karburátor Sedr

prohledat
116 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 23.07.2013 do 18.03.2025, založil/a Pavell
řadit dle data
17:16:24
22.08.2016
zedd
Nené válí se mi tu nějake rozebrané karbce tak sem vzal z jiného, jsou tam obě 6 . Ale stejně nechápu kam se svině ztratila, když vím že při posledním skládání sem je kontroloval, nechápu.. Jo však já ani nějaké závodění neplánuju, motor mám jinak všechno v originále, takže tak nějak na to normální ježdění, samozřejmě bude to chtít trošku toho usilí a té lásky a taky srdíčka do toho dát 1 , ale co jsem tak vypozoroval tady na virtu asi tam rozdíl bude 6
08:18:57
22.08.2016
darklord
-> zedd 21.08.16 10:34:48: takze si gulicku spod injektora dal pod ten srob?
01:59:51
22.08.2016
Petr Urban
-> zedd: Mám Lekrů celkem slušný počet, jen stav neznámý, vzhledový ok.



Při správném ladění jede jakýkoli karb., nemám se sedry problém a jedou mi od volnoběhu až nahoru. Což naladit na závodním motoru volnoběh s LEKREM, to dá notnou dávku trpělivosti...

Na sériové blbuvzdorné používaní má určitě LEKR své kouzlo, bohužel zase až po dobrém nastavení, tomu se člověk nevyhne.
11:41:33
21.08.2016
zedd
Jo dík za ten odkaz moh sem taky rovnou mrknout, no asi to bude mít větší smysl než furt laborovat stím šílenstvím co tam je, asi brzo poletí. I tak dík všem za rady6
11:33:29
21.08.2016
minno
11:28:07
21.08.2016
zedd
Však jo, já to beru :-D už mě ten karbec přestává bavit a uvažuju už nějakou dobu nad favoritím, pak do toho dám všechno, všechnu sílu, abych sedra odhodil co nejdál co to pujde :-D mimochodem, jen mě napadlo, neleží někomu doma zbytečný nevyužitý Lekr? :-D :-D
11:02:52
21.08.2016
minno
-> David29: 47
10:59:47
21.08.2016
David29
-> minno: Je to sedr pryč? 1
10:59:14
21.08.2016
minno
-> zedd: Ja by som ti dal jednu radu, ale radšej budem ticho1
10:43:48
21.08.2016
zedd
no jediné do čeho jsem nedupal je to nastavení klapek, nechtěl jsem to ještě víc rozhasit, když jsem to měl dole tak kolem te první nebyla vidět vůbec škvíra, a kolem te druhé možná lehce
10:34:48
21.08.2016
zedd
Kulička tam je, pod injektorem, ale jak jsem to teď rozebíral zjistil jsem že nebyla pod tím šroubkem, nechápu to, vím že při skládání už sem si to tenkrát hlídal. Dal jsem ji jak má být, zmenšila se trochu díra v přechodu. Štelování bohatosti celkem reaguje, někde jsem tady četl že by se měla pomalu šroubovat dovnitř, a jak začnou padat otáčky dát o půl závitu zpátky. Ale je to možné že je moc chudá, nevím, jako volnoběh beží pěkně jen mi přijde že by to mohlo být malinko klidnější, a potom ty rozjezdy samozřejmě..
10:15:41
21.08.2016
Petr Urban
-> David29: ten napustny kanálek jde pres jednocestny ventil - kulička a je zahlý. Mělo by to tam ale natect za čas přes obtokovou trysku. Bohužel za jízdy takový čas na to není.
09:52:46
21.08.2016
David29
-> King: Nejsem si jistej, ale postupně by to tam nateklo, ne?



No, mlčím a nechám to aktivním rozebíračům, co to ví přesně
09:51:12
21.08.2016
King
-> David29: Taky uz si z tyhle diluvialni techniky prd pamatuju, ale kdyby tam kulicka nebyla, tak by to nejspis nestrikalo a Zedd pise, ze pri manualnim otevreni klapice injektor strikne...
09:32:22
21.08.2016
David29
-> zedd: Ještě mě napadlo... Když jsi ten karbec měl rozebranej. Kulička pod injektorem je? Tohle by možná odpovídalo, kdyby ti tam chyběla...
09:21:13
21.08.2016
King
-> zedd: Ono totiz vsechno souvisi se vsim :-) Bezproblemovej volnobeh je zaklad, bez kteryho se nepohnes, protoze volnobeznej system je soucasti hlavniho systemu v prvni komore. Co hladina a jeji stabilita v case? Funguje nastaveni bohatosti (malej sroub) jak ma? (tj. kulminace otacek volnobehu nekde pobliz "vychozi" polohy a pri toceni na obe strany klesaji otacky?). Nastaveni vychozi polohy klapek probehlo?
08:48:27
21.08.2016
David29
-> zedd: Když říkáš že na sytič je to ok, malinko bych asi přidal na bohatosti... Ale radši počkej jestli to někdo potvrdí, aby sis ji kvůli mě zbytečně nerozhodil 3



