-> TTomas: Jasný, ten olej je GL4/GL5 a pokud je to pro danou převodovku přípustné, není v tom žádný problém.
Co se týče použití toho 10w50, nejsem znalec těchto motorů, ale vím, že se do nich leje kde co od 10w40 po 10w60, takže Millers CFS 10w50 bude určitě OK. Protože jsou ty oleje postavené na polyesterech, tak by to umazal a uchladil klidně i 5w40 nebo 10w40, ale 10w50 bude jistota i kvůli tlaku a těsnění....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
-> Xterra: Dobry den i Vam, Dekuji za reakci. S tim MOS jsem si to taky myslel. Bude se tento prevodovy olej dobre snaset se synchrony z barevnych kovu? Je tedy moje volba 10w50 vhodna pro motor starsi konstrukce (hup 68X73.2) se suchou vanou a vackou 300/300, primarne urceny na kopce ale obcas i nejakou lehci rally? Jde mi predevsim o ochranu. Predem dekuji za odpoved T.V.
Dobrý den,
pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda

pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda

A jeste jedna otazka. Gemini mi doporucil zajizdet s 10w40 liquimoly s pridavkem MOS2. Ja mel naopak dojem, ze MOS2 zmnesuje treni a tim padem castecne brani spravnemu zajeti. Odpoved byla " na zabeh mineral vobec, MOS ti dovoluje rychlejsi zabeh bez pridierania". Zkousel jste to nekdo? Napadl me i postup ten zajizdeci Miller CRO 10W40 na stolici, pak pripadne LM s MOS2 na zajeti a prvni ostre kilometry a teprve pak dat zavodni olej pravdepodobne ten Miller 10w50. Podle doporuceni tedy vychazi pro muj motor ten 5w40, ale nejsem si jisty zdali motor dostatecne ochrani. Dekuji za Vase nazory a zkusenosti.
Navazu a optam se na zkusenosti s touto znackou.
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
ja mam castro 10w-60 a som max. spokojny
-> COL: To už řešil kamarád u Long life olejů tohle členění a zda je to kvůli marži servisů? nebo netuším proč a co tím Castrol zamýšlí.
-> Tuner#2: Na pixle od formula rs jsem mel napsano SM/CF... na strankach cstrolu je TWS jako produkt pro autorizovane servisy a Sport (formula rs) pro neuatorizovane. Ale proc to tak cleni a co si o tom mam myslet, netusim.
-> COL: Moc jsem k tomu nenašel a třeba tady je zajímavé, že Edge Sport/Formula RS má už specifikaci API SM pokud teda nekacají, jinde má SL: www.znackoveoleje.cz/znac
koveoleje/.../65-Castrol-E
DGE-Sport-10W-60-5l
Jakej je rozdil mezi Castrolem TWS (10w60) a Castrolem Edge Sport (coz by melo byt totez jako formula RS) 10w60? Zatim jsem nasel jen rozdilny slovni popis....
-> gabo000000: a jak bys to řešil jinak :-D
-> vhml: 05.03.10 11:42:06 nie si spravny pretekar:)
-> Tuner#2: to je tak když člověk objevuje objevené a pamatuje si prd kde co četl.
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
vhml 05.03.10 11:42:06 napsal: Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-DAle to už jsem tady psal a vysvětloval před 14 dny: skoda-virt.cz/cz/.../1273
75-olej-jaky-pouzivate-do-
skodovek
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
-> Gemini: A cena dopravy do Čech?
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l

-> Gemini: jj. Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
-> vhml: tam je to doporucenie 0w-30 na sprinty a kopce, kde auto vobec nezohrejes
www.gulfoil.ie/assets/...
/Gulf-Competition.pdf
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
-> vhml: cena rozhoduje 
btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l

btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l
-> Tuner#2: já přestoupím k jiné značce 

-> vhml 04.03.10 18:24:35: No zpracování děs běs
ale podle toho co vidím tak jde všechno o 60tky a zůstal bych u TWSa


-> gabo000000: jake vyhodnoceni? postavi se 10 motoru kazdej s jinym olejem a komu se to poslednimu rozpadne vyhral?

