VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm

skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva

skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru

www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani


Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové

skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol


Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm

Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120

Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW



Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Rapid 1400 zrychlení + jízda

Rapid 1400 zrychlení

Rapid 1400 jízda


Novější videa:
Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv


Zapalování:
Bezkontaktní laditelné zapalování

Laditelné zapalování - software


Se vstřikováním:
28. března 2021


EFI testing


1400Sport Injection


1400Sport Injection dyno run


Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo







VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

18:29:39
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: prietok voci priemeru trubky je dostacujuci to je jasne ,, ja som len zabudol ze je tam prepojka na spiatocku. Som myslel ze ked uzavres ventil kurenia neprudi tade voda 1
17:17:22
15.04.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.04.14 16:25:19: věřím, že motor, byť sériový, s dlouhodobou zátěží v létě bez chlazení , bude dosahovat podstatě vyšších teplot... Tipuju tak 120-130?
upraveno 1x, naposled 15.04.2014 17:17:46
16:40:59
15.04.2014
MISCHO
-> Tuner#2: Na co konkretne myslis ??
16:25:19
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Kdo si pamatuje jaké hodnoty tu psal Petr s na sérii v létě s vlekem, tak by trošku přehodnotil svůj způsob měření 1
15:42:48
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: aj ja mam vymennik zapojeny v malom okruhu normalne 16kami hadicami a prietok je tam poriadny. teplotu budem snimat az dakedy v buducnosti ....
15:09:49
15.04.2014
vhml
-> MISCHO 15.04.14 15:04:53: já mám radiátor z favoritu, takže mám průtok pořád.
15:04:53
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: Cidlo mam este jedno volne, no ked ho dam na ten hlinikový medzikus meral by som v podstate to iste ako na vystupe z motora 3 chcelo by to namontovat na hadicu veducu z chladica a potom byto bolo vieryhodne.-> minno: Auto nejazdi ako spotrebak, ked s nim idem von tak ho aj trosku prevetram, uvazujem o termostatickom ventile pripadne obycajnom gulovom ventile ktorým odstavim chladic ked bude chladno. Výmeník spraví dost, ale ako pisal vhml , pokial neotvoris ventil kurenia, prietok je velmi malý , respektivne ziadny,alebo sa mýlim ?? neviem ako to funguje v skodovke.
15:01:15
15.04.2014
vhml
-> Vrba 15.04.14 14:51:21: možný dost. Ale volnou jízdou je teplota kolem 80 tudíž těch +20 v zátěži bych tomu i věřil. Za týhle vnější teploty hodně uchladí i vana bych řekl.
14:52:16
15.04.2014
minno
-> MISCHO 15.04.14 14:16:57: chladič oleja je dobrý akurát tak do trvale závodného nasadenia auta, pri použití auta "aj aj" je lepší výmenník.
14:51:21
15.04.2014
Vrba
-> vhml: to bych považoval spíše za chybu měření
14:50:51
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: to je super miesto 4 takze vies teplotu bezu chladica s chladicom ... este by to chcelo vyskusat ten vymennik 1
14:46:04
15.04.2014
MISCHO
-> MOLSO: Na medzikuse pod olejovým filtrom.
14:32:43
15.04.2014
MOLSO
-> MISCHO: kde meriaš tú teplotu ?
14:29:53
15.04.2014
vhml
-> Vrba 15.04.14 13:30:33: a máš nějaký výměník?

Protože my to teď na Praze hnali 60km v kuse v horách a teplota oleje 95, občas to maximálně vylezlo na 100 ( venku ale bylo tak 15 ) Mám tam jen VW výměník a do kopců jsem pouštěl topení aby výměníkem tekla chladnější voda.
upraveno 1x, naposled 15.04.2014 14:30:32
14:16:57
15.04.2014
MISCHO
-> Vrba: -> MOLSO: Zrovna moc upravený motor nemám. Olej shel HX3 15W-40 . Na ceste do senice po dialnici pri vonkajsej teplote cca 10°C, rýchlosť cca 120 km/h a uz namontovanom chladici oleja mal olej teplotu cca 80 °C. Vecer pri návrate domov som sa dotahoval s pár autami rychlost cez 150km/h a olej mal 92°C. V lete pri teplote okolo 35°C jazde medzi dedinami rychlostou 90-100km/h bez chladica oleja preblikavala kontrolka mazania pri cca 1100 ot/min. Bohuzial som nemal namontovany budik takze hodnoty neviem.Predpokladam vsak viac ako 110°C. BTW- teplotu meram pred vstupom do chladica. Pri zahriatom motore olej 80 °C tlak 1,5 Bar na volnobehu. Pocas jazdy od 2000 ot/min cca 3,5 bar. Výmeník je urcite lepsia varianta ako nic i ked ja uprednostnujem chladic. Mate niekto zmerane hodnoty na porovnanie ? Dost ma to zaujima. Rozmyslam na vymene medzikusu pod filtrom za medzikus s termostatom. Vopred diki chalani.
13:30:33
15.04.2014
Vrba
-> MOLSO: Na budíku s čidlem v prsách není problém natočit 120st,realna teplota oleje bude tedy o dost vyšší. Bavíme se ale o extrémním režimu na dálnici při 35 stupních venku.
13:22:36
15.04.2014
MOLSO
-> Tuner#2: s vymennikom by sa nemala tá 40ka prehriať nie ?
13:21:38
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 15.04.14 12:09:33: Tak 10W40 je jasné, že bude celkově řidší než 50tka. 40tku v upraveném motoru dost snadno přehřeješ a proto pokles toho tlaku. Jo a jinak je to plná syntetika: www.mobiloil.com/USA-Engl ish/.../Mobil_1_High_Milea ge_10W-40.aspx
12:09:33
15.04.2014
Vrba
-> Tuner#2: Co mi trošku vadilo,byl propad tlaku oleje po zahřátí a co mě vyloženě štvalo byla dost vysoká spotřeba oleje. Ja nevim o čem to vypovídá,byl řídkej asi? Jinak to byla polosyn 10w40.
upraveno 1x, naposled 15.04.2014 12:11:06
12:02:29
15.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 15.04.14 10:54:38: Co byl ten Mobil1 zač? a co se Tě na něm nezdálo? Zrovna tohle je jedna z top značek rozhodně lepších jak Castrol, leč i na ahc se už řešili padělky :-/
Extreme Tyres