Přece jen to je nějakej pátek, co jsem se v tom vrtal...
23:19:25
20.08.2016
zedd
Zdravím, přivtěřím se se svým problémem. Motor 130, sedr, pořád mám problém že při rozjezdech v nižších otáčkách motor zacuká než se pořádně rozjede. Prostě musím ho víc vytáčet abych normálně jel, tak do 2500 ot. se nejdřív zacuká a jak chytne točky tak se teprv chytne.. Přesdtih a odrth jsem dělal před časem, karbec jsem měl komplentě rozdělaný, rovnal jsem víko, membrána v pumpičce je nová, gumičky a těsnění v karbecu taky, když jsem zkoušel přidat ručně plyn táhlem tak injektor dává benzín vpohodě, teda uplně s minimální prodlevou. To je tenhle ten karbec vážně tak nahovno nebo by mohl být problém ještě jinde? svíčky byly pěkně opálené do cihlové barvy, na sytič to reaguje asi jako f1, tak já už nevím.. navíc se mi zdá že nedokážu pořádně seřídit volnoběh, i když se zdá relativně vpohodě, tak motor sebou podle mě dost háže a pořád se to trochu jakoby hádá, nevím no, možná už ztoho magořím a zapomínám že je to škodovka :-D
15:09:45
15.08.2016
Evž@
-> vmat93: neskube protoze uz dava pumpicka spravne mnozstvi paliva...bez kulicky to jen prska vzduch s trochou benzinu.Ja si to tez kdysi neuvedomil kdyz me to blblo po profouknuti kompresorem :D
20:40:30
12.08.2016
ferrari
mno prečo to dával preč...lebo o tom nevedel...tiž si pamätám, že mi gulička zostala po prvom rozobratí EDSR o va som netušil, načo to je a či je to vôbc je z karburatora...
17:36:26
11.08.2016
vmat93
No ted uz ten princip chapu. Ale stale nejsem s to pochopit, proc to nekdo z karburatoru vyndaval.

Jinak, po tom, co jsem dal papirove tesneni pod karbec misto puvodniho cerveneho silikonu a dal tam i tu druhou kulicku, to jede jak cert. Rozjezdy bez chcipani, netrha to, zadna dira v plynu, proste pianko! 1
16:36:07
11.08.2016
ferrari
Gulička so sedlom = jednocestný ventil. Stlačíš plyn, gulička pod injektorom otvorí ventil, druhá gulička zavrie. Pustiš plyn, membrána sa pohne naspäť, gulička pod injektorom zavrie a tá druhá otvorí, nasaje sa benzík z pl. komory do komôrky akc. pumpy
14:51:17
11.08.2016
minno
-> vmat93: Gulička pod injektorom plní úlohu "ventilu", resp. ovplyvňuje vystreknuté množstvo paliva pri stlačení plynového pedálu.
14:29:09
11.08.2016
vmat93
To jsem si myslel :)

Jenom nechápu, proč tam pod injektorem nebyla. U té druhé si myslím, že někdo, kdo měl karbec přede mnou, se v tom vrtal a nedal to tam zpět. Nebo to mohla být nějaká úprava na LPG nebo podobnou blbost?

Jakou funkci vlastně plní ta kulička pod injektorem? Zkusím to namontovat z5 na motor, schválně, jestli se ta díra zmenší
14:22:15
11.08.2016
minno
-> vmat93: Škoda 125 a karburátor SEDR 2932 = Motor Škoda 120L a karburátor Škoda 120L1 Čiže sériová kombinácia.



Guličky majú byť u všetkých SEDRov dve, jedna pod injektorom a druhá pod tým šróbom akceleračnej pumpičky, vypadnúť nemôžu ani jedna len tak. Ak vypadnú, niečo ti tam chýba.
14:12:49
11.08.2016
vmat93
Ahoj, měl bych rychlý dotaz: Mám škodu 125 s karburátorem SEDR 2932. Už rok u auta řeším že při přidání plynu za jízdy s sebou škube, je tam obrovská díra v plynu, někdy to skoro znemožňuje jízdu. Dá se pak jet jen na plný plyn nebo to přikrmovat sytičem. Někdy to ale jede zcela normálně, prostě jak kdy... Membrána akcelerační pumpičky není nejnovější, ale nikde není prasklá, benzín nepropouští. Při opravě v zimě jsem zjistil, že bílá skleněná kulička je volně pohozená v plovákové komoře. Dal jsem ji tam, kde má být. (nechápu, jak se tam mohla dostat)Dnes jsem ale zjistil, že by tam měla být ještě kulička pod injektorem. Je zvláštní, že to ani jeden ze dvou SEDRů, který mám doma, pod injektorem žádnou nemá. EDSR tam má ale červenou kuličku.

Má v SEDRu 2932 ta druhá kulička být nebo ne?

