
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> havlik: : nojo,ale teď to doskládat...takže potřebuju hezky spíš od příštího týdne a ne teď 

-> T: dyt uz je hezky
-> Eidy: : no už se mi to myslím stalo jednou...koupím nový a uvidíme, kdyžtak ho vyhodim úplně jako jsi to jezdit ty a bude....
ale pořád se mi nezdají brzdy,spojka nějak změkla...no potřeboval bych hlavně počasí na otestování
ale pořád se mi nezdají brzdy,spojka nějak změkla...no potřeboval bych hlavně počasí na otestování

-> T: Výborně, výborně, jsem rád, že to je jak to je. A ten filtr je teda divnej, ale co už. Hlavně, že tenhle neteče.
S pracema jsi mnohem dál než já. Já dneska zasunul a poprvé zavěsil motor na vlastní držáky. Jinak mi všechno chybí.
S pracema jsi mnohem dál než já. Já dneska zasunul a poprvé zavěsil motor na vlastní držáky. Jinak mi všechno chybí.

tak jsem to utěsnila dopřál motoru zase 10 minut běhu...tak olej ani kapka, jen ten benzín a to už je taky opraveno...teklo to z nového benzínového filtru,ani nevim proč :-O a tak jsem zkusil dát starej a už jen pár kapek z karbecu, takže taky OK
jen jsem zjistil, že mi neuschnul silikon na termostatu a pumpě,asi prošlej nebo co :-( takže zítra ještě pro jistotu přetěsnit a pak konečně vrátit čelo a nárazník
jen jsem zjistil, že mi neuschnul silikon na termostatu a pumpě,asi prošlej nebo co :-( takže zítra ještě pro jistotu přetěsnit a pak konečně vrátit čelo a nárazník
-> Bery: neměl jsem odvahu to říct :))).
-> T: Utěsni to a vrzni tam hadici. Napoj to na svoji nádobku a bude klid.
já to tu tiše pozoruju a za tu dobu už bych to i já přetěsnil,hodil na tu trubičku hadici,natáhl ji do odpařovací nádobky a poprdeli.mě to bez hadice lítá až na stěnu v garáži)
tak jen jsem to na chvilku nastartoval a takhle to prská...našel jsem kapky až na podběhu
napadlo mě jestli to jen neni ten vývod krátký...přecijen Eidy to měl na hadici a muselo to překonat nějaký odpor...tak mě napadlo prostě v tý noze zrušit tu vyvedenou trubku a protahnout jen hadici ven do nádobky no....
mám správné teorie?
-> stika87: : nojo vrčí, jen dovychytat mouchy a třes se


napadlo mě jestli to jen neni ten vývod krátký...přecijen Eidy to měl na hadici a muselo to překonat nějaký odpor...tak mě napadlo prostě v tý noze zrušit tu vyvedenou trubku a protahnout jen hadici ven do nádobky no....
mám správné teorie?

-> stika87: : nojo vrčí, jen dovychytat mouchy a třes se


a uz je tam uz vrci ? :)
-> T: Vyteklo trochu emulze, to by mohlo být mrazem a nějakýma pokusama s motorem.
Co se týká množství vyteklé kapaliny, tak nevím, jak je to možný. Takovýmhle tempem by vytekla kompletní náplň motoru za 50km.
Snad to bylo opravdu jen nějakou manipulací.
Co se týká množství vyteklé kapaliny, tak nevím, jak je to možný. Takovýmhle tempem by vytekla kompletní náplň motoru za 50km.

-> ZdrubT: normalny drziak zo 120 ... a nevidim v tom problem, preco by to tam nemohlo byt, mam to tak v aute tiez
Co to tam máš za držák???? V přívadě, kda tam je noha pro vrtuli, tak se tam dává jinej držák motoru a mezi nohou a blokem je takový plechová destička a těsnění.
-> T: tohle je nějaká velká louže, neotočil si ten motor při přepravě či jiné manipulaci na stranu vrtule?
a jinak upusť si trochu oleje z vany a uvidíš jestli bude olej čistý nebo ne......
a jinak upusť si trochu oleje z vany a uvidíš jestli bude olej čistý nebo ne......
-> T: A co si myslíš, že to je? Z Fotky je prd vidět, nepředpokládám, že myslíš ty špony v rohu...
no a jak jsem to povolil, tak ještě vesele vyteklo....ale tohle :-( snad to neí co myslím...to by bylo přeci už před tím ne? a před tím to byla čístá louže....
jinak snad se dostanu zítra na start a kouknu co to dělá bez nohy...
jinak snad se dostanu zítra na start a kouknu co to dělá bez nohy...
a opravdu bylo těsnění jen u nohy...teda silikon a u bloku nee....
-> Eidy: : přijde mi to tak...tam to bylo omatlaný a s jinym "východem" oleje jsem nic nedělal...vana,prsa nebo cokoliv jinýho...
dneska nebo zítra to schodim a zkusim to nastartovat bez nohy....
dneska nebo zítra to schodim a zkusim to nastartovat bez nohy....
-> T: To je divný. Motor si samozřejmě kápnul, ale tohle teče. A je to všechno jen z pod nohy větráku?