
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> růža 16.04.21 21:18:49: Prostě něco jako Felda. Jen o level výš. Na dvacetiletý škopík to není zlý. Bouda už pozink, takže okyslo pouze v oblasti zadního výfuku, přední světla s čirou optikou a H7 krásně svítí, topení i klima výkonné, přední sedadla mají dobré vedení a tvarování pro záda, levačku můžu odložit na vrchní hranu tapce a nesklouzne mi, volant padne super do ruky, stejně jako klacek. Baví mě ta účelová ergonomie palubní desky a ovladačů, včetně původního rádia PHILIPS, všechno jednoduchý, srozumitelný,přehledný, funkční

-> Bobesh: Marně vzpomínám, jestli jsem s 1.4 někdy jel, tuším, že s jedním modelem break. A nebyla to nějaká sláva, ale přesně jak píšeš, je to o řidiči
Ta naše (na fotce) byla 1.6 a jezdila opravdu hezky. Pak jsem si zažil ještě jednu 2.0 16V 97 kW.
Sice to nebyla žádná divoká střela, ale temperament měla. Nicméně celkem vymizely ze silnic (teda alespoň tady v okolí).

Ta naše (na fotce) byla 1.6 a jezdila opravdu hezky. Pak jsem si zažil ještě jednu 2.0 16V 97 kW.
Sice to nebyla žádná divoká střela, ale temperament měla. Nicméně celkem vymizely ze silnic (teda alespoň tady v okolí).
-> růža: Tohle je sice 1,4ka ale znáš to: nezáleží tak na obsahu motoru ale na mezičlánku mezi volantem a sedadlem
. Neříkám že je to formule ale s šikovnýma rukama a nohama se to dokáže vybičovat k úžasný akci. Fakt mě s tím baví drandit. Taková pohodlná a tichá motokára


-> Bobesh: Naprosto souhlasím. Možná to už mám trochu i z nostalgie, ale přesto ty vzpomínky na pohodlí, pružnost a celkově hravost toho auta, se nedají zapomenout.
-> růža 16.04.21 20:43:19: Když si vezmeš, že oni měli 306 a my Felicii... prostě je to i po letech na pohled hezký živý auto s vlastní duší, prostě "má koule"