kedy bude vysledne vyhodnotenie?
T2 by mi asi vytknul že mám špatný zpracování, ale na přehled to stačí
-> COL: já mám takovou zvláštní zkušenost - fakt to maže i když je to rozpálený:-)
-> COL: Neboj, jezdi to mnoho lidi a celkem uspesne. Je to o konkternim motoru - setupu a i o tom kdo to stavel. Ja mluvim koktene o motoru se suchou vanou objemem necelejch 1000ccm a tam to delalo problemy s tim nahonem rozdelovace - opakovane - a ne nahonem cerpadla:)
-> Jakub M.: Co byto melo odnest? To je dle me fuk kdyz prejdes z 15ky na 10tku, spis jde o to, ze i tu 15ku to decentne basti, takze 10tka by mizela jeste vic... Najeto mam na tenhle olej 6000 km, ale uz to vymenim... Chtel sem ho spis jako procistovaci olej a ted tam dam ten Castrol, tak uvidim...
-> COL: nn, nic co by stálo za řeč.
-> Syny: jestli to tam bylo i teď ... tak je to pohoda... já osobně leju do máminý 1,6 co najdu (samoz. že ne vyjeťák nebo polskej volej... ) většinou 10W-40 ... a připadá mi že tomu motoru je to fuk.. má to 170000 a servisák mi sklidem řek že do toho stejně lejou 15Wčko jako do 1,3jky feldy a pohoda.. akorát se ztišej hydroštely (když tam předtím byla 10W) no a u tebe si myslim že by to něco odneslo.. když už to nějaký kilometry jezdí na 15W... jo a měnit po 10000km... nějakejch 15000 je hloupost...
Jo a ještě jedna věc.. teď sem vzpomněl že kamarád jezdí taky 15W ...v A4ce 1,6 celoročně... letos v zimě byly mrazy - 27 st. C a motor mazal okamžiťe... bez nějakejch tendencí špatně startovat atd... ale taky je v tom 74Ah baterka...
Jo a ještě jedna věc.. teď sem vzpomněl že kamarád jezdí taky 15W ...v A4ce 1,6 celoročně... letos v zimě byly mrazy - 27 st. C a motor mazal okamžiťe... bez nějakejch tendencí špatně startovat atd... ale taky je v tom 74Ah baterka...
-> vhml: Ok a zadne strihani nahonu cerpadel? A nejake jine zvlastni zkusenosti s tim olejem?
-> Jakub M.: Dela se normalne... Je to k dostani vsude... No horsi to bude v zime kvuli tomu ze to je 15ka, ale tu tam mam i ted a byla tam i predtim... Specifikace to splnuje vsecky...
Uplne dole... www.castrol.com/castrol/s ectiongenericarticle.do?ca tegoryId...
Uplne dole... www.castrol.com/castrol/s ectiongenericarticle.do?ca tegoryId...
-> COL: jezdíme ve všem závodním castrol 10w-60
Jeste k tem olejum pro upraveny motory. Cepek jednoznacne doporucoval tu 10w60tku, o 5W40 rikal, ze je to tak pro uplne lhce upraveny motory... Tak co teda? jeste nekdo ma s tou 10w60 problemy?? Mam ji vyhodit a pouzit ?w50 ?
-> Syny:
dej tam to GTXo... v zimě to sice bude trochu horší pro ten motor.. ale po těhle kilometrech už je to fuk.. hlavně aby plnil specifikaci VW (kvuli hydroštelům) a bude to OK. Jen mám obavu, že GTXko už se nedělá.. ale možná seženeš nějakej doprodej... jinak náhradou za to je Magnatec 15W-40
dej tam to GTXo... v zimě to sice bude trochu horší pro ten motor.. ale po těhle kilometrech už je to fuk.. hlavně aby plnil specifikaci VW (kvuli hydroštelům) a bude to OK. Jen mám obavu, že GTXko už se nedělá.. ale možná seženeš nějakej doprodej... jinak náhradou za to je Magnatec 15W-40
Tak nastal den D :) Naposled se tedy zeptam - pokazim neco tim, kdyz do staryho motoru 1,8i 66kW, kterej ma najeto 186 000km naleju ten Castrol GTX (15W-40). Do novyho se lilo neco 10W-40, ale postupne se preslo na 15W-40, kterej tam je i ted...
-> Bery: -> Bery: Ted co pouziva jiny olej, tak uz se mu to nikdy nestalo. Je fakt, ze to neni uplne bezny motor. JInak i rozdelovace pouzival Bosch.
-> TTomas: kvůli oleji?docela divný...ten olej je za studena jako med,ale namaže to pěkně..nebo nemám s tim problémy a z okolí co vim,tak taky nikdo
-> Tuner#2: Chlapik, co prave dela motor rikal, ze jezdil ten hustej Castrol 10W60 a strihal se mu nahon na rozdelovaci(nekolikrat) a to i presto, ze byl primazavanej trubickou a pouzival bronzove kolecka - strihal se v te hridelce. Jestli prave uz neni treba moc hustej a nedomazava zase vsude. Ted uz jezdi dlouho mobil 5w50 a rikal, ze uplne bez problemu maze pri maximalnim zatizeni 3-4 dle budiku. Taky pri tom prechodu pozoroval, ze se mu motor lepe-rychleji roztaci...Uvazuju docela i o te Q8. Rozumnej olej, kterej muzu menit hodne casto. 

