
Obecne dnešní situaci je nutné rozdělit na více oblastí, určite větší mesta a zbytek ČR. Tím chci hlavne nastínit situaci nabíjeni na sidlištích, tam proste řikam, no nebude se to tam nabíjet, protože z auta ve vetsim meste se stane drahej luxus, není udržitelná situace, že každej má 1-2 auta, tohle se stalo v 90s, kdy auta zlevnili a každej si to mohl dovolit, potom zpohodlněl, díky tomu se zrusily ruzné spoje prodloužily intervaly atd, takže je to začarovaný kruh, protože kdo by rád jel MHD, tak nejede protože je zku*vený, každý jezdí autem a proto je zku*vený.

-> Borderer 16.09.21 07:42:15: Tlačenka na vodík samozřejme probíhá, tlačí se to do MHD, kamionu, ale třeba Toyota, která to tlačila začíná otáčet. Bilance je jasná, pokud nechces vodík vyrábět z ropy (proč teda se tedy tlačí na rušení spalovacích aut), tak elektrolýzou je to neuvěřitelně energeticky náročné od výroby 1kg vodíku za 60kWh, pak převoz, chlazení, čerpaní. A proč se nepíše, kde se na tohle veme elektrika ? Protože to nikdo nevidí a nebo řekne, ale dyt se to vyrábí z fotovoltaiky, ale druhou větou zmíní že EV má komín v Tušimicích.
Jasně baterie jsou taky energeticky náročné na výrobu, už jen že se 12h suší elektrody, protože se používá mokrá cesta výroby, ale to výrobci už řesí jak použít suchou cestu, protože 12h nekde musí ležet strašný kvantum baterek - prostor, cashflow atd... Ale jakmile je baterka vyrobená, tak za tech 60kWh najedes v přímeském provozu 300-500km dle auta. Dobře ještě recyklace... ale ta přijde s vetším mnozstvi vyrazených baterii, ale předpokládám, že to bude stejné silenstvi jako s katalyzátory a bude se to vykupovat a recyklovat, protože težba není levnejsí a hlavne to je stejne vzácný materiál...
Mě to zajíma a snažím se nové situaci prizpůsobit a hlavně o tom něco vědět, než jen říct, je to na hovno, nedojedu do chrovatska.