-> Bobesh: Neříkám, že by to bylo nějak tragický, ale zazlobit to teda umělo.
Jinak, že čerpám ze zkušeností a né hospodských keců, dokládám fotkou 306, co jsme měli v rodině. Dneska už je v hutích, protože to nedal motor, ale jinak super auto. Tou dobou se jich kolem mě motalo několik a opravdu mě bavily.
Jinak, že čerpám ze zkušeností a né hospodských keců, dokládám fotkou 306, co jsme měli v rodině. Dneska už je v hutích, protože to nedal motor, ale jinak super auto. Tou dobou se jich kolem mě motalo několik a opravdu mě bavily.
-> Jirik_Tuňák1983 16.04.21 20:15:23: Víš dobře, že jinak byla Xantia pecka kočár. Ale první ke mne přijela s polovinou věcí nefunkčních. A stačilo rozebrat všechny spoje,vyfoukat a starý dobrý KONTOX a vše se rozchodilo. Známý si později pořídil XMko a taky musel všechno projít. Obecně třeba Renaulty trpěly na špatnou kostru zadních světel. Ale jinak jsou pro mne gallský vozy synonymem pohodlí a uživatelské přívětivosti. Měl jsem Mégane, máma dodnes Scénic,sousedovi jsem setvisoval 206ku...
A z tohoto malýho šídla mám fakt radost. Zase mě díky tomu začlo bavit dělat na autě.
Oproti Thalii je 306 prostornější, líp se mi do ní nastupuje.
A z tohoto malýho šídla mám fakt radost. Zase mě díky tomu začlo bavit dělat na autě.
Oproti Thalii je 306 prostornější, líp se mi do ní nastupuje.
-> Chali 16.04.21 20:20:15: Všechna tři auta měli moji kamarádi (jeden ještě 98 Xsaru má) a neřešili jsme nic. Za to ve stejně starých vehiklech jiných značek se drapali kluci furt. Měl jsem tedy XA II, jestli to náhodou nebylo lepší.
Ty hlavní špeky začaly později, to už se řešilo častěji. Displeje, jednotky, čidla a snímače, stávkující audio, výpadky palubních pomocníků. Mám těch s nedostatkem štěstí okolo sebe dost,.prošel jsem si tím taky a včas se toho zbavil.
Ty hlavní špeky začaly později, to už se řešilo častěji. Displeje, jednotky, čidla a snímače, stávkující audio, výpadky palubních pomocníků. Mám těch s nedostatkem štěstí okolo sebe dost,.prošel jsem si tím taky a včas se toho zbavil.
-> Jirik_Tuňák1983: Žádnej hospodskej kolorit, je to naprostá pravda. ZX, Xsara, Xantia I u všech aut si elektrika dělala to co uznala sama za vhodný, jen ne to co po ní bylo požadováno.
-> Bobesh 16.04.21 19:45:12: Nedokážu říct, v životě jsme neměli u těch aut problémy s elektrikou a elektronikou. To je takovej hospodskej kolorit, jako by to u jinejch značek bylo diametrálně odlišné.
-> růža 16.04.21 16:41:36: Utrpení byly všechny Frantíci,co se týče elektrických rozvodů. Ale pravidelnou údržbou se to nechalo eliminovat.
-> Kocvin 16.04.21 15:25:20: Zrovna se měsíc bavím zmrtvýchvstáním zanedbané civilní verze. Ale musím říct, není to úplně špatný vůz. Dost dobře sedí, tužší řízení i řazení, ostrý brzdy, uvnitř místo i pohodlný dotazy pro mý bolavý záda.
A ani údržba a opravy nejsou takovej oser. Třeba vodní chladič jsem v životě tak rychle a snadno nevyměnil.
A ani údržba a opravy nejsou takovej oser. Třeba vodní chladič jsem v životě tak rychle a snadno nevyměnil.
-> MB_CML 16.04.21 19:11:32: Lila se tam pouze Verva 100 a oleje pouze předepsaný, tedy Total Ineo ECS (výměny po roce a max. 10 000 km).
Jinak nevím, co měli lidi v té době dělat víc, když ty motory byly čerstvé a nikdo k tomu nic moc nevěděl, to se projevilo až postupem času. Jak se říká, po bitvě je každej...
Poskytovali jsme těm motorům a autům obecně (2007 a 2009) maximální péči, ale ne vždy se to prostě oplatí a vrátí v podobě bezproblémového vozu.
Jinak nevím, co měli lidi v té době dělat víc, když ty motory byly čerstvé a nikdo k tomu nic moc nevěděl, to se projevilo až postupem času. Jak se říká, po bitvě je každej...

Poskytovali jsme těm motorům a autům obecně (2007 a 2009) maximální péči, ale ne vždy se to prostě oplatí a vrátí v podobě bezproblémového vozu.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak průšvih byly 1,6 VTi a THP hlavně proto, že se do toho sralo BMW. Jinak spoustu těch neduhů se dalo snadno odstranit např. používáním kvalitních olejů typu Millers, tankováním aditivovaného paliva atd. Na což kolenovrti v ČR moc neslyší. Jinak myšlenka obou motorů z podstaty funkce byla dobrá. A ano, po upgradech některých částí s těmi motory problémy nejsou.
-> růža 16.04.21 17:31:15: Nevadí
, já žádnej ten galskej tuntononc už doma nemám, ale myslím si, že éra do let této 306 byla asi nejlepším obdobím PSA.
Ale měli jsme dost francouzských vozů - Xantia II (výborné auto), Saxo a 205 (výborná auta), 207 - to už bylo slabší (spojka, převodovka v sotva 80 000 km), teď to má kolem 120 000 km a motor má vyšší spotřebu oleje, emise budou asi zajímavé, vloni už strašili (1.6 VTi), C4 Picasso - to už bylo taky slabší (stejný motor a podobné neduhy - ale méně, mělo to najeto sotva polovinu, málo odolný podvozek - už ve 30 000 km klepalo uložení a tyčky vpředu, jinak dobrý vůz celkem, špatné zadní sedačky). C3 rok 2010 a to bylo taky dobré auto.
Když to vezmu kolem a kolem, dnes už bych si u nich nevybral. C5 poslední gen. s hydractivem určitě, ale nemají benzínový motor, kterému bych věřil. SUV vůbec, jejich aktuální MPV mi už nic neříkají (digitální bída na oko) a opět nemají benzínové motory, které by stály za pozornost.
Možná tak DS5 a DS7, ale to je taková divočina, že nevím, jestli je to úměrné mému věku.
Navíc technika neodpovídá onomu jakože prestižnímu jménu, ale to není vidět a dnes to lidem stačí.
Jo a nová 508, ta je super, ale opět - nevěřím po zkušenosti s nepřeplňovanou verzí těm benzínovým motorům, i když prý to utrpělo nějaké upgrejdy...