-> TTomas 13.06.09 00:37:40: NJ koukal jsem, že se u nás nedá moc sehnat, ale oproti Castrolu to zas tak zásadní rozdíl v hustotě není, takže toho bych se nebál. Co mě ale zarazilo je ten vychvalovaný Mobil 1 že je řidší než moje Q8čka. Z toho co vidím, tak pokud to bude ryzí závoďák, tak bych šel do Castrolu, pokud polozávoďák, tak s klidným svědomím tu Q8čku co jezdím já a TUNER.
-> Kapřík faster: Tos pravdu mas, ja vim... Ale jen mi slo o to jestli teda 15 bo 10W :) Jelikoz vyrobce predepisuje 10, ale v Seatu mi rekli, ze to je jedno, ze kdyz to zacne brat olej tak tam lejou 15 ;)
-> Syny: tybláho jak tu sleduji tu diskuzi...co pořád řešíš. Nalej tam co předepisuje Seat a hotovo. Řešíš olej do takové staré vyběhané potvory
To už pojede na cokoliv. Hlavně ho po roce vyměňuj a víc neřeš.. Ty se s tím teď drbeš a třeba tam pak X před tebou lil bůhvíco a měnil to po bůhvíjak dlouhé době.. nalej to tam a hotovo
Ony ty oleje jsou víceméně stejný a pro běžný provoz dostačuje každej



-> Tuner#2: Neboj nezapomnel i na stranky k Cepkovi jsem koukal, ale tenhle Elf HTX 825 10W60 je u nas docela nedostatkove zbozi a i cena v USA je za 5L 160dolaru.
Dalsi otazka je, zdali uz to proste neni moc huste a tim padem to zbytecne brzdi.
Dalsi otazka je, zdali uz to proste neni moc huste a tim padem to zbytecne brzdi.
-> Syny: v tom připadě bych dal nějakej rozumnej polosynt. a neřešil bych to.
-> PetrDNX: Spotreba oleje neni tak vysoka, abych se sral s opravovanim nebo to platil. Skodovka mi zrala 0,7l na 1000km. Tohle zere tak 0,2l na 1000km, takze neresim. Jediny o co mi jde, aby fungovaly hydrostely a pokudmozno se ta spotreba nezvysovala. Kat to ma stejne vyndanej, takze o nic nejde. Maximlane castejs vymenim svice a bubu skemrat na STK a ME... Stejne to auto nebudu mit dyl jak 4 nebo 5 let, takze asi tak. Zkratka to neni zavada, ktra by nejak zasadne ovlivnovala provozuschopnost. Kdyz sem jel na Besiny, tak si zamnou nikdo nestezoval, ze to smrdi nebo kouri... Jedne to rikal Nwkt, ale to bylo hned po startu kdy to bylo studeny, coz se da ocekavat...
-> Syny: a co nejdřív vyřešit tu spotřebu oleje?
Tak jsem si stáhnul většinu produktových listů na oleje co mě zajímali a doma porovnám.
Jen tak pro info, kinematická viskozita olejů x W 40 je kolem 14 - 14,5mm2/s při 100°C a nemá na to vliv zda je to 0, 5, 10 nebo 15tka. Takže na závody a nebo lepší upravené motory je to o ničem.
Moje Q8 10W50 má 18,8
Mobil1 5W50 má o trochu méně a to 17,4
Motul 20W60 má 22,9
Castrol EDGE 10W60 23,5
ale pánové ELF 10W60 má dokonce 24,5!!! a bod vzplanutí taktéž nejvyšší a to 242°C. Vůbec na tuhle značku jsme zapoměli a jak tak v rychlosti koukám, tak zatím nej olej a asi i proto ho má Čepek na svých stránkách a doporučuje ho.
Jen tak pro info, kinematická viskozita olejů x W 40 je kolem 14 - 14,5mm2/s při 100°C a nemá na to vliv zda je to 0, 5, 10 nebo 15tka. Takže na závody a nebo lepší upravené motory je to o ničem.
Moje Q8 10W50 má 18,8
Mobil1 5W50 má o trochu méně a to 17,4
Motul 20W60 má 22,9
Castrol EDGE 10W60 23,5
ale pánové ELF 10W60 má dokonce 24,5!!! a bod vzplanutí taktéž nejvyšší a to 242°C. Vůbec na tuhle značku jsme zapoměli a jak tak v rychlosti koukám, tak zatím nej olej a asi i proto ho má Čepek na svých stránkách a doporučuje ho.
-> Urbi: Samozřejmě že se olej dostane i ke 130° a více. Buď má Gemini blbé čidlo a nebo myslel teplotu vody což je divné, když se bavíme o olejích. Zbytek jako TUNER. 10W60 má smysl do závodních motorů s vačkou nad 300°, který pernamentně točí 7500 - 8000 otáček a jedou na plný plyn.
-> Urbi: Bliká právě proto že to je jen 40ka.... Pokud to občas honíš a točíš,tak bych doporučil klidně to co tam lejem s Honzou 10W-50 

-> TUNER: Takže pokud mám možnost Mobilu1 5w-40 ze sudu za 180,-/1L, nemám váhat ? Mám mírně upravený fabiový motor s krátkou převodovkou a když se to nějakou chvílu hodně točí, kontrolka oleje bliká při 1000 otáčkách s castrol 5w-40. Nějaké zhrnutí kde by teda bylo vhodné použít olej 10w-60 ?
-> Gemini: A propo...když není ničím chlazen olej při ostré jízdě má také těch 90 stupnu co voda v motoře ? Já měl za to že zvlášt zatížené upravené motory nebo motory při závodě se na 130 a víc stupnu oleje dostanou. Tou prac. teplotou motoru myslíš teplotu čeho konkrétně ?