don_pepe / Šmoulík don_pepe / Šmoulík

komentáře | popis | fotky | Don_pepe | 17.01.15 21:19 | 77x v oblíbených
SHÁNÍM:
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče




Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.

Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.

Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.

Kalendář:

říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!

don_pepe / Šmoulík - komentáře:

16:11:17
19.06.2012
krtik
-> Don_pepe: joo, bych mohl. Ale já si to možná raděj vymontuju a poberu všechno okolo. Je to větší zábava + se dá natrefit na jiný zajímací věci za hubičku. A to nemluvim o tom, jaký mám nadání se při čemkoliv krásně zasrat 3
14:49:10
19.06.2012
Don_pepe
-> krtik: Nic jinýho od škodovky než to vyjmenovaný, ale zeptej se, hangár plnej krámů135
14:19:42
19.06.2012
krtik
-> Don_pepe: ...a nějaká Octa tam nebyla? potřebuju šteluňk na světla...
14:19:06
19.06.2012
krtik
-> Don_pepe: škoda, no nevadí, budu to teď už sledovat, dík 6
13:55:11
19.06.2012
Don_pepe
-> krtik: Bída nad bídu... 2* 120, obě na prach, fáčka taky 2 (jeden blackline) nic moc, fela 1 kus po bouračce, nic zajímavýho, tak měsíc zpět to tam byl na feldy a fáčka zlatej důl, dnes je to plný cizích značek.
13:44:52
19.06.2012
krtik
-> Don_pepe: 6
Há, taky se do Špk na vrakárnu chystám. Co tam maj za auta? Šáde a Fa Fe? Konkrétně nějaký lepší výbavy (el. okna, zrcátka, výškově stavitelný sicny a ták..) 6 .
11:49:24
19.06.2012
Don_pepe
-> krtik: Tam je normál jak z fáčka-feldy, pujčil sem si od kámoše a zajel na vrakáč do Šumpru ;)
Ale dík za snahu!
11:46:03
19.06.2012
krtik
-> Don_pepe: vidiš to a lak jak novej 6

Hele, měl bych doma možná víčko na plechový ventildekl. Takže, když by sis ho tam dobastlil, tak ti to víčko najdu 3
09:01:41
19.06.2012
Don_pepe
Ztratil sem někde olejový víčko, fuj tak zaflákanej motor3
No a v sobotu hrátky s Tempem, to je fakt jak kouzlo...
15:04:41
11.06.2012
stika87 - Maschinenführer
-> Don_pepe: tak gratulace :)
23:30:10
09.06.2012
Don_pepe
-> stika87: ač v podstatě technik, tak Mgr. ale radost veliká1
18:38:51
09.06.2012
stika87 - Maschinenführer
-> Don_pepe: tak co uz si ING ? :)
15:34:39
31.05.2012
Don_pepe
-> krtik: se neomlouvej furt woe :D jako nedělám nic teď... akorát sem zjistil že mám manžetu řízení na kaši, tak je zas co kutit...
10:21:31
31.05.2012
krtik
-> krtik: aha, to jsem asi zas zazdil. Mám dojem, že jsem o tom aj věděl, promiň.
upraveno 1x, naposled 31.05.2012 10:21:46
00:59:32
31.05.2012
Don_pepe
-> krtik: už dřív, sem jen našel fotku...
22:35:13
30.05.2012
krtik
-> Don_pepe: dělals/děláš ten ventilátor?
17:39:15
30.05.2012
Don_pepe
furt je co dělat...
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 30.05.2012 17:39:15
18:23:13
14.05.2012
Don_pepe
22:37:41
05.05.2012
Don_pepe
a dnes zrobena rezerva... do rezervy3
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 05.05.2012 22:37:41
20:52:53
26.04.2012
Don_pepe
-> krtik: E-éééé, knoflíky
zvětšit don_pepe / Šmoulík - obrázek od Don_pepe vložen 26.04.2012 20:52:53
Extreme Tyres