Ale měli jsme dost francouzských vozů - Xantia II (výborné auto), Saxo a 205 (výborná auta), 207 - to už bylo slabší (spojka, převodovka v sotva 80 000 km), teď to má kolem 120 000 km a motor má vyšší spotřebu oleje, emise budou asi zajímavé, vloni už strašili (1.6 VTi), C4 Picasso - to už bylo taky slabší (stejný motor a podobné neduhy - ale méně, mělo to najeto sotva polovinu, málo odolný podvozek - už ve 30 000 km klepalo uložení a tyčky vpředu, jinak dobrý vůz celkem, špatné zadní sedačky). C3 rok 2010 a to bylo taky dobré auto.
Když to vezmu kolem a kolem, dnes už bych si u nich nevybral. C5 poslední gen. s hydractivem určitě, ale nemají benzínový motor, kterému bych věřil. SUV vůbec, jejich aktuální MPV mi už nic neříkají (digitální bída na oko) a opět nemají benzínové motory, které by stály za pozornost.


Jo a nová 508, ta je super, ale opět - nevěřím po zkušenosti s nepřeplňovanou verzí těm benzínovým motorům, i když prý to utrpělo nějaké upgrejdy...
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud nebyla vina na straně francouze, jsem ochoten se omluvit 

-> růža 16.04.21 16:41:36: On to měla ale kompletně rozebraný, tak jestli to není náhodou ono. 

-> Jirik_Tuňák1983: Hele jako, já neurážím (ani nechci, opravdu mám ty auta rád), ale pouze píšu fakta. Neznám konkrétní problém u Kocvina, za to znám hodně problémů s elektrikou u Peugeotů z 90. let a hodně moc problémů u Peugeotů z 21. století
Jinak slepice samozřejmě nabízela trhače asfaltu v podobě Felicie 1.6 MPi

Jinak slepice samozřejmě nabízela trhače asfaltu v podobě Felicie 1.6 MPi

-> růža 16.04.21 15:48:51: Francouz no, co v té době měla vlastně slepice v portfoliu obdobného? 

-> Kocvin: Tak to chápu
úplně bych chtěl škodolibě napsat "francouz no" 


-> růža: Zatím jsem rád že to vůbec jede..
Byl celkem očistec tomu domluvit..
Každopádně časem bych určitě minimálně vačky + KP + úpravu softu bral.. Ale žádná divočina..

Každopádně časem bych určitě minimálně vačky + KP + úpravu softu bral.. Ale žádná divočina..
-> Kocvin: Je to nádhera. Pro GTI/s16 jsem měl vždycky slabost. Motor zůstal beze změn, nebo proběhl nějaký upgrade?
Tak už je to v provozu..
Ještě posadit na KW aby to nebyla taková koza vysoká.. A sehnat jiná kola..
Jen pro pořádek, 306 GTI-6 (2.0 16v, 6q)..

Jen pro pořádek, 306 GTI-6 (2.0 16v, 6q)..
To uplne nemuzu tvrdit, jezdil s tim v zime cca.12km a topilo mu to normalne, auta nechava stat normalne venku, ja to mam nejakych 26km tak to se zahreje uplne v pohode. Uvidim kdyz se proda 206 tak ho vezmu kdyz ne tak se nic c nedeje, me ten prodej 206 nijak netlaci, takze za kazdou cenu prodat nemusim.
-> 11mAjA11: Akorát bych asi tipoval, že ten pidimotor v 206 se asi v zimě ohřeje dřív než ta V6? Speciálně na LPG?
Za cenu 206 Supa si myslim ze cajk, je to manual a jezdi to hezky, on ten kluk ma i Passata v kombiku s 2.8 ale v ctyrtlapce a ta dynamika je oproti Supu hodne znatelne slabsi. Ja bych to bral z hlediska velikosti a bezpecnosti, v pusotu vozit prcka tez neni boh vie co..
Jestli to je stará 2.8 v manuálu tak bych to bral, kámoš to má v a4 quattro a jezdí to kolem 9 litrů benzínu, a ta kultivovanost a projev je lepší něž 206ka i kdyby vyráběla peníze..
pokud to je tiptronic tak to bych nechtěl, jeden jsem měl a byla to hrozná nuda...

