
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1203 TAZ (vlajková loď slovenskeho průmyslu)
rok : papírove 1974, ale znalci chápou že určitě ne :))
kastle papírově skříňová, očividně také nesedí :D
pohon na plyn, na benzín se jí moc nechce
motor: 1,2
převodovka: 4-kvalt
Tak konečně jsem si našla chvíli přidat sem nějaký povídání o Babče (samozřejmě v pracovní době, jinak se prostě nečapu :D )
Asi bych začala tím, jak jsem vlastně došla k tomu, že bez Š1203 dál nedokážu žít :D
Pro okolí jsem už roky profláklá jako ničitelka a tuzerka. (vlastně už od svý první 105ky), ale nedokážu se vzdát šokování svého okolí. Pohybuji se hlavně mezi VW a moje scirocca tzv. německý stylaři neberou. A protože už jsem prostě taková, rozhodla sem se rozhodla ještě více býti trnem v oku nepřejícím. A aby to bylo opravdu hodně vidět, nesmí to být auto, kterých na sraze stojí mraky a musí být vidět na dálku. Takže dodávka.
Jako VWčkáři mi bylo jasné, že jedinný uznávaný dodávky v tuningovém světě jsou momentálně asi transportery, multivany a čim starší, tim lepší. Jenže to ne! Probudil se ve mě tak nějak čechoslovácký vlastenecký pud - KUA! Proč jste všichni přesvědčený že pěkný auta uměli jen němci? Kolik toho zvládla ve svý době (a vlastně ještě zvládá) ve službách státu i běžného obyvatelstva obyčejná 1203ka? A ty tvary, ta jedinečnost, ta originalita, ta duše...!
Projela jsem si několik málo informací (přiznám se že velmi málo, protože mě stejěn nemohlo od rozhodnutí odradit už nic), stanovila si vyhledáváci požadavky a začala jsem s pátráním. Hledání tý správný Babči jsem věnovala 3 dlouhé roky.
Jednoho krásného dne jsem si vzpoměla, že vlastně hledám a otevřela po delší době inzeráty.... BUM! Byla tam... !!
Krásná, červená, s plynem, celoprosklená, na svuj věk celkem zdravá, pojídzná a za velmi symbolickou cenu... 2 dny jsem nemluvila před tehdejšímpřítelem o ničem jiným. Myslím že pro své okolí jsem se v ty dny stala značnou přítěží, protože jiná témata neexistavala a hlavně se o nich diskutovalo prakticky bez přestávky a bez ohledu na denní či noční dobu.
Přítel už nevydržel a majiteli zavolal. Ještě tentýž den jsme usedli do auta a vyrazili za Prahu. Jakmile jsme vjeli do ulice kde Babča zaparkovala, byla už slušná tma. Stála pod lampou a mě se málem zastavilo srdce. Byla tak dokonalá. Absolutně nic mě od ní už nemělo šanci dostat. Majitel byl velmi sympatický taťula kolem pětačtyřiceti a s troskama strávil spoustu času. Dokázala bych ho poslouchat hodiny. První projížďka a já za sebou měla zřejmě první infarkt způsobený slabostí z přemíry nadšení.
Babča mě sice hned po prvních pár metrech po sešlápnutí brzd shodila ze sedačky, ale ukázala tím aspon kvalitu jaká v nich spočívá :) Záloha položena a s jiskřičkami v očích a nemožně rozzářenym úsměvem jsme vyrazili k domovu. Zatím bez Babči...
(pokračování příště)
rok : papírove 1974, ale znalci chápou že určitě ne :))
kastle papírově skříňová, očividně také nesedí :D
pohon na plyn, na benzín se jí moc nechce
motor: 1,2
převodovka: 4-kvalt
Tak konečně jsem si našla chvíli přidat sem nějaký povídání o Babče (samozřejmě v pracovní době, jinak se prostě nečapu :D )
Asi bych začala tím, jak jsem vlastně došla k tomu, že bez Š1203 dál nedokážu žít :D
Pro okolí jsem už roky profláklá jako ničitelka a tuzerka. (vlastně už od svý první 105ky), ale nedokážu se vzdát šokování svého okolí. Pohybuji se hlavně mezi VW a moje scirocca tzv. německý stylaři neberou. A protože už jsem prostě taková, rozhodla sem se rozhodla ještě více býti trnem v oku nepřejícím. A aby to bylo opravdu hodně vidět, nesmí to být auto, kterých na sraze stojí mraky a musí být vidět na dálku. Takže dodávka.
Jako VWčkáři mi bylo jasné, že jedinný uznávaný dodávky v tuningovém světě jsou momentálně asi transportery, multivany a čim starší, tim lepší. Jenže to ne! Probudil se ve mě tak nějak čechoslovácký vlastenecký pud - KUA! Proč jste všichni přesvědčený že pěkný auta uměli jen němci? Kolik toho zvládla ve svý době (a vlastně ještě zvládá) ve službách státu i běžného obyvatelstva obyčejná 1203ka? A ty tvary, ta jedinečnost, ta originalita, ta duše...!
Projela jsem si několik málo informací (přiznám se že velmi málo, protože mě stejěn nemohlo od rozhodnutí odradit už nic), stanovila si vyhledáváci požadavky a začala jsem s pátráním. Hledání tý správný Babči jsem věnovala 3 dlouhé roky.
Jednoho krásného dne jsem si vzpoměla, že vlastně hledám a otevřela po delší době inzeráty.... BUM! Byla tam... !!
Krásná, červená, s plynem, celoprosklená, na svuj věk celkem zdravá, pojídzná a za velmi symbolickou cenu... 2 dny jsem nemluvila před tehdejšímpřítelem o ničem jiným. Myslím že pro své okolí jsem se v ty dny stala značnou přítěží, protože jiná témata neexistavala a hlavně se o nich diskutovalo prakticky bez přestávky a bez ohledu na denní či noční dobu.
Přítel už nevydržel a majiteli zavolal. Ještě tentýž den jsme usedli do auta a vyrazili za Prahu. Jakmile jsme vjeli do ulice kde Babča zaparkovala, byla už slušná tma. Stála pod lampou a mě se málem zastavilo srdce. Byla tak dokonalá. Absolutně nic mě od ní už nemělo šanci dostat. Majitel byl velmi sympatický taťula kolem pětačtyřiceti a s troskama strávil spoustu času. Dokázala bych ho poslouchat hodiny. První projížďka a já za sebou měla zřejmě první infarkt způsobený slabostí z přemíry nadšení.
Babča mě sice hned po prvních pár metrech po sešlápnutí brzd shodila ze sedačky, ale ukázala tím aspon kvalitu jaká v nich spočívá :) Záloha položena a s jiskřičkami v očích a nemožně rozzářenym úsměvem jsme vyrazili k domovu. Zatím bez Babči...
(pokračování příště)
Babča - komentáře:
je to zelená Kawasaki... podobný (ne-li přímo stejný) lak by měl být na celém autě 

