skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> R@ZOR: mas pravdu, ze v origu na 1.8t , i na fiatech je ten BOV zapojenej naopak -tzn privod tlaku je na bocni strane... ale jde to zapojit tak i tak, taky jsem to zkousel, bohuzel jsem mel protrhlou membranu a pak se nechtel otevirat vubec.
-> Karel.: 15MPa, to musi stacit 

-> Dušan: tak kolik budeme tlačit?

-> Marcius: Asi mas pravdu, ale v tom pripade ma ten bov blbe zapojenej.. Ten vyvod co ma k tomu kolenu ke karbci ma bejt na tom vyvodu k tecka.
-> R@ZOR: mas to trochu popleteny, je to presne naopak nez pises ... privod do "bovu" je na tom kolinku do karbce a vratka zpatky pred turbo je spojena Tckem s hadicou na dekl 
-> Dušan: předstih takovej, aby to neklepalo... se zvyšujícím se plnícím tlakem klesá předstih o pár stupňů, ale to je na každým motoru jinak, takže si musíš poradit.

-> Dušan: předstih takovej, aby to neklepalo... se zvyšujícím se plnícím tlakem klesá předstih o pár stupňů, ale to je na každým motoru jinak, takže si musíš poradit.
-> Marcius 23.01.12 08:16:30: Prave ze tam tlak jde furt a teprve po otevreni bovu to odfoukne do ty hadice co jde ke karbci.. Takze na tu hadici k ventil viku by se mel dat jednocestnej ventil a nebo ji dat pryc..
-> Tomášš: jo to nevim
, dneska tam pridelam budik a uvidime. Turbo by melo tlacit 0.6. Jeste nevim jestli mam davat predstih pro atmosferu nebo ma Turbo jiny prubeh.

-> Dušan: a jaký máš max tlak?
-> Karel.: jo to nevim, nicmene predni jsou stejny jako na 2p, hadice ti objedna, trubky od HBV by mohl mit a ty propojovaci dozadu si udelej
-> Dušan: hele trubky na 4-písty jsi kupoval u Šřámy?má ještě nevíš?
-> Karel.: to je jasne
-> Dušan: akorát jsem přemýšlel, že když tam dáš komínovou trubku a natáhneš ji pod atuo tak bych tam dal punčochu nebo něco, aby ti nelítal bordel do IC
-> Vrba: tesneni serie a IC zatim neresen, ale dam tam kominovou trubku + IC presunu na druhou stranu at se neohriva od vyfuku
-> Dušan: chtel jsem se zeptat jake mas tesneni pod hlavou a jestli mas nejak vyresene chlazení ic?
-> Marcius: ja ten ventil mam navic z Octavie takze to jen doplnim. Ono to do te vany zase tak nefouka, jelikoz jsem to nechal odpojeny at to fouka uplne ven.
-> R@ZOR: to myslim ze nepojede... pokud je ten DV ventil v poradku - nepropousti, nema duvod do oleje foukat, jo, pokud se otevre, tak foukne, ale mel by foukat pred turbo.
Dusane a nepremyslels, ze bys tu hadici co jde k ventilovymu viku hodil pryc a dal tam jinou + oil catch tank ? usetril bysis starosti s nejakym zpetnym ventilem... pokud nutne chces tu recirkulaci mit zapojenou, slo by to fouknout do airboxu, za filtr ... tam se uz ta troska vzduchu, kterou prepusti DV nedostane
Dusane a nepremyslels, ze bys tu hadici co jde k ventilovymu viku hodil pryc a dal tam jinou + oil catch tank ? usetril bysis starosti s nejakym zpetnym ventilem... pokud nutne chces tu recirkulaci mit zapojenou, slo by to fouknout do airboxu, za filtr ... tam se uz ta troska vzduchu, kterou prepusti DV nedostane

Myslim si ze to pojede podstatne lip, az ten tlak nebude unikat do oleje, ale pujde tam kam ma. Mas budik na tlak turba? Kolik tlacis?
-> R@ZOR: to tss to dela spravne, ale jak jsem napsal, chybi tam jeden ventil aby to neslo do oleje
-> Urbi 21.01.12 23:31:48: ja vim,proto jsem to psal 

To tsss je prave ten bov, co se mi zda ze mas blbe zapojenej.. To by mohlo zpusobovat to ze mas pretlak v oleji a jde ti merkou ven. Na 1.8T je odvetravani pres ventil co se pri tlaku zavre, aby tlak neunikal..