Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.

Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.


21.03.10 13:39:36 Citron jednoznačne..




mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))

Ale odo za dobrej kočár se těžko hledá náhrada