-> tweetyna: pekna 1203-ka vidno že sa o nu staraš
palubovka sa mi pači ta farba jej sekne


jinak samozřejmě všem děkuji za podporu, teď momentálně se s Babčou nic moc neděje, protože jsem měla poměrně hodně práce na baráčku a na ostatních dvou autech. Nicméně je doba, kdy skončila tjuninková sezona a jás e zas můžu plně po večerech věnovat Bábi... V mezidobí se po teoretické stránce hodně věnovalo vymyšlení nejvhodnějšího podvozku.. a protože žádnej v podstatě nesplňuje to co potřebuju, byl vybrán ten, který měl těch "pro" nejvíc a "proti" nejmín... Babča při troše štěstí po laku vyjede na vzduchovém podvozku, aby mě netrápilo věčné - moc nízko, moc vysoko... 

marklar: to je na delší povídání, ale stačí na to leštící pasta a filcák na vrtačce a frézce ;)
-> Tweetyna: Pěknej kus z ní bude nicméně ty kola by byl problém.. Ale to už asi víš z troska fora:-) Hodně štěstí s projektem je nás málo co jsme schopni se do trosky pustit:-)
-> afro100: jojo je to naše Milka :)
nema nahodou tato slecna daco spolocne s fialovo-ciernym sciroccom ?
Ahoj Kočko, no tak jsem tě dotlačil jo :)
Pánové nemusíte se bát, až tahle 1203 vyrazí spět na naše silnice tak to bude pecka, Tweetwnu osobně znam a je to pomalu stejnej šílenec jako já :)
Pánové nemusíte se bát, až tahle 1203 vyrazí spět na naše silnice tak to bude pecka, Tweetwnu osobně znam a je to pomalu stejnej šílenec jako já :)
pokracujes nejak?? 

popis nebude?
už je v oblubenych som zvedavi ....
zatial to vypada zaujmavo


Tak tenhle vývoj si nenechám ujít...šup do oblíbených. Jen tak dál 

1203,to sa vidi málokedy,držim palce.
Další troskař:o) Tak at to dotáhneš:o)
parda som zvedavy ako to dopadne. Sup k oblubenym :)
parada,vyzera celkom pekne
Ake s nou maš plany?
Ide k oblubenym

Ide k oblubenym
Klobúk dole 1203 to je raritka sledujem a dávam k obľúbeným!
Zatím se to vyvíjí zajímavě. Tohle budu sledovati.