skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: utahováním náboje to nedělej. Ložisko musíš nalisovat za vnější kroužek. Za vnitřní ho vymačkáš a brzo odejde. Kolik hřídele ti kouká z nábojů? Na obou stranách stejně?
tak jsem dneska auto postavil na kola konečně....levá strana dobrá, jen na pravé asi něco neni dobře.....chybí mi tak cca 2 mm,abych mohl sešroubovat štít brzd s tou mističkou jak je v ní gufero a ať dotahuju, jak dotahuju, tak to pořád nesedí....co může vadit ? předpokládám, že ložisko, ale to by se mělo dotáhnut na své místo dotažením unašeče....takže rajtovat na klíči, dokud si to nesedne ? nebo špatná volba :-/
-> Eidy: : zítra dodělám druhou stranu, položím to na zem a uvidíme, co tam najdu cca
jinak moje představa je tak kolem 1 mm sbíhavost a cca 2,5 st. áčka...tak uvidíme , jestli se přiblížim :-D :-/

jinak moje představa je tak kolem 1 mm sbíhavost a cca 2,5 st. áčka...tak uvidíme , jestli se přiblížim :-D :-/
-> T: Pěkně. A kolik máš odklony? Nebo kolik nastavíš?
jo a tady, kdyby se někdo divil, že mi to tak trvá…to je tak ,když si někdo řekne…to se zvládne
aktual interiér....
aktual interiér....
-> ZdenoR: : nejraději bych celé auto, ale to já jen narazil na desku 1 x 05 m, tak jsem si říkal km s tim :-) zatím se nic nechystá...
-> radekp: : kéž by :-/ dneska ještě dosmrknu pár bodů a začne barvení a do víkendu je tam snad náprava zpět :-) no a pak už jen milion drobností
-> radekp: : kéž by :-/ dneska ještě dosmrknu pár bodů a začne barvení a do víkendu je tam snad náprava zpět :-) no a pak už jen milion drobností

-> m8rinek: moje 14" mají 4,2kg
-> T: Tak co, už ti to jezdí?

-> T: Tak co, už ti to jezdí?
-> Eidy: Na díly co produkujete nemá :))), tam žádná pevnost potřeba není...
-> m8rinek: v našem případě má určitě smysl bavit se o pevnosti. Ta je totiž vzhledem naší technologii výroby mizerná :)
-> Eidy: To není tak docela pravda, v porovnání s kolama ve 13" co mám doma těžké jsou, ale ostatní 6x14 kde se hmotnost pohybuje od 6,5-8,5kg to je tak nějak střed (samosebou jsou i vyjímky), ale tak v mym případě jde o seriový auto na podvozku, kterej je jen upravenej do jezditelný podoby s full weight interierem i exterierem, bez honby za úsporou hmotnosti :).
Takže jak pravím jsou dvě zásadní vlastnosti uhlíku(o pevnosti se bavit nebudem) a to hmotnost a vzhled... Jednu ale zabíjí jiné...
Takže jak pravím jsou dvě zásadní vlastnosti uhlíku(o pevnosti se bavit nebudem) a to hmotnost a vzhled... Jednu ale zabíjí jiné...
-> m8rinek: jakto? Vždyť každé odlehčení je prý k dobru ;)
Určitě jsou věci, kde to má větší a menší smysl. Ale tak karbonový díly nejsou třeba i o tom, že to každý nemá a neumí. Jako tvoje plechotrony. Taky by byly v absolutních číslech lepší celohlíny. A navíc se říká "neopouštěj staré věci pro nové" :)
-> vhml: tak to by mě zajímalo jak :)
Určitě jsou věci, kde to má větší a menší smysl. Ale tak karbonový díly nejsou třeba i o tom, že to každý nemá a neumí. Jako tvoje plechotrony. Taky by byly v absolutních číslech lepší celohlíny. A navíc se říká "neopouštěj staré věci pro nové" :)
-> vhml: tak to by mě zajímalo jak :)
-> Eidy: i pres to bych radsi odlehcil 200 kg a pak nejak vyresil zataceni :-)
-> Eidy: jenže vhmlova myšlenka není tak absurdní jako vážit každý doplněk z karbonu, když efekt snížení hmotnosti je zcela zabit autobaterkou, kterou nejde unést jednoruč a zbývá nám pouze vzhled. Totéž makrolon, buď to udělám, aby to mělo smysl a nebo to dělám na oko ;).
-> m8rinek: ale řekl "každá váha navíc". Trochu jsem to nadnesl a za jmotnost navíc lze považovat cokoliv. Jen jsem chtěl poukázat na to, že to vždycky neplati.
-> Eidy: vhml, ale mluvil o zbytečný váze, takže pokud máš baterku z náklaďáku místo 44Ah, tak je to zbytečná váha ať je kde je, bo ji ani nedobiješ. Odlehčovat 200kg z předku ani není možný, protože tolik možná podběhy s nápravou ani neváží.
Co se týče přesouvání váhy, tak ano jezdilo se závaží ve vaničce, který má větší smysl, než dvojnásobná váha nad nápravou...
Co se týče přesouvání váhy, tak ano jezdilo se závaží ve vaničce, který má větší smysl, než dvojnásobná váha nad nápravou...
-> Eidy 10.02.13 22:16:56: 

-> ZdrubT: mám všechno ze 4mm a pohoda i při 200 :-)
-> vhml: to není úplně pravda. Když vezmu škodovku a odlehčí ji o 200kg vpředu, tak to bude tragédie jízdních vlastností.