skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> růža: Ta G13 je ekologická sračka která degraduje, určitě lepší to vyměnit za G12E. Samo kouknout dle stavu, pokud je fakt pěkná tak to fakt nehoří a stačí vypustit/napustit. Naopak pokud je tam už svinčák tak je dobrý to i propláchnout. A pokud je to už auto se silikátama v nádobce tak pytlik vyhodit, pro EVO je zbytečný.
-> růža: Z toho co mi kdo doporučoval, tak G13 to chce vždy co nejdřív pryč.
Zeptám se trochu mimo. Když motor nemá elektrickou pumpu, ale doporučená kapalina je G13, je potřeba přecházet na G12 Evo, nebo může zůstat klasická G13?
-> palinator: Hlavně jestli tam pořád je G13 tak rychle pryč a proplach
-> Milan 136:
Aftermarket jde koupit cokoliv..
Aftermarket jde koupit cokoliv..
-> palinator 13.03.24 15:27:02: Nic jiného momentálně neexistuje. Takže ano.
Co přijde do DFGA za kapalinu na dolití? G12evo?
-> saskyn2:
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.
Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.
Majitel tvrdí, že jí nikdy neřešil, takže asi vyloženě neteče. Přední náprava nevrže. Tlumiče doufám ještě chvíli vydržej. Doufám, protože DCC.
Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem
hraje to úžasně. Až tak, že jsem tim v podstatě vybil baterku.
Je v tom nějaká aftermarket Exide AGM 70Ah.
Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.
E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.

Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.

Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem


Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.

E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
-> palinator: Si vyměnil za Oktávku jo? Jinak panorama není výhra no, dělá to pazvuky, potřebuje to údržbu-čištění, mazání, ale je to hezký, já bych ji úplně nezatracoval.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují
Tak to vzít trochu pod krkem a pokud se teplota zvedne tak rovnou rozvody s pumpou.
Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují

Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
-> Syny: Ať tě sveze Péros, ten má S3 2.0TSi 

-> Jirik_Tuňák1983: Ty žiješ
-> Nwkt: No to právě nejde :/ Když jsem se byl podívat tady v Plzni na Leona 2019, tak toho jsem alespoň vytáhl na přivaděč. A díky bohu za to, protože jinak bych ho býval koupil. Ale když jsem ve 120 km/h zjistil, že motor je vevnitř slyšet jak u auta před 30 lety, tak jsem se na to rychle vyprd. Bohužel většina těch aut je v Praze a tam to projedu maximálně 80 kousek na Jižní spojce. Ale tak zase Octavie, Supy, Passaty a Golfy, tam neni co řešit, tam jen neznám některý ty motorizace - jako třeba to 2.0 TSI.
-> Syny: Vem si to na dálnici a zkoušej předjíždění 

-> Jirik_Tuňák1983: Teď zrovna na jednu O3FL 2.0 TSI a DSG koukám. Nikdy jsem s tím nejel, tak nevím jak moc pěkně to jede. Ale čekal bych, že to bude znatelně lepší než 1.5 TSI. Docela by mi taky zajímalo, jestli ty DSGčka nějak zásadně jinak řadí u TDI a TSI.
Já teď jel s kolegou funglovkou v nějaké té nejvyšší výbavě 240 km. Úžasně pohodlné auto na dírách i dálnici i přes 19" kola. 2.0 TSi 140 kW, světlý interiér. Akorát Nwkt mi pak řekl, že jsme měli to 7q DSG přepnout na Sko, což jsem nevěděl. Projev motoru a převodovky byl šíleně letargický a z výkonu jsme si nesedli na zadek ani jeden, řadilo to dost nelogicky a pomalu. A celkově bych od těch benzínových 140 kW čekal více. Kolega má O3 TDi s ještě 6q DSG. Tradičně se můj tělesný aparát nesrovnal se sedačkami a po návratu mi bolela záda.
-> Nwkt 18.02.24 20:13:45: Namotaná roleta je super. Hlavně na výměnu. Kolegovi na Leonu Cupra jsem se sral s pazvuky snad celý den a stejně se tam za čas něco objevilo. Nechtěl bych to ani za nic.
-> palinator: Pazvuky, ucpávají se odtoky, nezavírají se, zadrhávají se rolety, praskají rámy občas a celkově je to na servisování průser
-> palinator 18.02.24 19:47:24: Vždycky dělá pazvuky.
-> Syny:
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
-> palinator: škoda tý panoramy
-> Syny: třeba myslí parkovací lišej, ale to ti palinator musí upřesit sám:)
-> palinator: Jen pro zajímavost - kde už to hnije?
Tak nakonec to vypadá na nehodu na LP roh. Na světlech je datum 2015, na LP mlhovce 2017, na PP mlhovku jsem neviděl a nevim jak jí vyndat
, okna jsou OK. Levej nosník má jinej odstín barvy, je zatmelený měkčím tmelem a pod blatníkem u A-sloupku je nalomenej plech u svaru, asi po rovnání. V tom místě je i rozstřik, kterej je i na kousíčku v přední části dveří.
Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.

Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.
-> Nwkt: Jo to jo no.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Tak aby praskla mlhovka, to nemusí být žádná velká bouračka. To stačí někde sejmout třeba zajíce a je to hned. Nicméně u těch hlavních světel, to jsem někde jednou četl, že na to SIII před FL dost trpí obecně. Že po nějakém čase se začnou mlžit i když se žádná rána nekonala.
Co jsem tak narychlo přeběh šrouby na blatníkách, dveřích, apod. tak vypadaly netknutě. Mělo to bejt po roce dovezený z D s 16 tkm nebo kolik. Prodává to známý. Serviska o karosářské opravě mlčí. Ale zkusim se na to zaměřit.
-> saskyn2: Spíš ty hlavní světla, určitě by bylo příjemnější dostat úplně nový 

-> Nwkt: Tohle na fotce podle mě nebude vada na záruku, ale bude to po nehodě někde naprasklý. Ale těžko říct, chce to vyndat a podívat se.
-> palinator: Má to platnou záruku?
Předpokládám, že tohle není běžné rosení mlhovek... To nějak netěsní sklo? Jak to jde řešit? Rosí se i hlavní světlomety, ale ty zase vyschnou.
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
-> Milan 136:
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.

-> Milan 136 08.01.24 20:57:01:
My taky. Elektriku se mi v tom mrazu moc nechtělo nabíjet, tak že se vyveze deasel. No, asi takhle:
A moje Ovce je preventivně uzemněná, protože po nastartování by začla vyrábět ve filtru hřbitovní svíčky.
My taky. Elektriku se mi v tom mrazu moc nechtělo nabíjet, tak že se vyveze deasel. No, asi takhle:
A moje Ovce je preventivně uzemněná, protože po nastartování by začla vyrábět ve filtru hřbitovní svíčky.
-> Nwkt 08.01.24 20:55:08:
Klidně nějakej Číňan. Technicky se mi už teď líbí Ioniq 6, ale je to strašně hnusný. Jako většina aut. Pěkná elektrika je ze Západních strojů snad jen od Mercedesu.
Jinak ty máš nějaký insider informace o tom co se (ne)chystá od koncernu? Zatim to žádná sláva není.
Klidně nějakej Číňan. Technicky se mi už teď líbí Ioniq 6, ale je to strašně hnusný. Jako většina aut. Pěkná elektrika je ze Západních strojů snad jen od Mercedesu.
Jinak ty máš nějaký insider informace o tom co se (ne)chystá od koncernu? Zatim to žádná sláva není.
-> Milan 136: Ale to je tak cely. Jinak tu baterku taham uplne k hovnu.
-> dragon_cb_cz 09.01.24 08:54:51: Tak nevim...pred nedavnem jakasi korporatni pipina naznala, ze firma bude "green " a ze servisaci muzou mit variantne hybridni benzinovou Toyotu - jeden to zkusil, spotreba stejna jak u naftovyho Supa a garancky snad kazdejch 10 tisic namisto 30 tisic u Supa, TCO zadna slava, ac v kombiku, tak prakticky bez kufru....nejak to potichu z car policy vymizelo.
-> Milan 136 08.01.24 21:17:23: Postrádá, nepostrádá... ty pohony jim fungujou dost vzorně spolehlivě a spotřebou to vychází taky super. Mluvím teda o klasických hybridech bez možnosti dobíjení....
-> vhml 08.01.24 21:10:54: To pak zase postrádá význam. V tom se mi třeba líbí, že od baráku po městě vyjedeš na baterku. Ale to startování motoru na chvíli, to je prostě strašný.
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: hele třeba Toyota po startu vždycky běží na spalovák aby se ohřál a při tréninkách na finskou rally to žralo kolem 4,5litru... Byť zbytek auta byl celej nějakej divnej, jak je člověk jinak zvyklej na koncern, ale pohon to byl suprovej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.01.24 20:59:47: Náhodou to hezky potichu startuje 

-> palinator 08.01.24 10:40:49: Mild hybrid je uplne k hovnu
osobni zkusenost.

-> Nwkt 08.01.24 20:55:08: Nový elektriky od ČKD asi nebudou, takže asi Škoda Plzeň?

-> palinator 08.01.24 10:40:49: Nechci. Mám dva deasely

-> palinator: Nový elektriky od koho? Protože od koncernu to rozhodně nebude
-> Syny:
S hybridama je to těžký.
Mild-hybrid může bejt fajn pro snížení spotřeby, protože je jednodušší, než klasickej hybrid. Ale ve městě se neumí pohnout čistě na elektriku. Na dálnici je hybridní část dost k hovnu.
Klasickej hybrid je sice fajn do města, kde poskoky na elektriku udělá, ale složitost toho auta je už strašná. Byla prdel když jsem přezouval hybridní RX400h. Kámoš s tim na elektriku zajížděl do nájezdu do garáže, během manévrování v tom svahu naskočil motor a dotlačil to
Počkejte pár let na nový elektriky, to už smysl dávat bude..
S hybridama je to těžký.
Mild-hybrid může bejt fajn pro snížení spotřeby, protože je jednodušší, než klasickej hybrid. Ale ve městě se neumí pohnout čistě na elektriku. Na dálnici je hybridní část dost k hovnu.
Klasickej hybrid je sice fajn do města, kde poskoky na elektriku udělá, ale složitost toho auta je už strašná. Byla prdel když jsem přezouval hybridní RX400h. Kámoš s tim na elektriku zajížděl do nájezdu do garáže, během manévrování v tom svahu naskočil motor a dotlačil to

Počkejte pár let na nový elektriky, to už smysl dávat bude..
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: Markéta byla ted s Konou na STK. A technik prej dyt to nemá nic najeto. No to víte, nikdo s tím nechce jezdit, dyt to nikam nedojede, tak nám to stojí na parkovišti když jsme to museli koupit. 

Ještě to předtím po mně chtěli přezout na zimní a když jsem vzal kolo do ruky tak na to koukám a jen jsem zahlásil jestli je dobrý to v listopadu přezouvat na letní


Ještě to předtím po mně chtěli přezout na zimní a když jsem vzal kolo do ruky tak na to koukám a jen jsem zahlásil jestli je dobrý to v listopadu přezouvat na letní
