skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T 07.04.11 17:53:39: Podle snížení, který máš trochu menší než já tam bude tak 0°30" do A, já měl s 6mm pod kozlíkama 0°45" ale to mám 210mm.
-> Eidy: : no to tam je napsaný tak, že to nevim :-( nejsem si jistej :-( kozlíky mam podložený 6mm a na oko jsem to nastavil na maximum a dolaďoval jen jedno kolo, tak kolik tam může být



-> T: Super, zadní kola už mají lidskou geometrii
A u přední nápravy máš jen půlku informací, kolik ° máš odklony? No šup.

A u přední nápravy máš jen půlku informací, kolik ° máš odklony? No šup.
pár fotek jen tak jsem přidal a změnil popis náprav po dneštní geomterii....
geometri zase bezva hodka strávená s pánem, který dělá ve škoda servise přez 30 let a měl i eRko, takže bezva popovídání
geometri zase bezva hodka strávená s pánem, který dělá ve škoda servise přez 30 let a měl i eRko, takže bezva popovídání

-> havlik 30.03.11 19:00:55: Asi ano...
-> Tuner#2: ach tak ty jsi proste genialní:) Pokud chces trvat na tom jak to řikáš ty tak krom těch 12.5mm se vyzkoušel taky všechny brzdy a krom vrtanych a stocených origo kotoučů sem žádné nezkroutil asi jezdim málo agresivně a nebo málo brzdim
-> havlik 30.03.11 17:49:05: A jaký to na to má vliv? To v tom případě jsi ještě rejpale vynechal jiné desky, brzdovku s jiným bodem varu, teplotu vzduchu a asfaltu, atd. atd a to asi neudělal ještě nikdo na světě kor ne na Škodovce. Ale prostě jsem došel k tomu, že agresivní jízdou 2 i 4P přehřeješ a začne to pak kopat do pedálu a vydávat hrozné zvuky hlavně při brždění na dálnici - takový to typický dudududududu a po 2 - 3 agresivních zabržděních brzdy vadnou. Vrtané kotouče měl TUNER a ještě jeden kamarád s kterým jsem jel na sraz, když to bylo studený, tak ještě OK, ale ohřátý to bylo dududu na 2 protože se to zkroutí ještě víc. Plné 12,5mm kotouče už na tohle tak netrpí, přece jen je to větší masa, ale pořád když na to šlapeš je přehřeješ a z toho mě prostě nejlépe vychází chlaďák, kde jsem jako jeden z mála vyzkoušel Ferodo, Lucas a naposled ATE desky u kterých jsem zůstal. Myslím, že zrovna v brzdách toho vím dost z vlastní zkušenosti a ne JPP. 

-> Tuner#2: sám na svym autě?:) vždy se stejnými pneu, podvozkem motorem? ve stejných podmínkách honzíku nelži

-> havlik 30.03.11 16:02:16: Tak například já mám vyzkoušeno sérii 2P, sérii 4P, vrtaný kotouče podomácku na děličce pro 4P, 12,5mm kotouče a chlaďáky na 4P...
-> havlik: : nojo,ale pořád mají tady všichni vyzkoušeno víc jak já
jinak neboj nebudeš za vyvrhela, my víme, že někdo musí rejpat nejvíc
ale teď už mam nějaký podklady a tak se rozhodnu už snad sám
a pak to teprve bude...co jsi to koupil? atd 

jinak neboj nebudeš za vyvrhela, my víme, že někdo musí rejpat nejvíc



ale teď už mam nějaký podklady a tak se rozhodnu už snad sám


-> vhml 30.03.11 15:39:07: Doplněno, snad vše správně mrkni pro kontrolu.
-> vhml 30.03.11 15:55:45: Super.
-> T: a kdo z nás je tady odborník ?:) všichni jsou laici co májí něco načteno něco vyzkoušeno, ale ani jeden z těch lidi nemá vyzkoušené kterékoliv dvě z těchto možností krom seriovych brzd a pak upravených brzdy... ale neřeš to zase budu za vyvrhela jako vždy

-> havlik 30.03.11 15:51:16: Ale ono těch možností je taky nespočet. Může jít cestou Eidyho, přes 12,5mm kotouče až po chlaďák a tam je otázka zda se 4P Škodováckým nebo koupí lepší 4P jako pistaa, nebo Tichý a nebo půjde cestou chlaďáku a podložky pod něj + brzdič z Peugeot jako Petr Dnx a nebo brzdič Opel jako měl Slávek na modrém eMku s motorem z Hondy apod. apod. Řešeních má stejný nespočet jako ve všem...
-> Tuner#2: : přesně jak píšeš...za 1. jsem laik...a tak zjišťuju informace a za 2. máme každý jiný styl jízdy...jezdit jako Eidy tak koupim, to samé co má on,když vím, že to funguje,ale rád bych s tim autem najel víc km než po okruju a měl ty brzdy "okamžitě" rád k dispozici a to, že se to řeší déle, je tím, že mi sám m8rinek nabídnul další variantu o které jsem nevěděl, tak mě zajímají zkušenosti
a jinjak je to vlastně psané i pro havlíka
a s Tebou jen souhlas a dík za podporu 



-> Tuner#2: katalog Brembo
-> havlik: : no to je mi fuk, co budu zač
jen chci líp brzdit
a neřešim to, jen zjišťuju nejlepší variantu za nejlepší peníze a vzhledem k tomu, že mam prd odježdíno na rozdíl od nějakých lidí tady, tak si rád vyslechnu všechny názory :-)


-> Tuner#2: No ano pokud máš na výběr nespočet možností je potřeba řešit. Ale u věcí kde máš možnosti 2-3 není až tak o čem špekulovat tam už jde jen o finance.
Každopádně kdo brzdí nevyhrává...
Každopádně kdo brzdí nevyhrává...
-> vhml 30.03.11 15:39:07: Máš to nějak podloženo? Že bych to dal do toho článku.
-> havlik: Souhlas s tím, že T vše moc řeší, ale já ho chápu. Vybírám teď okna a vybrat to nej v dané kategorii je problém jako laik se v tom zorientovat snad nemožné a nejsem z těch že koupí první na co narazí a neřeší to. Ano máme těžší život, ale povahu nezměníš...
A co se Tvé narážky týče, ono to taky není tak jednoznačné jak Ty píšeš a je to o jízdním stylu. Eidy brzdí málo, respektive intenzivně, ale krátce, má navíc lehké auto, menší kola a tím i menší rotační hmoty. To vše nahrává tomu, že to stačí, ale nevěřím tomu, že by to stačilo u mě a mé váze auta. Já zkroutil origo kotouče i s 2P brzdičema a 4P má tendenci kotouč zahřát ještě víc (proto byli origo kotouče silnější což ale dnes nekoupíš). To už si každý musí srovnat sám v sobě a zrovna brzdy používá každý prostě jinak a jiným způsobem.
A co se Tvé narážky týče, ono to taky není tak jednoznačné jak Ty píšeš a je to o jízdním stylu. Eidy brzdí málo, respektive intenzivně, ale krátce, má navíc lehké auto, menší kola a tím i menší rotační hmoty. To vše nahrává tomu, že to stačí, ale nevěřím tomu, že by to stačilo u mě a mé váze auta. Já zkroutil origo kotouče i s 2P brzdičema a 4P má tendenci kotouč zahřát ještě víc (proto byli origo kotouče silnější což ale dnes nekoupíš). To už si každý musí srovnat sám v sobě a zrovna brzdy používá každý prostě jinak a jiným způsobem.