalo potrubí v mědi ?
18:22:13
25.12.2008
25.12.2008

ondie
Jinak sem teď objevil pěknou stránku : www.karban.info/brzdovepo
trubi.html
A ta měď je opravdu na tlak nejslabší...otázka v provnání k čemu....
Neví někdo kolik má třeba seriová š130 pracovní tlak v brzdách ?
A ta měď je opravdu na tlak nejslabší...otázka v provnání k čemu....
Neví někdo kolik má třeba seriová š130 pracovní tlak v brzdách ?
18:20:05
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> Kapřík faster: asi to chci dělat jinak no
18:17:21
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
-> ondie: moc to řešíš
I kdyby ti to za 10 let zhnilo, tak natáhnout nový brzdy je otázka pár hodin
I kdyby ti to za 10 let zhnilo, tak natáhnout nový brzdy je otázka pár hodin
18:13:37
25.12.2008
25.12.2008

ondie
určitě se pozeptám ještě na tyto věci až je půjdu kupovat třeba tu měď či pancéř...zatim se tak ptám,jestli s tim někdo nemá vyloženě zkušenosti s tou mědí..
18:11:42
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> havlik: souhlas,ale potažmo když s výkonnějším posilovačem šplápnu stejně silně na pedál,tlak bude větší... (ale asi mám nemoc vše radši trochu předimenzovat)
18:10:32
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> ondie: no co 176kč co vim za metr hadice taky nejni tak mnoho nejdražší sou ty koncovky. Cenu lisovanejch panceřovejch hadic nemam ponětí
18:09:43
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> ondie: tak si zjistil jaký to má hodnoty ale nedovedu si představit co by tam musel bejt za tlak aby se roztáhla. Navíc jakej má posilovač vliv na tlak v brzdový soustavě? Podle mě to jen ovlivnuje jakej tlak musíš vyvinout na pedál abys ho sešlápnul nebo ne?
18:08:59
25.12.2008
25.12.2008

ondie
havlik 25.12.08 18:04:19 napsal:
→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý
v pancéřových hadičkách
Jo to sem taky slyšel,že borci dělaj...hmmm to už je celkem brut :-)
→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý
v pancéřových hadičkách
Jo to sem taky slyšel,že borci dělaj...hmmm to už je celkem brut :-)
18:08:04
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> havlik: ..já teda trošku bojim,když vezmu že bych třeba dal trošku výkonnější posilovač a zvýšil pracovní tlak,aby ta "měkká" měď nedělala nějaký brikule...jinak výborná volba a čím dál víc o ní uvažuju...
-> Kapřík faster: reálný důvod je přirozená destrukce/koroze...pokud možno bych nejradši dělal rozvody brzd jen jednou za život...a když už ty brzdy plánuju,tak jak plánuju škoda to tam nedát..
-> Kapřík faster: reálný důvod je přirozená destrukce/koroze...pokud možno bych nejradši dělal rozvody brzd jen jednou za život...a když už ty brzdy plánuju,tak jak plánuju škoda to tam nedát..
18:07:53
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
havlik 25.12.08 18:02:14 napsal:
→ Kapřík faster: 40kč metr? drahá?:) nevim no já bych
se mědi teda nebál
čekal bych že stojí víc..no neznalost neomlouvá
havlik 25.12.08 18:04:19 napsal:
→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý
v pancéřových hadičkách
taky řešení
→ Kapřík faster: 40kč metr? drahá?:) nevim no já bych
se mědi teda nebál
čekal bych že stojí víc..no neznalost neomlouvá

havlik 25.12.08 18:04:19 napsal:
→ ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý
v pancéřových hadičkách
taky řešení

18:04:19
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> ondie: jinou závodní alternativu tak to natahej celý v pancéřových hadičkách
18:03:34
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> Kapřík faster: však já propojky nehájim ani nepořizuju...jen mě zajímalo jestli je nějaký rozdíl ve funkci (že je to jednodušší na zapojení nemyslim) ?
Mluvit o legálnosti je zbytečné,tento úsek problematiky je mi víc než jasnej...
Mluvit o legálnosti je zbytečné,tento úsek problematiky je mi víc než jasnej...

18:02:14
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Kapřík faster: 40kč metr? drahá?:) nevim no já bych se mědi teda nebál
18:01:24
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
-> havlik: nejsu odborník, ale měl bych strach že se z toho začne něco uvolňovat do brzdovky... A taky je měď drahá
Přijde mi zbytečný řešit náhradu za klasický trubky..nevidím reálný důvod
Přijde mi zbytečný řešit náhradu za klasický trubky..nevidím reálný důvod17:59:30
25.12.2008
25.12.2008

havlik
-> Kapřík faster: proč ne měd?
17:59:00
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
-> ondie: v mědi bych to asi nedával...nic jinýho mě nanapadá

17:57:20
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
-> ondie: přínos propojek je v tom, že nemusíš dělat další okruh navíc = míň práce, míň hadic, míň trubek, menší držák... Pro běžné ježdění je to všechno jedno
Pro běžné ježdění potřebuješ legálnost..tudíž na propojky zapomeň.
Pro běžné ježdění potřebuješ legálnost..tudíž na propojky zapomeň.17:56:27
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> Kapřík faster: respektive to sem slyšet nechtěl.. :-)
17:56:04
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> Kapřík faster: normální trubky NE ! To vim.. 

17:54:56
25.12.2008
25.12.2008

ondie
-> Kapřík faster: ok...ale ještě sme se nedozvěděli,kde je teda jejich hlavní přínos
(když někdo cpe do š1000-110r 4pístky,chápu,že sou propojky řešením,ale v 742 bych byl rád kdyby mi to nějaký závodník vysvětlil.. :-)
(když někdo cpe do š1000-110r 4pístky,chápu,že sou propojky řešením,ale v 742 bych byl rád kdyby mi to nějaký závodník vysvětlil.. :-)17:53:31
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
-> ondie: dej normální trubky... naco vymýšlet něco speciálního. 10 let ti to vydrží a tak dlouho se škodovkou stejně jezdit nebudeš

17:52:04
25.12.2008
25.12.2008

Kapřík
Jak malý děcka vymýšlíte prasečiny

Zákonitě musí být lepší 4P, jelikož ta třecí plocha je prostě větší. Fyzikální zákony neobalamutíte. A roztahování hadic? No to procento bude hodně malé!!Na tohle bych to nesváděl.
Btw. s propojkama vás vyhodí z každé STK. Takže myslím, že je to jasné
Propojky jedině na závoďáky.

Zákonitě musí být lepší 4P, jelikož ta třecí plocha je prostě větší. Fyzikální zákony neobalamutíte. A roztahování hadic? No to procento bude hodně malé!!Na tohle bych to nesváděl.
Btw. s propojkama vás vyhodí z každé STK. Takže myslím, že je to jasné
Propojky jedině na závoďáky.