-> Syny: No všichni mě hlasitě přesvědčovali, že litr v OIII je vlastně na dálnici fantastickej, výbornej, že nebude žřát, bude dynamickej a že životnost bude hodně nad (autorem požadovaných) 200tkm. Tak asi ne no... Ale co čekat od 3 válců v litru v autě těžkým nějakejch 1300kg (a to jsem překvapenej, že jen tolik).
-> vhml: 1.5 musí jet velmi dobře a dynamicky; jenže i od dealerů jsem slyšel, že jako reinkarnace 1.4ky se dost nepoved. Sami mají strach z GPF (nevím proč, když ta technologie už má něco za sebou a v TSI nebude tolik sazí/1000km), navíc jsou tam nějaký problémy s motorem (musel bych hledat, snad se skákáním při rozjdezdech) a i dynamika je ve stejném autě oproti 1.4 nižší - vše včetně ucpávky ve výfuku je podřízeno eko. Takže popřemýšlet o ojetince ("škoda" plus) s 1.4; možná i 1.2.
Srovnání:
webshare.cz/
Jo, u novějších motorů už je vypínačka válců.