skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
07:32:29
03.09.2010
03.09.2010

m8rinek
-> Eidy: a nemám pravdu? ;)
07:29:55
03.09.2010
03.09.2010

Eidy
-> m8rinek: Ty tvoje přátelský rady jsou někdy docela mimo mísu.
22:14:22
02.09.2010
02.09.2010

death
-> T: já přemýšlel o zdvojení stabilizátoru vepředu - odzkoušení chování, ale tuhému stabilizátoru musí odpovídat i tuhost pružin a tlumičů aby z toho nevznikl paskvil který člověka v krizovce někde vysype... a i esteticky je to hnus
22:10:34
02.09.2010
02.09.2010

T
-> death: , -> Tuner#2: : 2:0 pro 20mm stabík


22:07:14
02.09.2010
02.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> death 02.09.10 21:37:19: Pravda unibal nebude na krut to uložení namáhat vůbec narozdíl od tvrdé buchty. Ale Téčko nejezdí rallye a propružení u něj nebude nějak extra velké, takže v podstatě bych se nebál obojího.
-> T: Stabík už jsme řešili u mě, vzhledem k tomu, že máš i zadní, tak bych se nebál 20mm.
-> T: Stabík už jsme řešili u mě, vzhledem k tomu, že máš i zadní, tak bych se nebál 20mm.
22:06:10
02.09.2010
02.09.2010

death
-> T: v pohodě
jinak k tomu stabilizátoru, je vhodné mít vepředu silnější stabilizátor, alespoň mě zadek šel lépe utrhnout když jsem tam nainstaloval takový výtvor z předního o stejném průměru (16mm)
takže to šlo ven a na vlečku to už nepřijde, předtím bylo na široké kyvce... ikdyž otestovat to... hmm
jinak k tomu stabilizátoru, je vhodné mít vepředu silnější stabilizátor, alespoň mě zadek šel lépe utrhnout když jsem tam nainstaloval takový výtvor z předního o stejném průměru (16mm)takže to šlo ven a na vlečku to už nepřijde, předtím bylo na široké kyvce... ikdyž otestovat to... hmm

21:59:21
02.09.2010
02.09.2010

T
-> death: : no já myslel, že stačí popis podvozku a sám si odvodíš


21:39:37
02.09.2010
02.09.2010

death
-> T: :D ty se zeptáš jaký průměr stabilizátoru ale neřekneš nám co přesně od auta čekáš? :)
21:38:25
02.09.2010
02.09.2010

T
a když už vás je tady tolik, tak mi řekněte.....jaký průměr stabíku na předek a jestli je stejný řízení od Sakyho ( pastorek, nebo prostě ta nejdůležitější věc ) stejná s feldou?
21:37:19
02.09.2010
02.09.2010

death
-> Tuner#2: jestli se na kyvku dívám správně tak má jeden stupeň volnosti a pokud bude mít dvě "skoro kulová uložení" tak jí nebrání nic v pohybu a tudíž se neobávám nadměrné deformace karoserie ani nápravy, v případě že je to unibal a ne jen kluzné uložení "na válečku"
21:36:10
02.09.2010
02.09.2010

T
-> Tuner#2: : pak to neni co řešit, auto bych rád využil víckrát za rok, než na srazy, takže unibal nee....
díky všem zůčastněným :-) a teď, kde na ty buchty? speedpro?
-> m8rinek: : v pohodě, nereješ poprvé
takže se rozhodit nenechám
nikdy jsem o sobě netvrdil, že něco znám ,tak proč se rozčilovat

díky všem zůčastněným :-) a teď, kde na ty buchty? speedpro?
-> m8rinek: : v pohodě, nereješ poprvé
takže se rozhodit nenechám
nikdy jsem o sobě netvrdil, že něco znám ,tak proč se rozčilovat

21:34:37
02.09.2010
02.09.2010

afro100
T 02.09.10 21:30:26 napsal:
→ afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem
četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně

nj ale to bolo len na margo toho ze nie su tie buchty rovnake ... :)
→ afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem
četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně

nj ale to bolo len na margo toho ze nie su tie buchty rovnake ... :)
21:32:56
02.09.2010
02.09.2010

m8rinek
-> ZdenoR: po úpravě možná, ale spíš bych brousil na unibalu ;).
Nicméně souhlas, vyřešil bych to tvrdou buchetkou a hotovo ;).
-> T: ale kuš, já to zas tak špatně nemyslel, skoro vůbec, vlastně uplně přátelsky :D.
Nicméně souhlas, vyřešil bych to tvrdou buchetkou a hotovo ;).
-> T: ale kuš, já to zas tak špatně nemyslel, skoro vůbec, vlastně uplně přátelsky :D.
21:32:36
02.09.2010
02.09.2010

Nwkt
-> death: Roztrhají se ti časem
21:30:41
02.09.2010
02.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdenoR 02.09.10 21:22:27: Naprostý souhlas, nemám co dodat, snad jen zdůrazním že na kyvku opravdu ne. To by musela mít jedině extra tuhý pružiny a pérovat tak max. 2cm, pak by to zásadní problém nebyl.
21:30:26
02.09.2010
02.09.2010

T
-> afro100: : dík,rozdíl patrný,ale podle toho,co sjem četl jsem pochopil, že je blbost dávat kyvkový na vlečku a ne obráceně 
-> death: :
-> ZdenoR: : no, na tom asi něco bude s tou kružnicí
a do toho hlučnost, asi zůstanu u té střední cesty, tohle mě jen napadlo, že ani ta cena neni tak daleko od tvrdých silenbloků
a ikdyž tomu fakt moc nerozumim, tak asi souhlas, že po úpravě dostanu cokoliv kamkoliv skoro


-> death: :

-> ZdenoR: : no, na tom asi něco bude s tou kružnicí
a do toho hlučnost, asi zůstanu u té střední cesty, tohle mě jen napadlo, že ani ta cena neni tak daleko od tvrdých silenbloků
a ikdyž tomu fakt moc nerozumim, tak asi souhlas, že po úpravě dostanu cokoliv kamkoliv skoro

21:29:32
02.09.2010
02.09.2010

death
-> Nwkt: na to že jsem před 14-ti dny dával vlečku do auta tak jsem si toho ani nevšiml :) * taková úvaha, dát omylem kyvkové tak by se pravděpodobně měnila víc sbíhavost/rozbíhavost...
21:22:27
02.09.2010
02.09.2010

ZdenoR
-> T: Na kyvku bych ti to ani nedoporučoval protože ta náprava se v podstatě hýbe po kružnici a nějaká volnost tam být musí jinak se bude deformovat rameno nebo kastle. Co se hličnosti týka jsou to pazvuky jako když máš vymlácené ložiska
Podle m8 klidně budu lhát,ale namontuješ je tam jenom stačí z těch eLek co rtží buchty v kastli odbrousit kroužek na osazení.
Podle m8 klidně budu lhát,ale namontuješ je tam jenom stačí z těch eLek co rtží buchty v kastli odbrousit kroužek na osazení.
21:21:41
02.09.2010
02.09.2010

Nwkt
-> death: Ne, vlečka má uvnitř výztuhu
T/Éro

