
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Ty jsi fufínek šikovnej, já chci taky nějaký věcičky z karbonitu. 

-> T: hmm svíčka pro LPG? Kvuli vysunutýmu jiskřišti či co?
Volil bych NGK BP6HS případně o stupeň studenější BP7HS.
Volil bych NGK BP6HS případně o stupeň studenější BP7HS.
-> Milan 136: :
-> Radek Retro eLeSo: : to já jen abych se náhodou nenudil
asi ty,co tam byly...Brisk NR15S
-> Eidy: : dvě vrstvy toho nejslabšího,co mam a neni to hezký...nepáral jsme se s tim, je to jen místo plechu proti bordelu
zatím nic,dneska se chystám koupit svíčky a pokusim se to nahodit jestli se k tomu dostanu

-> Radek Retro eLeSo: : to já jen abych se náhodou nenudil

asi ty,co tam byly...Brisk NR15S
-> Eidy: : dvě vrstvy toho nejslabšího,co mam a neni to hezký...nepáral jsme se s tim, je to jen místo plechu proti bordelu

zatím nic,dneska se chystám koupit svíčky a pokusim se to nahodit jestli se k tomu dostanu
-> T: Pěknej deklík. Jednovrstvej? Epoxy nebo polyester? Vakuum?
Jako vždycky pěkná práce.
Co zapalování, už to funguje jak má?
Jako vždycky pěkná práce.
Co zapalování, už to funguje jak má?
-> T: pořešim ti místo v bohnicích jo????mazec jak řešíte gramy
co scháníš za svíce??


-> T: já Tě pozoruju už dlouho, kolikrát se koukám jinam, ale já tě vidim. Ty jsi na nejlepší cestě k Chocholouškovi



tak svíčky jsem se rozhodl koupit ty samé, pokud seženu...ale jelikož jsem nemelohlo, tak jsem se na chvilku vyřadil z procesu a zároveň čekám na chladič z repasu, tak jen abych se nenudil...tak jsem dal na auto 14 g. místo původních 126 g 

takže pokusy mam za sebou.....
1) jiskra je všude., kde má být...
2) přišlo mi, že benzín tam nejde,ale 2 a 3 svíčka byla mokrá,takže benzín asi jde...
3) 1 a 4 svíčka suchá
4) tekl mi benzín u přístupu do karbece a když jsem odmontoval to "koleno" kudy jde benzín do karbece, tak mi z něj benzín vytekl...přetlakováno ?
takže závěr asi zatím vyměnit svíčky a pak se uvidí co dál nebo jiné návrhy?
teď jaké svíčky? koukal jsem, že jsou po zašroubování méně v hlavě než třeba ty moje...nějaký důvod nebo je to fuk
1) jiskra je všude., kde má být...
2) přišlo mi, že benzín tam nejde,ale 2 a 3 svíčka byla mokrá,takže benzín asi jde...
3) 1 a 4 svíčka suchá
4) tekl mi benzín u přístupu do karbece a když jsem odmontoval to "koleno" kudy jde benzín do karbece, tak mi z něj benzín vytekl...přetlakováno ?
takže závěr asi zatím vyměnit svíčky a pak se uvidí co dál nebo jiné návrhy?
teď jaké svíčky? koukal jsem, že jsou po zašroubování méně v hlavě než třeba ty moje...nějaký důvod nebo je to fuk
-> T: to, že svíčka vypadá jako nová, neznamená, že funguje jako nová...
-> m8rinek: : no pokud říkáš, že vypadají jak nové...tak nějak nevím důvod...
-> Eidy: : to souhlasí a podle toho,co jsi říkal to vypadá na předstih cca 10...
jinak kabely nevim,ale ty josu snad správně...ale taky mě právě zaráží kontrolka :-/
zítra zkusím tu jiskru na svíčce a uvidíme no...
-> Eidy: : to souhlasí a podle toho,co jsi říkal to vypadá na předstih cca 10...
jinak kabely nevim,ale ty josu snad správně...ale taky mě právě zaráží kontrolka :-/
zítra zkusím tu jiskru na svíčce a uvidíme no...
-> m8rinek: já jenom že si řikal aby svíčku zkusil jinou když se jim ven moc nechce 

-> T: Jiskra přeskakuje, když dioda zhasne, pokud mě pamět neklame. A pokud dioda při ráčnování bliká, je zapalování ok. Kabely Ke svíčkám máš správně? Jen mi vrtá hlavou kontrolka dobíjení.
-> m8rinek: Kladívka dávají jen signál v mA. Zbytek je ovládán výkonovým tranzistorem.
-> m8rinek: Kladívka dávají jen signál v mA. Zbytek je ovládán výkonovým tranzistorem.
-> T: měnim, přestože svíčky jsou krásný, někdy vyfotim, tak po 2-3tkm pujdou, přecijen těch 80kč/kus za NGK není takovej boj...
-> m8rinek: : měníš nebo kontroluješ?
-> bezmozekk: já svíčky měním po nájezdu pár km, mě to neříkej...
-> m8rinek: je lepší je vyndat teď špatně než za pár měsíců ještě hůř a zkurvit závity v palici 

-> m8rinek: : ano, jako vždy...já a motory
zítra zkusím

zítra zkusím

-> T: tak ji nevyndávej a vem jakoukoli jinou...
-> m8rinek: : to jsem nekoukal, jen to zkusil natočit...ale zítra to zkusím klasicky se svíčkou...až nějakou vyndam, že se jim moc nechce



-> T: a s obyč cívkou na kladivech jiskra je? Možná ten udělátor odlehčuje kladívkům natolik, že jiskra není patrná, nicméně zkus teda otočit motorem se svíčkou připojenou k rozdělovači, kostru si chyť třeba o altík a koukej na jiskřiště...