Děkuju, už jsem z toho na prášky 1
08:56:41
14.01.2014
minno
Ono súdruhovia najskôr pri konštruovaní sedra ho najskôr prevŕtali skrz na skrz a potom podľa motora a použitia rôzne zaslepovali, odslepovali, aby to fungovalo ako má3
21:42:16
13.01.2014
matoo
-> peti: som sa lakol ze sudruzi to prevrtali durch :D
21:38:36
13.01.2014
peti
-> matoo: ano to je ono, a tam hore vidis tu dierku zaslepenu co je na karbecoch 105/120 otvorena
21:37:41
13.01.2014
matoo
-> peti: dakujem za vysvetlenie
21:36:42
13.01.2014
matoo
-> peti: toto je teda ono, hej? ta dierka v prvej komore
zvětšit karburátor Sedr - obrázek od matoo vložen 13.01.2014 21:36:42
21:34:55
13.01.2014
peti
-> matoo: ano je to tam inak riesene, vidiet na fotke
zvětšit karburátor Sedr - obrázek od peti vložen 13.01.2014 21:34:55
21:31:09
13.01.2014
dragon_cb_cz
-> peti: Rozdíly ve volnoběžném systému jsem nevěděl, vím že mají tyhle SEDRy ekonostat, ale stejné karburátory byly i na motory s vrtáním 72mm - konkrétně třeba TAZ 1500.
21:29:37
13.01.2014
matoo
-> peti: a ten kanal je duch aj do difuzera?
21:24:22
13.01.2014
peti
-> dragon_cb_cz: karburator pre 130/135/136 ma inak rieseny volnobezny system ako pre 105/120/120LS
21:21:42
13.01.2014
Šediváček
-> dragon_cb_cz: kanálky asi vůbec ne, ale spíš něco jinýho co určuje volnoběh.
21:07:08
13.01.2014
dragon_cb_cz
-> Adam59: Jak souvisí kanály v karburátoru s vrtáním motoru?
18:51:22
13.01.2014
Adam59
-> matoo: patrně volnoběžný kanál pro vrtáni 75,5 mm 4
15:08:15
13.01.2014
matoo
Vie niekto z tunajších odborníkov čo je toto za kanál a k comu slúži?
zvětšit karburátor Sedr - obrázek od matoo vložen 13.01.2014 15:08:15
19:41:08
15.12.2013
dragon_cb_cz
-> pap: A koukni se, jestli na seřizovacích šroubech nejsou v háji O-kroužky, speciálně na šroubu přídavnýho vzduchu.
08:22:39
15.12.2013
pap
-> Bukaj 15.12.13 01:19:17: dik, kuknem na to.
01:19:17
15.12.2013
Bukaj
-> pap: Může, ale je to nepravděpodobné - to bys poznal, kdyby ty osky byly tak vymleté...

...spíš jestli někde nechybí nějaká šroubovací, nebo zalitá záslepka kanálku, nebo trysky...?
22:06:27
14.12.2013
pap
zdar, nebudem zakladat nove tema, mam karbec z tatry 613 takze dif. 23/27 a neudrzal otacky pod 1500, volnobeh nastavit nijak, klapka prveho stupna bola uplne zavreta, otvorenie nepomohlo. Moze prisavat falosny vzduch okolo osiek/osky?

dik
23:52:39
08.10.2013
Petr Urban
-> Pavell: souvislý nástřik akcelerační pumpy je nutné zkontrolovat, případně vyměnit membránu a trochu u ní předepnout vevnitř pružinku a správné nastaven hlavních směš. systémů u obou komor. při velmi prudkém šlápnutí po plynu je maličká "díra" či cuknutí normální - vlastnost kterou mohou mít tyto typy karb.
23:05:33
07.10.2013
dragon_cb_cz
-> Pavell: Zkontrolovat zda dobře nastřikuje akcelerační pumpička, předstih, svíčky...
21:45:23
07.10.2013
Pavell
tak se asi povedlo, povolil jsem obě klapky...a nevíte ještě co by mohlo způsobovat zacuknutí při prudčím přidání plynu? Ale ne až na druhý stupeň, ten maká dobře. Je to moc velký předstih?
21:48:48
06.10.2013
Pavell
-> Urbi: -> dragon_cb_cz: díky chlapi, zítra to zkusim 4
18:45:45
06.10.2013
dragon_cb_cz
-> Pavell: Zkusil bych, blbé je, že u SEDRu se to dělá fakt blbě 8 A samozřejmě vyzkoušej vše co radí Urbi - tzn eliminovat všechna místa kde by to teoreticky mohlo přisávat.
16:18:18
06.10.2013
Petr Urban
zkus na volnoběh tvrdě rukou zda jsou klapky obě zavřené, druhý stupeň se může zasekávat a první stupeň může držet lanko, zkus jej povolit. Pokud to nepomůže, podívej se zda si karb. někde nepřisává - rovná spodní příruba, z levého boku je nátrubek do filtrboxu - zapojit nebo zkusit ucpat, z druhé strany vyústění pro podtlak rozd. - zapojit do rozd. s novou hadičkou průměru 5mm. Pokud nic nepomůže, sundat a znovu nastavit obě klapky na otevření 0,130 mm od plného zavření pokud se jedná o prakticky nový kus a 0,100 mm pokud je jetý.
13:28:56
06.10.2013
Pavell
-> dragon_cb_cz: je prostě po kompletním repasu. Mam tedy zkusit postupně přivírat klapku?
Extreme Tyres