
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> m8rinek: šel si k sousedům? 

-> Tommyk: podobný dilemato jsem kdysi taky řešil.... a vyřešil... :D
-> m8rinek 30.01.12 20:25:21: a co když má doma Tčko na sporáku elektrický plotýnky?




-> T: nooo plamen plynovýho hořáku má asi 1700°C.... Ale třeba to horkovzduškou stačí...
O víkendu jsem podobně řešil nestartujícího Favorita(čerstvě postavená 1.4) Všechno správně, předstih, palec, jiskra, benzín. A když už chytil a chtěl jsem syrovýmu motoru malinko snížit otáčky lehkým šlápnutím na plyn, chípl a už jsem nenatočil. Ulitý svíčky jak prase. Takže jsem vypálil ručním plynovým hořákem. A asi takto ještě 2x. Než došel benzín.. Pak jsem se teda uhodlal zkusit to na plyn a ejhle Favo běželo jak víno. Takže benzín zkusím až bude trochu ohřátej a něco bude mít natočené. Prostě je to plynofikátor a benzín se mu nelíbí

-> m8rinek: znám. Známej to tak praktikuje na Jawa 500 Seeley
-> m8rinek: : tak to taky proběhlo, jen horkovzduškou
a dobře, nedá mi to a zítra to všechno zopakuju a zkusim 


-> T: vezmeš svíčku, hodíš na plynovej hořák a necháš ji chvíli ohřát...
Ulitá svíčka už prostě tak dobře nefunguje, po vypálení je to lepší. U motorek to je asi markantnější, přecijen tam jsou svíčky ještě o chlup jinde...
-> Milan 136: proč ne:)). Na motorech s vysokym KP používáš studený svíce, na který motor ani nenastartuješ. Dáš svíčky teplejší na prohřátí motoru a po zahřátí je vyměníš za ostrý :).
Ulitá svíčka už prostě tak dobře nefunguje, po vypálení je to lepší. U motorek to je asi markantnější, přecijen tam jsou svíčky ještě o chlup jinde...
-> Milan 136: proč ne:)). Na motorech s vysokym KP používáš studený svíce, na který motor ani nenastartuješ. Dáš svíčky teplejší na prohřátí motoru a po zahřátí je vyměníš za ostrý :).
-> vhml: : to jsem dělal než jsem startoval,ale zkoušel jsem to před chvilkou a to už se mi nechtělo moc zase rozebírat
-> m8rinek: : jako, že je jednou uleju a můžu je vyhodit jo? a jak vypálit?

-> m8rinek: : jako, že je jednou uleju a můžu je vyhodit jo? a jak vypálit?
Jako Zdeněk Svěrák v Na samotě u lesa, jak nahříval tu svíčku do stabiláku

-> T: a co vyndat a vysusit svicky?
-> T: tak aspoň tak, kdyžtak vytáhni svíčky a nech je vypálit. U moto svíček se obvykle uchcání = zničení svíce.
tak tady fotka...tohle by mohlo být správně snad
jinak teda dneska to jen lehce blaflo jakoby bez sytiče, ikdyž tam byl a hned to chvíplo a už jsem to nenatočil...mylsím, že to je uchcaný až hrůza...nechám tomu zítra celý den a dam pokus ve středu....
jinak teda dneska to jen lehce blaflo jakoby bez sytiče, ikdyž tam byl a hned to chvíplo a už jsem to nenatočil...mylsím, že to je uchcaný až hrůza...nechám tomu zítra celý den a dam pokus ve středu....
-> m8rinek 29.01.12 22:46:02: dokumentace je někdy potřeba
-> m8rinek: : prd jak mě napadlo, prostě podle toho co znam z knížky...od čárky na víčku no
jinak už to tady i Eidy psal...je to prostě o 180st. dneska dam vědět jak jsem dopadl
jinak už to tady i Eidy psal...je to prostě o 180st. dneska dam vědět jak jsem dopadl
-> T: ale vždyť ty kabely jsou správně, jen jsi se nekoukl, kam směřuje palec, ale skládal jsi to jak Tě napadlo...
E: pokud z eidyho fotky identifikuješ odkud jde kabel pro 1V tak to podle toho slož a nemusíš nic řešit.
E: pokud z eidyho fotky identifikuješ odkud jde kabel pro 1V tak to podle toho slož a nemusíš nic řešit.
no chybama se člověk učí....do teď jsem o tom neslyšel a byl jsem u stavby 2 motorů a pokaždé kabely správně a teď zjišťuju, že to tu má pomalu půlka motorů
nojo no 


Taky mám kabely o jeden pootočené, protože nasadit to správně je voser.
-> T: prostě motor zaklapneš, vezmeš komínek, nastavíš si čerpadlo, dáš těsnění a začneš ho tam cpát, když se Ti to po 15minutách nadávání povede (několikrát ho tam nacpeš a shrne se Ti těsnění atp), dotáhneš, cvakneš rozdělovač a zjistíš, že aby vůbec šel namontovat (podtlak) tak ho musíš natočit jinak než příručka káže, tak to tam prostě necháš a musíš zjistit kdy je v 1V HÚ, zapícháš káble, zjistíš, že to nechytá, tak milostivě prohodíš káble a hle ono to jede..., pak už s tim nikdo nikdy nehejbe :D (teda dokud to někdo nevyškube a nezapojí podle čísel na víčku :D). Takhle se to teda obvykle děje mě... Na to je hezkej ten BMM rozdělovač, kterym si můžu rotovat jak chci :D.
-> m8rinek: : slyšim po prvé...vědět, že tahle možnost existuje, tak jsem to samozřejmě tak neudělal
tak snad dneska teda to blafne no



tak snad dneska teda to blafne no