To jo no a naklady na provoz sou u 206 taky v podstate nulove, jenze ja tu V6 vzdycky chtel, to je tezky boj 

Mam trochu dilema, kamard mi vcera nasadil bruka do hlavy..mam moznost poslat 206 do sveta za 40t (ta je take hopsadlo kolem baraku a na zimu hlavne) na leto mam Golfa, ale jde o to ze misto ni bych na zimu vzal od nej SupaV6 v plynu (v podstate za stejne penize)..
ted resim jestli to vzit nebo ne..206 je bez investic plne funkcni s taznym, Sup je otazka..motor chodi pekne, podvozkove to je vice mene v poradku, ale je tam x veci co se mozou zesrat..nevim no 


-> Hřib: CX break se mi vzdycky hrozne libil :) chodival jsem do skoly kolem krasnyho cernyho...
-> Jirik_Tuňák1983: video jsem proletěl bez zvuku, nepřišlo mi tam nic zajímavého abych ho pitval detailně, tak nevím, co tam řešil 

-> dragon_cb_cz: no kdysi se podařilo mít doma sérii AX BX CX, ale bohužel dnešních dnů se dožil jenom CX break, ženino AX nahradila xsara break, koupil ho kamarád jako náhradu za daily trabanta, vyvařil ho, udělal rozvody a spostu věcí a pak ho dal sešrotovat - bylo fajn, vzal bych ho zpátky, a BX GTi 4WD od bráchy se prodalo někde k Plzni a taky už je ve šrotu...
-> Hřib 27.03.21 19:37:11: Aha, přišly mi zteřelé, ale koukal jsem na telefonu, takže jsem neviděl detailně. Video si moc nepamatuji, ale říkal tam co funguje, nefunguje. Co si vybavuji, nešel budík tlaku a tak. A asi bych vyměnil opotřebené části interiéru, pokud bych to chtěl sušit doma na parádu.
-> Jirik_Tuňák1983: Hele, hadice na sání jsou v pořádku, je to GTi TURBO2 motor s intercoolerem a ty hadice jsou kvuli vyšším tlakům vícekrát opletené, takže tak jak jsou na videu jsou ok, navíc turbo benzín má narozdíl od klasického GTi nebo běžného benzínu sání hliníkové a ne z plastu a které ovládací prvky by jsi měnil? 

-> MB_CML: Proti Y s FIRE ani slovo 

-> dragon_cb_cz: Já bych raději Lancia Y10 Fire. To měl kolega, byl to sice čtyřhrnek, ale zase 999cm3, takže splněna druhá podmínka malorážky. Letělo to za plynem jako blbec 

-> MB_CML 19.03.21 21:01:31: Jo, třeba takový Yaris GR je docela ďáblovo dílo 

-> dragon_cb_cz: to každopádně, tříhrnky jsou ďáblovo dílo 

Možná bych to skousnul i v té fialové 

-> MB_CML: Z dnešního pohledu mi to právě úplně lehké nepřijde - auto téhle třídy má dneska klidně pod tunu. Každopádně já tím spíš reagoval na tvojí obecnou kritiku tříválců...
Vrátíme se trochu k tématu, původní RCZ už bohužel dosluhuje, je čas na nové RCZ 

-> Jirik_Tuňák1983: to já vím, že Toyota je co do hybridů průkopník, o to víc mě to zklamalo, že to je takovej krám, jen s dobrou reklamou.
Já jsem nestranej, netrvám na naftě
Vlastně všechny soukromý auta mám v benzínu 
-> dragon_cb_cz: No to promiň, ale F1 má nějakých 1150kg, takže to lze považovat za lehké auto.
Já jsem nestranej, netrvám na naftě


-> dragon_cb_cz: No to promiň, ale F1 má nějakých 1150kg, takže to lze považovat za lehké auto.
-> MB_CML 19.03.21 19:39:19: Nevím o čem mluvíš. F1 nijak lehká není a 1.4 TDI je taky tříhrnek. Úprava tomu ani tak nepřidala na výkonu (i když to asi taky), ale hlavně na šíři použitelného pásma otáček.