skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> vhml: Vím. Ty moje metalexy jsou celkem originální a nechtějí se mi do nich řezat otvory pro břišní pásy jako má Eidy. Takže jde pás přes sedačku a moje břicho je pak prakticky v rovině s rovinou pásu.
-> Eidy 10.01.14 15:35:04: Záleží dost taky od sedačky a pozic matek na pásy. Bez děr v bokách to prostě tak pěkně na sebe neutáhneš. Stejně tak když máš matice ,,za sebou" tak se pás tahá nahoru a ne přes kyčle kudy má správně jít. Do břicha by spodní pásy vůbec neměly zasahovat.
-> Eidy: jo, ale to bych nesměl přibrat od podzimu 5 kilo
ať zatahnu břicho jak chci, pořád se nevejdu do letního setupu 


-> vhml: Tak tak. Boční se musí utahnout tak, aby to šlo zapnout se zataženým břichem. Ono to po zavrtění se trochu povolí. A pak nacvaknout ramenní a utáhnout co to jde. Pak se v tom nehneš.
-> radekp 10.01.14 13:10:04: ty pásy co jdou z boku musíš mít tak na fest že jdou sotva zapnout ( až se pak zavrtíš v sedačce tak se to trochu uvolní ) a až pak zapínat, resp utahovat ramenní pásy. Když to máš dobře tak se to nahoru v podstatě ani trochu nehne.
-> radekp: chce to víc dotáhnout břišák, ale nikdy to asi nebude 100% To jedině 6bodové, kde právě ty spodní pásy ti to stáhnou dolů do správné polohy
-> radekp: : asi budu muset kvůli sedačkám :-/
nezmám, já jsem ještě v autě neseděl, co má ty 3"
nezmám, já jsem ještě v autě neseděl, co má ty 3"
-> T: Kupuješ 4bodové? Já teď jedny koupil, 3" široké, když si je zapnu, tak ten kříž mám přes celé břicho, ale to zřejmě znáš, třeba od Eidyho
čirou náhodou neměl by někdo zájem o moje pásy ? 3-bod OMP
-> TTomas: : nojo a vazelíny ? to když ji tam dam tolik, tak mi to bude podle mě už tlačit na manžety.....:-/
jak jsem psal...."nalil" jsem to úplně plný, zase vylil a teď tam dal tak 20 ml toho mixu olej-vazelína
jak jsem psal...."nalil" jsem to úplně plný, zase vylil a teď tam dal tak 20 ml toho mixu olej-vazelína
-> T: Oleje se tam davalo snad 125ml.
-> ZdenoR: : neva, už jsem to nějak vyřešil.....nalil jsem to plné, pak vypustil, takže je to na všem chycené ta směs a teď tam možná jen před zavřením kápnu dvě injekční stříkačky (2 x 5 ml) a to by mohlo stačit :-)
-> T: A já si nejsem stopro jist.

-> ZdenoR: : otazník ? já se ptám



-> T: 0,18l ?
jo a kolik vlastně nalít té vazelíno-oleje do řízení ? mám jen knížky na 10-ky a tam je matice :-D :-/
-> vhml: : nahoře jsem dal místo původních 0,6 mm nějakých 0,35 mm, aby to bylo nahoře zároveň a pastorek se ani nehnul nahoru a dolu a v místě na doladění vůle jsem dal jen tu , co jsem k tomu dostal, tu 2mm ( což je tam předpokládám kvůli většímu průměru pastorku ) jest tak ?
-> T 03.01.14 12:47:21: máš tam všechny ty podložky navíc co tam mají přijít oproti origo řízení?
-> Nwkt: : v autě to ani neuslyším
to jen pro jistotu jsem se zeptal 



-> T: Hlučný řízení by bylo asi to poslední co bych u škodovky řešil 
